پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

 مقدمات خواهرخواندگی اصفهان با سنگاپور فراهم شده است / خواهرخواندگی باید از حالت تشریفاتی خارج شود

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در دیدار دکتر انصاری سفیر ایران در سنگاپور با ایشان با اشاره به جاذبه های شهرهایی همچون اصفهان برای گردشگران، اظهارداشت: باید از این ظرفیت اصفهان برای ارتقای گردشگری استفاده بهینه شود و در شرایط تحریم ایران استفاده از این فرصت ها بسیار لازم و ضروری است.
استانداراصفهان با تاکید بر اینکه باید مقدمات خواهرخواندگی اصفهان و سنگاپور نیز با قوت دنبال شود، افزود: باید از تجربیات کشورهای پیشرفته در مسائل مختلف بویژه در علم و فناوری، پیشرفت های اقتصادی و رفاه عمومی بهره برد.
محسن مهرعلیزاده افزود: سفر به کشورهای مختلف می تواند جامعه و حتی مدیران را نسبت به اهمیت و راه های توسعه گردشگری ترغیب و تشویق نماید.
وی افزود: توریسم و گردشگری اگر در جامعه نهادینه شود، تاثیرات خود را در اقتصاد و سیاست هم خواهد گذاشت.
مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه خواهرخواندگی باید از حالت تشریفاتی و تعارفاتی خارج شود و به صورت عملیاتی تفاهم نامه ها پیگیری و پروازهای مستقیم دایر شود، افزود: باید اداره ی این موارد از طریق تورگردان ها و فعالان عرصه گردشگری باشد تا به نتیجه برسد.
استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: ارتباط تورگردان های اصفهان و سنگاپور می تواند در توسعه ی روابط بسیار موثر باشد.
اصفهان تاج افتخار ایران است و مردم اصفهان فهیم ترین مردم در مقوله گردشگری هستند
دکتر انصاری نیز در این دیدار با اشاره به ویژگی های کشور سنگاپور، اظهارداشت: این کشور در مباحث مبلمان شهری و کنترل ترافیک، الگویی برای سایر کشورها است.
وی با بیان اینکه اصفهان تاج افتخار ایران است، افزود: موفق شده ایم نسبت به اصفهان یک نوع اشتیاق در مردم سنگاپور ایجاد کنیم و اصفهان نیز خوشبختانه این ظرفیت را دارد و ارتباط بین اصفهان و سنگاپور می تواند برای هر دو طرف بسیار مفید باشد.
سفیر ایران در سنگاپور تاکید کرد: باید به همان اندازه که برای نفت و گاز و … در بودجه ی کشور حساب باز می کنیم برای تولیدات فرهنگی و صنایع دستی نیز برنامه ریزی داشته باشیم.
جواد انصاری با اشاره به ظرفیت های اصفهان در زمینه ی گردشگری، افزود: دفتر فعال وزارت خارجه در این شهر می تواند در تعاملات تسریع ایجاد نماید.
وی خاطر نشان کرد: در نیمه دوم شهریور ماه هیئتی از اتاق بازرگانی به سنگاپور سفر خواهند کرد که اعضای اتاق بازرگانی اصفهان نیز حضور دارند که این امر می تواند در تعاملات تجاری دو طرف موثر باشد.
جواد انصاری اظهارداشت: در سفر به اصفهان مقدمات این مسائل همچنین خواهرخواندگی اصفهان با سنگاپور فراهم شده است.
سفیر ایران در سنگاپور با بیان اینکه مردم اصفهان فهیم ترین مردم ایران در برخورد با گردشگران و مقوله ی گردشگری و توریسم هستند، افزود: با این وجود باید مدیران ما فهم بین المللی داشته باشند و سواد لازم را در این خصوص پیدا کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا