حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

کشف۵۰ کیلو تریاک در عملیات پلیس اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان،سرهنگ”سید تقی حسینی”  اظهار داشت:اکیپ عملیات کویری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان روز گذشته حین گشت زنی در یکی از راه های فرعی ورودی استان به یک دستگاه وانت نیسان حامل فرش که توسط یک دستگاه سواری پژو پشتیبانی می شد و مشکوک و آن را متوقف کردند.
این مقام مسئول عنوان داشت: در این عملیات طی بازرسی از خودروی وانت نیسان مقدار ۵۰ کیلو گرم تریاک کشف و چهار نفر از سوداگران مرگ نیز دستگیرشدند

سرهنگ حسینی، خاطر نشان کرد: متهمان دستگیر شده به همراه پرونده برای ادامه اقدامات قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

**کشف محموله چوب جنگی قاچاق در خمینی شهر

 یک محموله ۷۰۰ کیلویی چوب بلوط قاچاق توسط مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر کشف شد.

سرهنگ “علی جعفری نژاد”  اظهار داشت: روز گذشته مأموران انتظامی شهرستان حین گشت زنی خود به یک دستگاه خودروی سواری سمند مشکوک شده و قصد متوقف کردن آن را داشتند که راننده به محض مشاهده خودروی گشت از محل متواری شد.

وی افزود: سرانجام پس از تعقیب ماموران خودرو ی مذکور متوقف و در بازرسی از آن مقدار تقریبی ۷۰۰ کیلوگرم چوب قاچاق از نوع بلوط جنگلی کشف شد.

این مقام انتظامی افزود: ارزش محموله کشف‌شده توسط کارشناسان ۳۵ میلیون ریال اعلام‌شده است .

سرهنگ “جعفری نژاد” در پایان با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهم به مراجع قضایی به افراد سودجو و قاچاقچیان منابع طبیعی هشدار داد: نیروی انتظامی جهت حفاظت از منابع ملی، با اینگونه جرائم قاطعانه برخورد می کند.

**دستگیری سارق داخل خودرو در اصفهان

 فردی که اقدام به سرقت اموال شهروندان از داخل خودروهایشان می کرد در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی استان دستگیر شد

 سرهنگ “سعید سلیمیان ” رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اعلام این خبر، اظهار داشت: در پی شکایت چند شهروند مبنی بر سرقت از داخل خودروی آنان در شهر اصفهان، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با بررسی کارآگاهان مشخص شد فردی با پرسه زنی در خیابان ها خودرو هایی که فاقد تجهیزات ایمنی هستند را شناسایی و اقدام به سرقت باطری و دستگاه پخش خودرو کرده است.

این مقام مسئول عنوان داشت: سرانجام با تحقیقات تخصصی و اقدامات پلیسی سارق شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

سرهنگ سلیمیان تصریح کرد: در تحقیقات صورت گرفته سارق دستگیر شده به چندین فقره سرقت از داخل خودروی شهروندان به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال اقرار کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه متهم به منظور اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل شد،گفت: به شهروندان توصیه می کنیم هنگام ترک خودرو خود دقت کنند که درها و شیشه ها کاملا بسته باشد، اتومبیل خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر، سوئیچ مخفی، قفل فرمان، سوئیچی و سایر وسایل بازدارنده مجهز کنند و وسایل شخصی مانند کیف، اسناد و مدارک و اموال با ارزش خود را داخل خودرو، به ویژه روی صندلی و در معرض دید نگذارند.#

**محموله لوازم خانگی قاچاق در نائین توقیف شد

 محموله لوازم خانگی خارجی قاچاق به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال توسط ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان نائین شناسایی و توقیف شد.

سرهنگ “صادق کاظم زاد” فرمانده انتظامی شهرستان نائین  بیان داشت: ماموران پاسگاه چوپانان حین گشت زنی در سه راهی اردکان به چوپانان به یک دستگاه وانت پراید سفید رنگ که از بندر عسلوئیه به مقصد گرگان در حال حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود:ماموران در بازرسی از این خودرو تعداد۲ دستگاه تلویزیون LED ، ۲ دستگاه کولر گازی اسپیلت با متعلقات مربوطه و یک دستگاه ماشین لباس شویی خارجی که همگی فاقد مدارک گمرکی و به صورت قاچاق بارگیری شده بودند کشف کردند .

سرهنگ “کاظم زاد” ارزش کالاهای مکشوفه را براساس اعلام نظر کارشناس مربوطه ۱۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و همراه پرونده به مراجع قضائی تحویل شد.

ک**شف بیش از یک میلیون نخ سیگار قاچاق در اصفهان

 رئیس پلیس آگاهی استان از کشف یک میلیون و ۲۰۳ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در عملیات کارآگاهان این پلیس خبر داد.

سرهنگ” سعید سلیمیان” گفت: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی کالای دخانی قاچاق در ۲واحد مسکونی واقع در یکی از محله های شهر اصفهان موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع، طی هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات هماهنگ و منسجم از هر دو منزل بازرسی به عمل آوردند.

این مقام مسئول عنوان داشت: در مجموع بازرسی صورت گرفته از این ۲ منزل تعداد یک میلیون و ۲۰۳ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق به همراه ۱۴ کیلوگرم تنباکو کشف شد.

سرهنگ “سلیمیان” تصریح کرد: کارشناسان مربوطه ارزش این محموله قاچاق کشف شده را ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان خاطر نشان کرد: در این رابطه ۲ فرد مرتبط با تهیه و توزیع کالای دخانی قاچاق، دستگیر و به منظور اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

**واحد صنفی نت سرا در اصفهان پلمب شدند

 با اجرای طرح بازدید و کنترل واحد های صنفی در شهر اصفهان ۵ واحد صنفی نت سرای متخلف شناسائی و با دستور مقام قضائی پلمب شدند.

سرهنگ” محمد حسن اسماعیلی” سرپرست پلیس امنیت عمومی استان در تشریح این خبر  گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی ، طرح بازدید و کنترل واحد های صنفی نت سرا توسط مامورین اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس در شهر اصفهان اجرا شد.

وی اظهار داشت : در این طرح مأموران از ۹۳ واحد صنفی بازدید به عمل آوردند که در پایان تعداد ۵ واحد صنفی به علت عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه با دستور مقام قضائی پلمب شدند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: همچنین در این طرح برای ۱۷ واحد صنفی دیگر اخطاریه پلمپ صادر و از متصدیان ۴۴ واحد صنفی نیز تعهد کتبی اخذ شد.

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، گفت: از عموم شهروندان می خواهیم، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا با متخلفان برابر قانون برخورد شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا