پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

پرداخت ۱۶٫۵ میلیارد تومان برای بیمه درمانی پایه مددجویان

مدیرکل کمیته امداد اصفهان گزارشی از خدمات بیمه پایه درمان این نهاد ارائه کرد.

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد اصفهان، حمیدرضا شیران، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان بابیان اینکه ۵۱ هزار و ۷۸۵ نفر از جامعه تحت حمایت این نهاد از خدمات بیمه پایه بهره‌مند هستند، گفت: این طرح برای مددجویان ساکن شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰ هزار نفر اجرا می‌شود و مددجویان ساکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر از خدمات بیمه سلامت روستائیان و عشایر بهره‌مند هستند.

شیران با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای پوشش خدمات بیمه پایه درمانی مددجویان هزینه شد، گفت: برای همه افراد بهره‌مند از این بیمه کارت‌های رایانه‌ای صادرشده است که با مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد از خدمات آن‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی خدمات ارائه‌شده در این پوشش بیمه‌ای را با محوریت پزشک خانواده معرفی کرد و افزود: مددجویان با معرفی پزشک خانواده می‌توانند از خدمات تخصصی، فوق تخصصی و پاراکلینیکی مراکز طرف قرارداد استفاده کنند.

مدیرکل کمیته امداد بابیان اینکه ۴۵۰ مرکز درمانی طرف قرارداد خدمات بیمه پایه را در کل استان به مددجویان ارائه می‌کنند، گفت: این مراکز شامل ۴۴ بیمارستان، ۱۶ درمانگاه و پلی کلینیک، ۳۶ مرکز تصویربرداری، ۱۷ فیزیوتراپی، ۴۸ آزمایشگاه، ۱۰۴ داروخانه، ۶۹ پزشک خانواده و ۱۱۶ پزشک متخصص و فوق تخصص هستند.

شیران محل تأمین منابع لازم برای ارائه این پوشش بیمه‌ای را بودجه دولتی اعلام کرد و افزود: به دلیل هزینه بالای خدمات سلامت در کشور، یک پوشش بیمه تکمیلی هم برای همه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اصفهان در نظر گرفته‌شده است که افزایش و بهبود خدمات ارائه‌شده در آن به همت والای خیران گران‌قدر و مردم نیکوکار اصفهان نیازمند است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا