تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

شهردار اصفهان: اصفهان چاه های نفت بسیاری دارد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان،‌ شهردار اصفهان در این دیدار گفت: اصفهان، چاه های نفت بسیاری دارد. چهارباغ، نقش‌جهان و آثار تاریخی اصفهان همگی چاه‌های نفتی اصفهان و ایران هستند.

قدرت‌‎الله نوروزی با اشاره به اجرای طرح پیاده راه سازی چهارباغ اظهار کرد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک محور چهارباغ همانند گذشته، به محور گفتگو برای شهروندان اصفهان و بستری برای جذب گردشگر تبدیل شود. وی تأکید کرد: اصفهان، آیینه تمام‌نمای ایران در جهان محسوب می شود. بنابراین گردشگری اصفهان باید در مسیر درست و صحیح قرار گیرد و جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی و آموزشی می تواند در این زمینه یاری رسان باشد.

وی ادامه داد: فعالیت، اهداف و نگاه جهاد دانشگاهی، نیاز شهرداری های کل کشور است و این نهاد می تواند به شهرداری ها در فعالیت‌های علمی و پژوهشی کمک کند.

شهردار اصفهان افزود: با توجه به گستره جمعیتی اصفهان، باید ظرفیت‌های خاموشی چون گردشگری را فعال کرد. در این خصوص نیازمند فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و عمیق هستیم که جهاد دانشگاهی می‌تواند در این زمینه کمک ‌کننده باشد. چراکه این نهاد، نهادی پژوهش محور است که ظرفیت های قابل توجهی برای مدیریت شهری دارد.

وی افزود: جهاد دانشگاهی همواره در مباحث علمی و پژوهشی حرف برای گفتن داشته و امروز که مدیریت شهری نیازمند مباحث علمی و پژوهشی است جهاد دانشگاهی می تواند به عنوان یک بازو در کنار مدیریت شهری و مانند یک پیشران در مباحث ورود کند.

در ادامه این دیدار محمود مراثی، رییس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با اشاره به فعالیت‌های این نهاد انقلابی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی با طرح های خود می‌تواند به پیشرفت اصفهان کمک کند.

وی افزود: از آن جا که در حال حاضر مباحث فرهنگی از اهمیت زیادی در نگاه مدیریت شهری اصفهان برخوردار است، جهاد دانشگاهی می‌تواند با ارایه طرح هایی به این موضوعات ورود و مدیریت شهری را در این زمینه یاری کرده و  حرکت اصفهان در مسیر توسعه پایدار کلان شهر اصفهان را سرعت بخشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا