تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

 مسئولان باید با اقدام های صحیح خود مانع کاهش اعتماد بین مردم و نظام شوند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازاداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان ، دکتر محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای اداری استان که با محوریت مباحث اقتصادی و با حضور نماینده ی ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان و دیگر مسئولان برگزار گردید، اشتغالزایی را یکی از مهمترین مسائل استان اصفهان برشمرد و افزود: باید برای ایجاد فرصت های شغلی از همه ظرفیت های موجود استفاده شود.
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه باید مبارزه با فقر در همه نقاط استان اصفهان پیگیری شود، افزود: بسیاری از کشاورزان به دلیل کمبود منابع آبی با مشکلاتی مواجه هستند که لازم است به مشکلات آنها رسیدگی ویژه شود.
محسن مهرعلیزاده تاکید کرد: تنظیم بازار در این استان باید به گونه ای باشد که راه سوء استفاده کنندگان را مسدود نماید چرا که برخی افراد در برخی از استانها اجناس را با ارز دولتی وارد کردند اما با چندین برابر قیمت اصلی فروخته اند و باید جلوی آنها گرفته شود.
مهرعلیزاده ادامه داد: نظارت خوبی بر بازار استان اصفهان در حال انجام است و در این راستا به سودجویان در بازار ابتدا تذکر داده می شود که در صورت بی توجهی به این تذکرات، با آنها با قاطعیت برخورد خواهد شد.
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه نباید واحدهای صنعتی به بهانه کمبود مواد اولیه تعطیل شوند؛ افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت نباید اجازه دهد چنین اتفاق هایی بیفتد و مکلف به کنترل و حمایت از واحدهای تولیدی است.
وی خاطرنشان کرد: هیچکس حق ندارد قیمت مواد اولیه را افزایش دهد و در گرانی برخی از مواد، واسطه ها نقش دارند که باید از فعالیت خارج از قانون آنها جلوگیری شود.
محسن مهرعلیزاده ضمن تاکید بر اهمیت احترام به مردم در انجام کارها، اظهارداشت: مسئولان اگر موفق به حل مشکلی نشدند، باید با صراحت مردم را در جریان قرار دهند و همه مسائل را به طور روشن و شفاف برای مردم تبیین کنند و با مردم در ارتباط باشند.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر هجمه ی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بر مسائل اقتصادی متمرکز شده است، افزود: مقابله با این فشار ها دفاع مقدس دوم نظام جمهوری اسلامی است و استان اصفهان باید در این دفاع مقدس دوم نیز به دشمنان نشان دهد که این استان، همان اصفهان دوران دفاع مقدس با همه توانایی ها و ویژگی های شاخص خود است.
محسن مهرعلیزاده از همراهی و هماهنگی اکثریت مسئولان استان اصفهان یاد کرد و افزود: بااین وجود سرعت کارها در این استان مطلوب نیست و تلاش برخی دستگاهها برای برطرف شدن مشکلات رضایت بخش نبوده است.
وی تاکید کرد: مدیران نباید تصور این را داشته باشند که با انتصاب در سمتی کار تمام است چراکه تازه مسؤولیت آنان شروع می‌شود.
استاندار اصفهان با بیان اینکه اگر ناکارآمدی یک مسؤول یا مدیر استمرار پیدا کند، مدیر مربوطه باید مسؤولیت خود را به دیگری تحویل دهد و از آن سمت کنار برود ، اظهارداشت: نگاه استانداری اصفهان به همه مدیران مثبت است اما زمانی که تعداد تذکرات افزایش می یابد و باز هم ترتیب اثری صورت نمی‌گیرد این یعنی مدیر باید پست خود را تحویل داده که البته مدیران نباید اجازه دهند کار به اینجا برسد.
مدیرانی که ریسک پذیر نیستند ، مشکل خود را حل کنند یا اینکه ما مشکل آنها را حل خواهیم کرد
مهرعلیزاده با بیان اینکه بسیاری از مدیران دستگاه های اجرایی استان اصفهان از اختیارات قانونی خود استفاده نمی کنند و ریسک پذیر نیستند، یادآور شد: اگر در ارزیابی به این نتیجه رسیدیم مدیری توانایی ندارد ، یا باید مشکل خود را حل کند یا ما مشکل او را حل می‌کنیم؛ از مدیران اجرایی استان خواسته شده که سرعت عمل خود را بیشتر کرده و مشکلات بیشتری از مردم حل کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه دشمن عوامل نفوذی خود را بین مردم وارد می کند تا کشور را به آشوب بکشاند، افزود: با این وجود نباید هرکسی که در کشور اعتراض می کند را اغتشاشگر بنامیم.
مهرعلیزاده با بیان اینکه دشمنان به گمان خود تصور می کردند که با خروج امریکا از برجام، ایران نیز از آن خارج خواهد شد؛ تصریح کرد: آنها می خواستند با این بهانه همه دنیا را علیه ما متحد کنند اما تدبیر نظام جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و ریاست محترم جمهوری بر این شد که با صبر با این موضوع برخورد شود
مهرعلیزاده اضافه کرد: امروز شاهد هستیم چین و اروپا و بسیاری از کشورها هم اهمیتی به تهدیدات آمریکا نمی‌دهند و این کشور در حال انزواست ، گر چه در حال تاخت و تاز است و ما همچنان باید مقاومت کنیم چرا که جنگ اقتصادی در جریان است و امروز دشمن علاوه بر ایمان مردم، محور اقتصادی را هم ضربه می‌زند تا اعتماد مردم به مسؤولان از دست برود و بین مردم و مسؤولان فاصله بیفتد اما مردم آگاه ما، اسیر این برنامه ها نمی شوند.
استاندار اصفهان تاکید کرد: مسئولان باید با اقدام های صحیح خود مانع کاهش اعتماد بین مردم و نظام شوند
نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان نیز در این جلسه اظهارداشت : دشمن در پی ایجاد مشکل برای انقلاب اسلامی و ملت ایران است بنابراین باید با اتحاد و همبستگی گره مشکلات کشور و استان اصفهان را باز کنیم و اجازه ندهیم دشمن از برخی مشکلات فرا روی کشور علیه نظام و ملت استفاده نماید.
وی با بیان اینکه یکی از وظایف ما مسئولان این است که مردم را راضی نگه داریم و همه مردم و مسئولان متقابلاٌ کار خود را به درستی انجام دهند، تاکید کرد: باید با اتحاد و همبستگی گره گشای مشکلات باشیم و به یکدیگر ضربه نزنیم.
امام جمعه اصفهان از مسئولان و دولتمردان خواست در راستای خودکفایی اقتصادی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است بیش از پیش تلاش کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا