شهر و جامعهعناوین اخبار

همزمان با سراسر کشور و با حضور استاندار اصفهان: بیش از ۴۰ تن انواع مواد مخدر و مواد روانگردان در اصفهان امحاء شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در مراسم امحاء ۴۰ تن انواع مواد مخدر غیر دارویی که همزمان با سراسر کشور و به صورت ویدئو کنفرانس توسط دکتر عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در ورزشگاه نقش جهان صورت گرفت، با بیان اینکه مبارزه جدی در راستای ورود مواد مخدر به کشور و استان انجام می شود، اظهارداشت: موقعیت جغرافیایی جمهوری اسلامی به لحاظ همسایگی با کشور تولیدکننده عمده مواد مخدر جهان، موقعیت ویژه‌ای است و نقطه آغاز حمل مواد مخدر به سراسر نقاط جهان است.
استانداراصفهان با اشاره به دو رویکرد موجود در خصوص مواد مخدر، تصریح کرد: یا باید مانند برخی کشورها نسبت به توزیع مواد مخدر بی‌تفاوت و از منافع آن خشنود بود و یا مانند وضعیت کنونی جمهوری اسلامی باید به صورت جدی با توزیع و عرضه آن مبارزه نمود.
محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه سازمان‌های بین‌المللی باید در راستای مبارزه با مواد مخدر قدردان جمهوری اسلامی باشند که البته این قدردانی وجود ندارد، یادآور شد: منافع برخی از سازمان‌های بین‌المللی در توزیع مواد مخدر است.
مهرعلیزاده اظهارداشت: در استان اصفهان بر اساس آمار درصد شیوع مواد مخدر نسبت به کشور کمتر شده و با کاهش ۵۰ درصدی رتبه اصفهان در این رابطه از ۲۴ به ۱۹ رسیده است.
استانداراصفهان به برنامه های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: در زمینه شیوع و مصرف مخدر باید با ایجاد نشاط و اشتغال درصد شیوع این بلای خانمان سوز را در استان به حداقل نزدیک صفر رسانده و باندهای مخوف قاچاق را زمین گیر نماییم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا