حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

کلاهبرداری از طریق فروش اینترنتی مبل/عدم توجه به جلو بازهم حادثه آفرید

به گزارش  سرمایه گستران از پایگاه خبری پلیس اصفهان ،سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی ” رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت :در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری فرد ناشناسی که در یکی از سایت های تبلیغاتی اقدام به درج آگهی فروش مبل کرده بود ، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان داشت: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد این شهروند پس از مشاهده آگهی فروش مبلمان در یکی از سایت های تبلیغاتی با فروشنده تماس گرفته که فروشنده تقاضای مبلغی بابت بیعانه می کند اما پس از دریافت مبلغ مربوطه تلفن همراه خود را خاموش و پاسخگوی وی نبوده است.

وی افزود: با انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی و اقدامات کارشناسی، ظرف چند روز متهم دریکی از استان‌های هم‌جوار شناسایی و طی عملیاتی با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: به شهروندان توصیه می کنیم به منظور پیشگیری از وقوع مجدد این گونه جرایم و نرسیدن کلاهبرداران سایبری به مقاصد شوم خود ، پس از انتخاب کالا یا خدمات در سایت های واسطه گر اینترنتی و قبل از هرگونه واریز وجهی ، از کم و کیف خدمات یا کالا و هویت فروشنده مطلع گشته و از واریز هرگونه وجهی حتی مبالغ کم به عنوان بیعانه خودداری کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: شهروندان می توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyber.police.irخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

**سارقان ۳۰ میلیاردی منازل در اصفهان دستگیر شدند

 رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان منزل که اقدام به سرقت ۳۰ میلیارد ریال اموال مردم کرده بودند در عملیات کارآگاهان این پلیس خبر داد.

سرهنگ “سعید سلیمیان “با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت منزلی در یکی از شهرک های اصفهان،بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی گفت: کارآگاهان پس از تحقیقات گسترده و انجام اقدامات علمی و تخصصی سرانجام موفق شدند اعضای باند ۴نفره ای که به صورت حرفه ای از منازل مردم سرقت می کردند را شناسایی کنند.

سرهنگ سلیمیان بیان داشت:با شناسایی سارقان، مأموران طی هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه همگی آنها را در مخفیگاهشان دستگیر و در بازرسی از خودروی آنها مقادیری طلاجات مسروقه را کشف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اعتراف سارقان به ۱۲ فقره سرقت منزل در سطح شهر اصفهان خاطر نشان کرد: با توجه به شکایت مالباختگان ارزش اموال مسروقه توسط این سارقین بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شدند گفت: به شهروندان توصیه می کنیم به منظور پیشگیری از سرقت منازل خود از وسایل ایمنی مانند دوربین مداربسته و گاوصندوق کارگذاشته شده در ساختمان و از در های با ایمنی بالا استفاده کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان افزود: شهروندان توجه داشته باشند ،پنجره های مشرف به کوچه دارای حفاظ و نرده باشند، در بالکن و پشت بام به قفل های مطمئن و حفاظ مجهز شده باشد و در صورت مشاهده افراد یا خودروهای مشکوک که بصورت بی هدف و با چند سرنشین مبادرت به دیدزنی از منازل می کنند حساس شده و با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.

**عدم توجه به جلو ، یک کشته و یک مجروح بر جای گذاشت

رئیس پلیس راه استان از خارج شدن یک دستگاه پژو ۲۰۶ از جاده و فوت راننده و مجروحیت یک سرنشین این خودرو در محور” هرندان – پیله وران ” خبر داد.

سرهنگ ” حسین پورقیصری” اظهار داشت: ماموران پلیس راه ” اصفهان – نائین “در پی اعلام مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ مبنی بر خارج شدن یک دستگاه پژو ۲۰۶ از جاده در محور ” هرندان – پیله وران ” به منظور بررسی حادثه به محل اعزام شدند.

وی بیان داشت: در این حادثه که براساس اعلام کارشناسان به علت عدم توجه به جلو راننده رخ داد، بر اثر شدت جراحات وارده راننده در دم فوت و یک  سرنشین نیزمجروح و به بیمارستان منتقل شد.

سرهنگ پورقیصری در پایان گفت: اکثر واژگونی ها در جاده های استان اصفهان، ناشی از سرعت غیر مجاز، خستگی و خواب آلودگی، عدم توجه به جلو و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه توسط رانندگان است و چنانچه این موارد توسط رانندگان رعایت شود دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نخواهیم بود.

**پلمپ ۴۷ واحد صنفی متخلف در اصفهان

 با اجرای طرح بازدید و کنترل واحدهای صنفی ، ۴۷ فروشگاه پوشاک زنانه متخلف توسط ماموران پلیس امنیت عمومی استان شناسایی و پلمپ شدند .

 سرهنگ “محمدحسن اسماعیلی” سرپرست پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در تشریح این خبر گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی ، طرح بازدید و کنترل واحد های صنفی پوشاک زنانه توسط مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس در شهر اصفهان اجرا شد.

وی اظهار داشت : در این طرح از هزار و ۲۲۳ واحد صنفی بازدید به عمل آمد که درنتیجه ۴۷ واحد صنفی متخلف شناسایی و با دستور مقام قضائی پلمپ و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری شد.

سرهنگ اسماعیلی از صدور اخطاریه پلمپ برای ۹۱ واحد صنفی دیگر خبر داد و گفت: همچنین از متصدیان ۱۲۴ واحد صنفی دیگر نیز تعهد کتبی اخذ شد که در صورت عدم رعایت موازین و مقررات مربوطه با آنان برابر قانون برخورد خواهد شد.

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان با اعلام تداوم و تشدید این‌گونه برنامه‌ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس ، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

**کشف ۱۰ تن چوب بلوط قاچاق در نجف آباد

 در عملیات مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان نجف آباد ۱۰ تن چوب بلوط قاچاق و کشف و یک قاچاقچی در این رابطه دستگیرشد.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد  گفت : روز گذشته طرح مبارزه با قاچاق کالا توسط مأموران این فرماندهی در سطح شهرستان به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: مأموران در این طرح طی بازرسی از یک گارگاه مقدار ۱۰ تن چوب بلوط قاچاق به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون ریال را کشف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت : در همین رابطه یک نفر قاچاقچی چوپ بلوط دستگیر که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

سرهنگ خدادوست در پایان ضمن تاکید برسهم مشارکتی مردم در حفظ منابع طبیعی از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

**عدم توجه به جلو بازهم حادثه آفرید

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان از واژگون شدن یک دستگاه سواری پراید در محور” شاهین شهر – میمه” و فوت یک سرنشین و مجروحیت ۲ سرنشین دیگر آن خبر داد.

سرهنگ “جواد درستکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی یک دستگاه سواری پراید در محور” شاهین شهر – میمه”، بلافاصله مأموران پلیس‌راه ” اصفهان – کاشان” به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: متأسفانه براثر وقوع این حادثه رانندگی یک سرنشین خودرو به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد و ۲ سرنشین دیگر آن نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

سرهنگ درستکار خاطر نشان کرد: کارشناسان پلیس‌ راه علت وقوع این حادثه رانندگی را عدم توجه به جلو راننده اعلام کرده‌اند.

درستکار در پایان از رانندگان خواست، هنگامی که احساس خستگی و خواب آلودگی دارید در مکانی امن و مطمئن توقف و پس از استراحت و رفع خستگی به ادامه مسیر بپردازید.#

**در۲۴ ساعت گذشته انجام شد: کشف ۱۹ وسیله نقلیه مسروقه در اصفهان

 فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف ۱۹ دستگاه وسیله مسروقه در اجرای طرح پیشگیری از سرقت طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد .

 سرهنگ ” حسن یاردوستی “فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای افزایش ضریب امنیت محله ها،کاهش جرایم و شناسایی اموال مسروقه و تحویل آنان به مالباختگان، طرح پیشگیری از سرقت توسط مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان در تعدادی از محل های این شهرستان به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی با بیان اینکه طرح مذکور به مدت ۲۴ ساعت اجرا شد افزود: در این طرح تعداد ۱۴ دستگاه خودروی سواری و ۵ دستگاه موتور سیکلت مسروقه کشف و پس از طی مراحل قانونی به صاحبانشان تحویل شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه با اجرای تعدادی سارق نیز د%B

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا