پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

دستگاه‌های دولتی بیشترین بدهی را به موقوفات دارند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی به مناسبت دهه کرامت و روز بزرگداشت مقام امامزادگان با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان گلپایگانکه در جوار حرم مطهر امامزادگان هفده تن و ناصر بن علی(ع) گلپایگان تشکیل شد اظهار کرد: امروز شاهد برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی در استان هستیم که ۲۵ نفر از شرکت کنندگان آن گلپایگانی هستند. در استان اصفهان حفظ مجازی قرآن راه اندازی شده است و اکنون ۳۷۰۰ نفر در این طرح شرکت کرده اند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان رتبه ششم و هفتم در موقوفات کشور دارد، افزود: در سطح کشور ۸۰۵۱ امامزاده وجود دارد که ۷۱۸ امامزاده آن در استان اصفهان است و ۴۱ امامزاده در گلپایگان قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان گفت: اگر امروز ۲۳ هزار شهید تقدیم انقلاب کردیم تربیت یافته در کنار بقاع متبرکه هستند، لذا در توسعه و عمران و آبادانی امامزاده ها باید کوشید.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی خاطر نشان کرد: امروز وقتی می خواستم درب امامزاده ۱۷ تن را ببوسم دلم نمی آمد چرا که وضعیت مناسبی ندارد، بنابراین با تقبل هزینه ها، اجازه رنگ آمیزی و تعمیر داده می شود، اما در همکاری و نظارت، میراث فرهنگی حضور داشته باشد.

وی تصریح کرد: بعضا مسئولان و یا مردم می گویند که دیگر فردی اقدام به وقف نمی کند که باید بگوییم اینطور نیست و می توانند در سامانه مربوطه شاهد وقف های جدید که نیت های زیبایی را به همراه دارد، باشند. چند روز پیش وقفی با نیت پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادان انجام شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: ۳۱ اداره شهرستان گلپایگان مستاجر اوقاف هستند، آیا این ۳۱ اداره اجاره های خود را پرداخت کرده اند؟ یکی از این اداره ها اداره اوقاف و امورخیریه گلپایگان است، اما اجاره آن را پرداخت کرده ایم. اداره ارشاد شهرستان گلپایگان بیش از ۱۰۰ میلیون تومان به موقوفات امامزاده ۱۷ تن بدهکار هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین بدهکاران به موقوفات ارگان ها و دستگاه های دولتی هستند، ادامه داد: در بررسی صورت گرفته ۲۸ میلیارد تومان اداره بهداشت و درمان به موقوفات استان اصفهان بدهکار است، هم‌چنین نیروهای مسلح نیز ۴۹٫۵ میلیارد تومان به اوقاف بدهکار هستند و نیروی انتظامی گلپایگان نیز بدهکاری فاحشی را به امامزاده ۱۷ تن دارند، البته گفته شده که نیروی انتظامی اجاره خود را پرداخت کرده که عمده آن پذیره وقف است، امیدواریم این بدهی ها نیز به زودی پرداخت شود.

**بزرگداشت امامزاده شاهرضا(ع) شهرضا برگزار می شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا گفت: به مناسبت دهه کرامت ویژه برنامه بزرگداشت امامزاده شاهرضا(ع) شهرضا برگزار می شود.

 فرهاد عرب اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های به عمل آمده و هماهنگی صورت گرفته به مناسبت دهه کرامت و سالروز تجلیل از مقام شامخ امامزادگان عظیم الشان ویژه برنامه بزرگداشت امامزاده شاهرضا(ع) شهرضا برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: این ویژه برنامه روز یکشنبه ۳۱ تیر ماه با حضور خادمان آستان مقدس امام رضا(ع) بعداز اقامه نماز مغرب و عشاء در جوار حرم مطهر این امامزاده همراه با برنامه شاد و متنوع فرهنگی و مذهبی برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا گفت: آستان مقدس امامزاده شاه رضا (علیه السلام) در شهرستان شهرضا، بخش مرکزی، در شمال شهرضا و در بلوار مدرس واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا