تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

تحقق رویای چهارباغ، فهم و باور مشترک می خواهد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، شهردار اصفهان صبح امروز به همراه شیرین طغیانی رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان، رییس سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری و رییس سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از پروژه احیای محور تاریخی، فرهنگی و گردشگری چهارباغ و اجرای عملیات پیاده راه سازی این محور بازدید به عمل آورد.

دکتر نوروزی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه بسیار امیدواریم پروژه پیاده راه سازی چهارباغ تا پایان مرداد ماه خاتمه پیدا کند، اظهار کرد: با توجه به اینکه قرار است اوایل شهریور ماه جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان برگزار شود مراحل عمرانی این پروژه به صورت جدی در حال انجام است اما کیفیت اجرای این پروژه نیز بسیار اهمیت دارد.

قدرت الله نوروزی تصریح کرد: دغدغه ما در شهرداری اتمام این پروژه بر اساس قولی است که به مردم داده ایم و با توجه به این موضوع سرکشی های خود را افزایش داده ایم تا کیفیت نیز به خوبی لحاظ شود.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود مصالح ممکن است روند کار با مشکلاتی مواجه شود که در حال بررسی آن هستیم.

شهردار اصفهان پیشرفت کار پروژه پیاده راه سازی چهارباغ را مناسب ارزیابی کرد و افزود: در صورت حرکت بر اساس زمان بندی برنامه، پیاده راه های چهارباغ تا پایان مرداد به پایان می رسد و تا پایان مرداد به گونه ای آماده می شود که امکان بهره برداری از دو سمت پیاده رو وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: کار شهرداری در این پروژه به خوبی در حال پیش رفتن است اما با توجه به سطح وسیعی از سنگ که برای خیابان چهارباغ نیاز است با کمبودهایی در این خصوص مواجه هستیم که درصدد رفع آن هستیم.

نوروزی تصریح کرد: رویای ما برای احیای چهارباغ در صورتی که ستاره های دنباله دار اجازه دهند، تحقق پیدا می کند. تحقق این رویا نیازمند زمینه سازی های فرهنگی لازم و توجیه برخی افراد از جمله رسانه ها است. تحقق رویای چهارباغ ظرفیت سازی بالایی را می طلبد که ما در شهرداری به دنبال این ظرفیت سازی نیز هستیم.

وی با بیان اینکه تنها کار فیزیکی در احیای محور تاریخی، فرهنگی و گردشگری چهارباغ جوابگو نیست، بیان داشت: این پروژه نیاز به کار نرم افزاری برای تبیین موضوع دارد. احساس نیاز همگانی برای تحقق رویای چهارباغ لازم است و در این راه تمام دستگاه های دولتی و نهادهای مختلف باید به این باور برسند که پروژه پیاده راه سازی یا احیای خیابان چهارباغ نیاز شهر اصفهان و مردم این شهر است.

شهردار اصفهان گفت: این خیابان را به چاه نفت تشبیه کردیم اما این چاه نفت زمانی ارزآوری برای شهر اصفهان دارد که نگاه ها به یک باور مشترک تبدیل شود و فهم و باور مشترک وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: در کنار افزایش شور و نشاط اجتماعی در پروژه پیاده راه سازی چهارباغ به دنبال افزایش گردشگران داخلی و خارجی نیز هستیم تا این خیابان به مرکزی اقتصادی برای کسبه و مردم شهر تبدیل شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا