تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

استاندار اصفهان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان عنوان کرد:

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور معاونین سیاسی؛ امنیتی و اجتماعی و هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری برگزار گردید، ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) اظهارداشت: با توجه به کمبود نسبی اعتبارات و هزینه های جاری و عمرانی بالای آموزش و پرورش و اهمیت وظایف این اداره کل، شرایط نسبتاً سختی را برای شروع سال تحصیلی خواهیم داشت و باید در این راستا برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.
استانداراصفهان آموزش و پرورش را کارخانه ی انسان سازی و فرهنگسازی برشمرد و افزود: آینده ی کشور در این سازمان ساخته می شود و افرادی که در این اداره کل مسئولیت دارند با حداقل هایی که دریافت می کنند به فعالیت می پردازند چون معلمی را شغل انبیا می دانند.
وی با تاکید بر اینکه برای ساختن بهتر آینده ی کشور باید دیدگاه ها و شیوه های خود را تغییر دهیم، افزود: اصفهان باید در این زمینه الگو باشد و باید زیرساخت ها، زیربناها و درک عمومی مردم در سرمایه گذاری در آموزش و پرورش متفاوت شود.
مهرعلیزاده افزود: جامعه ای که فرهیخته است در خصوص برنامه ریزی و نگاه صحیح و دقیق به امکانات متفاوت عمل می کند و نگاه عمیقی به کارآفرینی و خلاقیت دارد و استان اصفهان این لیاقت را دارد که در امر برنامه ریزی در این خصوص پیش قدم باشد.
وی منتظر بودن برای تامین اعتبار از تهران را نادرست خواند و افزود: باید این نگاه تغییر کند و با اتکا به منابع داخلی استان حرکت کرد و در این خصوص اگر بتوانیم ۲۰ تا ۳۰ درصد برون سپاری داشته باشیم هزینه ها به یک سوم کاهش خواهد یافت.
دکتر مهرعلیزاده خاطر نشان کرد: فرهنگ تیزبینی اقتصادی به ما کمک خواهد کرد که با نگاه ملی و با توجه به امکانات، فرهنگ و تجهیزات و قابلیت های محلی اقدام نماییم.
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه در سال تحصیلی جدید نباید به هیچ وجه مدارس کانکسی در سطح استان فعالیت نمایند، افزود: با توجه به وعده ای که در این خصوص به مردم داده شده است باید ارزیابی لازم صورت گیرد تا شاهد وجود چنین مدارسی در سطح استان نباشیم.
مهرعلیزاده به خشکسالی و کمبود آب اشاره کرد و افزود: در خصوص فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب، سازمان آب و فاضلاب اقدامات خوبی انجام داده است ولی با توجه به اینکه ایجاد فرهنگ مصرف بهینه در آب شرب و کشاورزی زمان بر است آموزش و پرورش هم باید در این خصوص اقدام نماید.
استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: با همت و تلاشی که در استان در خصوص حل مشکل آب صورت گرفته است امیدواریم بتوانیم نگرانی مردم و کشاورزان را برطرف نماییم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا