شهر و جامعهعناوین اخبار

رفع نواقص قانون حجاب و عفاف در قانون اخلاق عمومی/ ناجا نباید در حوزه حجاب و عفاف نوک پیکان باشد

به گزارش سرمایه گستران از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، حجت الاسلام “احمد سالک”  اظهار داشت: پرداختن به موضوع حجاب و عفاف با توجه به هجمه های دشمن علیه دین، اعتقادات، ارزش ها و باورهای مردم از جمله ضروریات جامعه است.

وی با تقدیر از اقدامات نیروی انتظامی در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، گفت: امروز بحمدالله، ناجا در کنار کارهای سلبی در زمینه اقدامات ایجابی نیز بسیار فعال حاضر شده و توانسته در بخش فرهنگ سازی جامعه نیز الگوساز باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروی انتظامی نباید در موضوع حجاب و عفاف، نوک پیکان باشد، خاطر نشان کرد: ما هم اکنون قانون حجاب و عفاف را داریم که برای ۲۶ دستگاه ابلاغ شده و بیش از ۳۰۰ مأموریت دارد و نیروی انتظامی نیز یکی از دستگاه های مجری این قانون به شمار می آید اما امروز به دلیل کم کاری در بخش های دیگر بیشترین بار مسئولیت اجرای این قانون بر دوش نیروی انتظامی نهاده شده است.

حجت الاسلام سالک، نداشتن ضمانت اجرایی، تداخل وظایف و عدم باور مسئولان را از جمله معایب قانون حجاب و عفاف عنوان کرد و گفت: هم اکنون تمام معایب و نواقص این قانون در قانون اخلاق عمومی رفع شده است.

وی ادامه داد: سعی کردیم در قانون اخلاق عمومی مأموریت اصلی همه دستگاه ها را به طور مشخص تعیین و نظارت برای اجرای آن را تقویت کنیم.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون اخلاق عمومی هم اکنون در مجلس در حال بررسی است و امیدواریم در صحن علنی رای بالایی بیاورد و شاهد حرکت های خوبی در حوزه حجاب و عفاف باشیم.*

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا