تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

اشتغال ۸۳۰ نفر با کمک کمیته امداد اصفهان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گزارشی از عملکرد سه‌ماهه این نهاد درزمینهٔ ایجاد شغل برای نیازمندان ارائه کرد.

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد اصفهان، بهرام سوادکوهی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با اشاره به بهره‌وری بالای این نهاد درزمینهٔ ایجاد اشتغال گفت: متوسط هزینه ایجاد یک شغل در اقتصاد کشور بیش از ۷۰ میلیون تومان است. این رقم در کمیته امداد اصفهان ۱۹ میلیون تومان است که در مقایسه با متوسط کشوری نشانگر موفقیت این نهاد در پیگیری اهداف خود درزمینهٔ خودکفایی و توانمندسازی جامعه مددجویی تحت حمایت خود در استان اصفهان است.

سوادکوهی فعالیت‌های این نهاد درزمینهٔ اشتغال مددجویان را متمرکز در سه عرصه آموزش، کاریابی، پرداخت وام و حمایت و نظارت دانست و گفت: در سه‌ماهه اول سال جاری ۶۴۸ فقره وام به مبلغ کل ۱۲ میلیارد و ۴۲۲ میلیون تومان در اختیار مددجویان و نیازمندان اصفهانی برای اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی قرار گرفت.

وی افزود: این وام‌ها از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها و همچنین صندوق امداد ولایت تأمین اعتبار شدند.

سوادکوهی حداقل اشتغال ایجادشده توسط این نهاد در سه‌ماهه اول امسال را ۸۳۰ مورد اعلام کرد و گفت: در این مدت علاوه بر اشتغال ۷۳۹ نفر با پرداخت وام‌های اشتغال و خودکفایی، ۹۱ نفر نیز به‌واسطه فعالیت کاریابی کمیته امداد اصفهان صاحب شغل شدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اصفهان با مهم دانستن ایجاد بستر مناسب برای انتقال دانش فنی و مهارت‌های موردنیاز جامعه به مددجویان تحت حمایت این نهاد، گفت: با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان بیش از ۵۴۴ نفر از مددجویان و فرزندان آن‌ها از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سه‌ماهه ابتدایی سال جاری بهره‌مند شدند و مقدمات ورود پایدار آن‌ها به بازار کار فراهم شد.

سوادکوهی بابیان اینکه آمار اشتغال مددجویان بدون در نظر گرفتن شغل‌های غیرمستقیم اعلام‌شده است، گفت: هر کسب‌وکار و فعالیت تولیدی جدیدی که ایجاد می‌شود به‌طور مستقیم و غیرمستقیم برای تعداد افراد بیش از صرف مجری طرح زمینه اشتغال ایجاد می‌کند که در صورت در نظر گرفتن این تأثیر اشتغال ایجادشده توسط این نهاد از هزار نفر در سه‌ماهه اول امسال نیز بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا