پیشخوانتیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

جامعه ما آموزش ندیده است/ نیاز همه مردم به مهارت‌آموزی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان به نقل از خبرگزاری ایمنا، در راستای گرامیداشت هفته ملی مهارت و ششم مرداد روز کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای ابوطالب جلالی مدیر کل استان به همراه مسئولین و مدال آوران هجدهمین مسابقات ملی مهارت در چهل دومین جلسه علنی شورای شهر اصفهان که با حضور قدرت اله نوروزی شهردار اصفهان، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار گردید حضور بهمرساندند.

در ابتدا ابوطالب جلالی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت پذیرفته، تجارب و ایده ها و شاخص های اداره کل در خصوص درخشش مدال آوران در مسابقات ملی  مهارت و روند صعودی نتایج این مسابقات طی سالهای متوالی و همچنین حضور در مسابقات ۲۰۱۹ روسیه مطالبی را بیان نمود.

قدرت‌الله نوروزی  شهردار اصفهان در چهل و دومین جلسه علنی شورای شهر اصفهان ضمن تبریک روزملی  کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای با بیان اینکه جوانان استان اصفهان در مسابقات ملی مهارت رتبه‌های برتر را کسب کردهاند، اظهار کرد: تشویق و حمایت این نخبگان، سایر جوانان را برای فعالیت در این بخش‌ها ترغیب میکند.

وی توسعه مهارت آموزی بین همه اجزای جامعه را از یکی از اصلی‌ترین راهکارهای توسعه و پیشرفت در جامعه دانست و ادامه داد: توانمندسازی وظیفه همه مراکز علمی است و اگر این امر مورد توجه قرار گیرد در آینده این میزان دانشجوی بیکار نخواهیم داشت.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه جامعه ما آموزش ندیده است و آموزشی که بعد از فارغ التحصیلی دانشجو را توانمند کند، وجود ندارد، گفت: همه جامعه نیازمند مهارت آموزی است و آنچه را شاهد هستیم عدم وجود مهارت در بسیاری از بخش‌ها است.

وی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان تئوری را به خوبی می شناسند، اضافه کرد: این در حالی است که در حوزه عملی خروجی خوبی را نداشته و باید تا قبل از فارغالتحصیلی این مهارت‌ها را بیاموزند.

نوروزی تاکید کرد: امروز فارغ‌التحصیلان علوم سیاسی، حقوق و … تا مدت‌ها بعد از فارغالتحصیلی توان حضور در یک مناظره و یا نوشتن یک لایحه را ندارند و از این رو توانمندسازی آنها امری لازم‌الاجرا است.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری همکاری لازم را با همه بخش‌های جامعه در حوزه مهارتآموزی خواهد داشت و از هر گونه ایده در این زمینه استقبال خواهد کرد.

در پایان از مدال آوران هجدهمین مسابقات ملی مهارت استان اصفهان با اهداء جوایز تجلیل شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا