شهر و جامعه

کشف انبار میلیاردی کالای قاچاق در اصفهان/کشف عتیقه‌جات و سکه‌های باستانی در سمیرم/پلمپ ۱۴ آرایشگاه زنانه متخلف/سرقت از حساب بانکی کاربران با فروش اپلیکیشن صیغه‌یاب

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان،سرهنگ “سعید سلیمیان” در تشریح جزئیات این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ادامه طرح ها و برنامه های مقابله با قاچاقچیان کالا به دنبال کسب خبری مبنی بر تخلیه بار کالای خارجی قاچاق در انباری در حاشیه شهر اصفهان،  موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: کارآگاهان پس از شناسایی انبار مذکور، طی هماهنگی با مقام قضائی در بازدید از آن، یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم بادام درختی و ۱۰ هزار و ۴۱۶ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی قاچاق کشف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان، ارزش این ۲ محموله مکشوفه را برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه ۳ نفر دستگیر و ۳ دستگاه خودروی سواری نیز توقیف شد.

**انهدام باند سارقان سیم برق در خمینی شهر

گروه استان ها_ اصفهان- اعضای باند ۳ نفره سارقان سیم برق در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان خمینی شهر شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ”علی جعفری نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم برق در شهرستان خمینی شهر، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی توانستند هویت ۳ نفر که در این سرقت ها دست داشتند را به دست آوردند که در بررسی های صورت گرفته مشخص شد متهمان مذکور از اعضای یک باند سرقت کابل برق هستند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: سرانجام متهمان در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر و به ۹ فقره سرقت کابل برق به ارزش ۹۵ میلیون ریال اعتراف کردند.

سرهنگ “جعفری نژاد” از شهروندان خواست ،اگر موارد مشکوکی مانند خودرو یا شخصی بالای تیر برق در محدوده درون شهری و بیرون شهری و یا خودرویی را در حال حمل سیم برق مسی مشاهده کردند و اطلاعی از دپوی این نوع سیبم ها در انباری داشتند سریعاً موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ اعلام کنند.

**کشف عتیقه‌جات و سکه‌های باستانی در سمیرم

استان‌ها- اصفهان _ فرمانده انتظامی سمیرم، از کشف عتیقه‌جات و سکه‌های باستانی و تحویل آن‌ها به موزه فرهنگی شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ “سهراب قرقانی” گفت: دربی تماس تلفنی یکی از شهروندان مبنی بر پیدایش شیء ناشناس در حین خاک‌برداری، موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران بلافاصله در محل حاضر و پس از بررسی‌های به‌عمل‌آمده یک عدد کوزه کلی بزرگ و یک عدد ظرف کوچک لعاب‌دار قدیمی حاوی ۱۱ عدد سکه باستانی را کشف کردند.

سرهنگ “قرقانی” قدمت اشیای تاریخی کشف‌شده را برابر ارزیابی کارشناسان اداره میراث فرهنگی مربوط به دوره عباسی عنوان کرد و اظهار داشت: اشیای باستانی بدون هیچ‌گونه آسیبی به موزه فرهنگی شهرستان انتقال داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان اظهار داشت: اموال و اشیاء باستانی و تاریخی ایران اسلامی باید حفظ‌شده نباید اجازه دهیم به دست بیگانگان بیفتد و از شهروندان درخواست نمود تا هرگونه موارد مشابه و مشکوک را با تماس ۱۱۰ به پلیس اعلام نمایند.

**پلمپ ۱۴ آرایشگاه زنانه متخلف در اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ سرپرست پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان از پلمپ ۱۴ آرایشگاه زنانه متخلف در اجرای طرح بازدید و کنترل واحد های صنفی در شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد حسن اسماعیلی” در تشریح این خبر گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی ، طرح بازدید و کنترل واحد های صنفی آرایشگاه زنانه به مدت یک هفته توسط مأمورین اداره نظارت بر اماکن عمومی در شهر اصفهان اجرا شد.

وی اظهار داشت :در همین راستا مأموران نظارت بر اماکن عمومی پلیس طی این طرح از ۲۲۳ واحد صنفی بازدید کردند که در پایان تعداد ۱۴ واحد صنفی متخلف شناسایی و به علت عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه با حکم مقام قضائی پلمپ شدند.

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان در ادامه از صدور اخطاریه پلمپ برای ۳۲ واحد صنفی دیگر خبر داد و گفت: همچنین از متصدیان ۳۸ واحد صنفی دیگر نیز تعهد کتبی اخذ شد که در صورت عدم رعایت قوانین و مقررات در موعد مقرر با آنان برابر قانونی برخورد خواهد شد.

این مقام انتظامی با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

*اعتراف سارق مغازه های اصفهان به ۲۰ فقره سرقت

گروه استان ها _ اصفهان _ فردی که در نیمه های شب از مغازه ها سرقت می کرد در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر و به ۲۰ فقره سرقت اعتراف کرد.

سرهنگ “سعید سلیمیان ” در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت از مغازه وی، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان و جلوگیری از سرقت های احتمالی دیگر به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه با راه اندازی گشت های شبانه پلیسی در محله ها سرانجام در یکی از این گشت ها فردی که در حال باز کردن در یک مغازه بود دستگیر و برای انجام تحقیقات تخصصی به پایگاه غرب پلیس آگاهی منتقل شد.

وی افزود: متهم در تحقیقات به عمل آمده به ۲۰ فقره سرقت از مغازه های مردم در محدوه غرب شهر اصفهان اقرار کرد که در این زمینه تمامی مالباختگان نیز شناسایی و همراه پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: به شهروندان توصیه می کنیم برای قابل رؤیت بودن مغازه خود از کرکره مشبک استفاده کرده و شب ها نیز چراغی را داخل مغازه روشن بگذارند و قفل های مناسب و به صورت زوجی را برای در ورودی مغازه خود استفاده کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: همچنین توصیه می کنیم برای امنیت بیشتر مغازه ها از دوربین های مدار بسته استفاده کنند و مراقبت باشند کابل های مربوط به دوربین به نحوی نباشد که به راحتی بتوان آنها را قطع کرد.

*سرقت از حساب بانکی کاربران با فروش اپلیکیشن صیغه‌یاب

گروه استان ها_ اصفهان_ رییس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که با تبلیغ فروش اپلیکشین صیغه یاب از حساب بانکی نصب کنندگان این نرم افزار سرقت می کرد خبر داد.

سرهنگ سید “مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان کرد : مدتی است فروش نرم‌ افزارهای همسریاب و صیغه‌یاب در شبکه های اجتماعی رایج شده که این نرم افزار بعد از تهیه‌ و نصب به کاربر اجازه می‌دهد تا به رسم صیغه، فرد مورد نظر خود را بر اساس تصاویر موجود برای ازدواج موقت انتخاب کند.

وی یکی از آسیب های این گونه نرم افزارها را به سرقت رفتن اطلاعات بانکی کاربران عنوان کرد و گفت: بررسی پرونده های تشکیل شده در پلیس فتای استان نشان می دهد که نصب اپلیکیشن صیغه یاب بر روی گوشی های تلفن همراه کاربران باعث وقوع برداشت‌های غیر مجاز بانکی از آنان شده است.

این مقام انتظامی در ادامه به جزئیات یکی از این پرونده ها اشاره کرد و بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی وی رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان اضافه کرد: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد شاکی با فریب تبلیغ نرم‌افزار صیغه‌یاب اقدام به خرید و نصب اپلیکیشن بر روی گوشی تلفن همراه خود می‌کند که حین عملیات نصب، اطلاعات بانکی وی برای فروشنده نرم افزار ارسال شده و متهم توانسته بود از این طریق مبلغ ۴۰ میلیون ریال سرقت کند .

سرهنگ مرتضوی در ادامه با اشاره به دستگیری متهم اصلی این پرونده توسط کارشناسان پلیس فتا گفت:این اپلیکیشن شیوه‌ای جدیدی برای کلاهبرداری و سوء استفاده از کاربران در فضای مجازی است و شهروندان به هیچ عنوان نباید آن را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند چرا که این اپلیکیشن به نوعی بدافزار بوده و برای سرقت اطلاعات داخل گوشی کاربران طراحی شده است.

سرهنگ مرتضوی در پایان از شهروندان خواست ،در صورت مشاهده چنین اپلیکیشن هایی در فضای مجازی جهت شناسایی و دستگیری طراحان آن، موارد را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و کانال رسمی پلیس فتا در پیام‌رسان‌های داخلی با آی دی cyberpolice با ما در‌ میان بگذارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا