تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

در بازه زمانی ۴ ماهه، جایگاه استان در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی از انتهای جدول به صدر جدول رسیده است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهارداشت: این ستاد بهترین محل برای رفع موانع تولید و ایجاد رونق در واحدهای تولیدی می باشد به شرط اینکه جسارت لازم وجود داشته باشد.
استاندار اصفهان با انتقاد از محافظه کاری بیش از حد مدیران، اظهارداشت: برای چندمین بار اعلام می کنم اگر مدیری می تواند از سقف اختیارات خود استفاده کند و قدرت ریسک دارد در جایگاه مدیریت بماند و اگر نمی تواند یک درجه نزول کند و به عنوان کارمند به ادامه ی خدمت برسد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون در این کارگروه ۸۰ پرونده تکمیل مدارک شده و از این تعداد ۶۷۰ پرونده منجر به پرداخت شده است، افزود: باید طی دو روز آینده مشخص شود چرا تسهیلات ۱۳۰ پرونده هنوز پرداخت نشده است.
محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه امروز اصفهان در جایگاه سوم پرداخت های روستایی قرار گرفته است، افزود: این در حالی است که در رتبه ی ۲۹ کشور قرار داشتیم و هم اکنون صد درصد اعتبار استان به مرحله ی عقد قرارداد رسیده است و به عبارتی جایگاه استان را از انتهای جدول به صدر جدول رسانده ایم.
مهرعلیزاده افزود: با توجه به اینکه ایجاد ۱۹۲۴ اشتغال در مناطق روستایی در طول ۱۵ روز ایجاد شده است، نشان دهنده ی این است که اگر بخواهیم و حرکت کنیم و جسارت داشته باشیم، امکان رونق وجود دارد .
گفتنی است در این جلسه اعلام گردید استان اصفهان از نظر تعداد تسهیلات پرداختی به واحدهای بحران زده رتبه ی اول و از نظر مبلغ پرداحتی رتبه ی دوم تسهیلات کشور را به خود اختصاص داده است.
همچنین در این جلسه دستورالعمل های بازدارنده بانک مرکزی از قبیل نسبت مالکانه حداقل ۲۵ درصد، عدم تخصیص سرمایه در گردش به میزان بیش از ۷۰ درصد و عدم امکان اجرای مصوبات هیأت وزیران در خصوص بنگاه های کوچک و متوسط برای بنگاه های بزرگ و مشکلات برخی از واحدهای تولیدی از جمله در شهرستان های خوانسار، فریدونشهر و سمیرم مورد بحث قرار گرفت و به تصویب رسید.
آخرین آمار مربوط به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و بررسی آخرین وضعیت ادامه روند پرداخت تسهیلات طرح رونق اقتصادی سال ۹۶ نیز ارائه گردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا