پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

پلمپ واحدهای صنفی فروش لباس های نامتعارف در اصفهان/عامل انتشار اکاذیب در فضای مجازی دستگیر شد/دستگیری ۲ شرور مسلح با ۱۲ قبضه سلاح سرد/عدم رعایت حق تقدم باعث مرگ موتورسوار شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “محمد حسن اسماعیلی” در تشریح این خبر گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی ، و مقابله با ترویج فرهنگ بد پوششی ، طرح بازدید و کنترل واحد های صنفی پوشاک زنانه و مردانه توسط مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی استان اصفهان در شهر اصفهان اجرا شد.

وی اظهار داشت : در این طرح مأموران پلیس ۸۶۷ واحد صنفی بازدید کردند که در پایان تعداد ۳۸ واحد صنفی مردانه و زنانه به علت عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه و فروش لباس های نامتعارف با دستور مقام قضائی پلمپ شدند.

سرهنگ اسماعیلی عنوان داشت: همچنین در این طرح برای ۷۴ واحد صنفی دیگر اخطاریه پلمپ صادر و از متصدیان ۱۳۷ واحد صنفی دیگر نیز تعهد کتبی اخذ شد که در صورت عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه در موعد مقرر با آنان برابر قانون برخورد می شود.

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

**توقیف سواری پیکان با بیش از ۱۵۴ کیلوگرم تریاک در اصفهان

گروه استان ها _اصفهان _ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان از کشف ۱۵۴ کیلو و ۸۶۰ گرم تریاک در عملیات مأموران یگان تکاوری این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “سید تقی حسینی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: عوامل یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان حین گشت زنی در جاده های خاکی منطقه شرق استان به یک دستگاه خودروی سواری پیکان که از مرزهای شرقی کشور به سمت اصفهان در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: پس از متوقف شدن خودرو، مأموران با هماهنگی مقام قضائی از آن بازدید به عمل آوردند که در این عملیات مقدار ۱۵۴ کیلو و ۸۶۰ گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ “حسینی” خاطر نشان کرد: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و همراه پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.#

**اعتراف سارقان داخل خودرو در اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ سارقانی که لوازم و اموال داخل خودروی شهروندان را سرقت می کردند در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی استان دستگیر شدند..

سرهنگ “سعید سلیمیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان ساکن در منطقه شرق شهر اصفهان مبنی بر سرقت لوازم و اموال داخل خودروی آنها موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پایگاه شرق پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: سرانجام با اقدامات علمی و تخصصی کارآگاهان ۲ نفر که اقدام به این گونه سرقت ها کرده بودند شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

این مقام مسئول عنوان داشت: متهمان که در برابر مدارک و مستندات پلیس چاره ای جز اعتراف نداشتند به چندین فقره سرقت از داخل خودروی شهروندان اقرار کردند که تلاش برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

سرهنگ سلیمیان خاطر نشان کرد: در این رابطه پرونده تشکیل و متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه سارقان از خودروهای مدل پائینی که فاقد هرگونه تجهیزات ایمنی سرقت می کردند، گفت: به شهروندان توصیه می کنیم اگر از خودروهای مدل پائین استفاده می کنند آنها را به تجهیزات ایمنی نظیر دزدگیر و سوئیچ مخفی مجهز و از قرار دادن لوازم و اموال با ارزش خود در داخل خودرو خودداری کنند.

**هشدار پلیس به مردم: از نگهداری نقدینگی بالا در منازل، خودداری کنید

گروه استان ها_ اصفهان _رئیس پلیس آگاهی استان در خصوص نگهداری ، حجم بالای سکه ، طلا ، جواهرات و وجوهات نقد در منازل هشدار داد و به مردم توصیه کرد آنها را به صندوق امانات بانک ها بسپارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “سعید سلیمیان” گفت: با توجه به نوسانات بازار طلا و ارز، عده ای از مردم اقدام به خرید و نگهداری حجم بالای سکه، طلا و ارز در منازل خود می کنند که این موضوع می تواند باعث تحریک سارقان شده و احتمال وقوع سرقت های منزل را فراهم کند.

این مقام مسئول عنوان داشت: در این رابطه به شهروندان توصیه می کنیم از نگهداری اشیای با ارزش و وجوه نقد بسیار بالا در منازل خود پرهیز کرده و سعی کنند آنها را به صندوق امانات بانک ها بسپارند.

وی همچنین برای پیشگیری از وقوع سرقت منزل گفت: به شهروندان توصیه می کنیم از نرده کشی روی دیوارها بخصوص در منازل شمالی و تعبیه نرده های حفاظ برای پنجره و نورگیرها استفاه کرده ، از دادن کلید به کارگرانی که جهت تعمیر مراجعه می کنند خودداری و هنگام ترک منزل به خودروها و موتورسوارانی که اطراف منزل با سرنشین متوقف شده و مشکوک هستند ، توجه و شماره پلاک های آنها را ثبت و از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی استان اصفهان گفت: شهروندان می توانند با استفاده از از وسائل ایمنی از قبیل نرده و دزدگیر و . . . تجهیز قفل درب ورودی منزل به حفاظ توپی، نصب حفاظت و نرده برای پنجره های مشرف به کوچه ، نصب حفاظ برای درب بالکن و پشت بام و قفل های مطمئن برای آنها، و استفاده از نگهبان محله در مجتمع های مسکونی  از وقوع سرقت منزل جلوگیری کنند.

سرهنگ سلیمیان خاطر نشان کرد: به شهروندان توصیه می کنیم در مواقع خالی بودن منزل ، از روشن گذاشتن لامپ یک اتاق بمدت طولانی و مستمر خودداری حتی المقدور از کلیدهای زمان دار خودکار استفاده کرده یا اینکه از همسایگان و آشنایان مورد اطمینان خود بخواهند که روشنایی داخل منزل را در هنگام شب تغییر دهند و محوطه بیرون منزل خود را همواره روشن نگاه دارند.

**کشف ۲۳ وسیله نقلیه مسروقه در ۲۴ ساعت

گروه استان ها_ اصفهان_با اجرای طرح ۲۴ ساعته پیشگیری از سرقت ، تعداد ۲۳دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه توسط مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان کشف و به مالباختگان تحویل شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد علی یوسلیانی” با اعلام این خبر اظهار داشت: در اجرای طرح ضربتی پلیس اصفهان در راستای پیشگیری از سرقت ۲۱ دستگاه خودرو و ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه ظرف ۲۴ ساعت گذشته شناسایی و کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری تعدادی از سارق در این طرح گفت: پس از انجام اقدامات قانونی وسایل نقلیه مسروقه به صاحبانشان بازگردانده شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان سهل انگاری مالباختگان در حفاظت از وسایل نقلیه خود را یکی از عوامل مهم و تاثیرگزار در وقوع سرقت عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه اکثر مالباختگان به توصیه های پلیس در رابطه با مجهز کردن خودرو های خود به تجهیزات ایمنی توجه نکرده و همین کار آنها باعث وقوع سرقت می شود.

**توقیف محموله باطری خارجی قاچاق در نجف آباد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ،سرهنگ “محمد رضا خدادوست ” اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری کالای قاچاق در یکی از انبارهای حاشیه شهر موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت .

این مقام مسئول تصریح کرد: ماموران پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع مأموران طی هماهنگی با مقام محترم قضایی از انبار مذکور بازدید به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات تعداد ۱۴۴ باطری خودروی خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد گفت: ارزش این محموله مکشوفه برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۶۰۰ میلیون ریال است که در این رابطه ۲نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند .

سرهنگ “خدا دوست “در پایان با اشاره به اینکه پلیس با متخلفان اقتصادی به شدت برخورد و فرصت ارتکاب جرم قاچاق به فرصت طلبان و مجرمان اقتصادی را نخواهد داد خاطر نشان کرد: متهمان به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

 

**عامل انتشار اکاذیب در فضای مجازی دستگیر شد

گروه استان‌ها_اصفهان_ فردی که با ایجاد صفحه ای در یکی از شبکه‌های اجتماعی پر مخاطب اقدام به انتشار اکاذیب برعلیه یکی از شهروندان کرده بود، با تلاش مأموران پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ” سید مصطفی مرتضوی ” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : در پی شکایت خانمی مبنی بر اینکه فرد ناشناسی با انتشار مطالب دروغ علیه وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی باعث آبروریزی او شده است، موضوع با حساسیت خاصی در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان داشت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد عامل انتشار اکاذیب با بیان اخبار کذب بر علیه شاکی و انتشار آن به صورت گسترده، سعی در خدشه‌دار کردن حیثیت اجتماعی و شغلی وی را دارد که سرانجام با بکارگیری یک سری اقدامات علمی و تخصصی متهم شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه متهم از همکاران شاکی بود اظهار داشت: وی که در تحقیقات صورت گرفته منکر هرگونه جرمی بود اما پس از مواجه شدن با دلایل‌، مدارک و مستندات موجود در پرونده‌، به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را انتقام جویی از شاکی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان به شهروندان توصیه کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی باید مراقب رفتار خود در این شبکه ها باشند و از روی بد گمانی و شک یا انتقام جویی برای دیگران ایجاد مزاحمت نکنند، چرا که مزاحمت در فضای سایبر جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.

این مقام انتظامی در پایان از کاربران خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و کانال رسمی پلیس فتا در پیام‌رسان‌های داخلی با آی دی cyberpolice با ما در‌ میان بگذارند.

**عدم رعایت حق تقدم باعث مرگ موتورسوار شد

گروه استان ها – اصفهان- در پی برخورد موتورسیکلت با کشنده ولوو در محور “شش راه به خاتون آباد”، راکب موتور سیکلت به علت شدت جراحات وارده در دم جان باخت.

سرهنگ “حسین پور قیصری”، با بیان این مطلب به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ساعت ۶و ۱۰ دقیقه صبح امروز در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع تصادف فوتی در محور “شش راه به خاتون آباد”، مأموران پلیس راه “اصفهان-نایین” بلافاصله برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

وی افزود: در بررسی صورت گرفته مشخص شد، یموتور سیکلت در این مسیر در حال حرکت بود که با یک دستگاه خودروی کشنده ولوو برخورد می کند و در این حادثه دلخراش راکب موتورسیکلت به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست می دهد.

این مقام مسئول، عنوان داشت: کارشناسان پلیس راه علت این حادثه را عدم رعایت حق تقدم از سوی راکب موتورسیکلت عنوان کردند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان در پایان توصیه کرد: باید در این زمینه به رانندگان توصیه کنیم از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی بپرهیزند و با رعایت حق تقدم از بروز هر گونه حادثه ای جلوگیری به عمل آورند.

 

**دستگیری ۲ شرور مسلح با ۱۲ قبضه سلاح سرد

گروه استان ها _ اصفهان _ با تلاش مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان، ۲ فرد شرور که با اقدامات شرارت آمیز خود باعث سلب آسایش شهروندان شده بودند در مخفیگاه خود دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد علی یوسلیانی” با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان  مبنی بر ایجاد رعب و وحشت و ناامنی توسط ۲ فرد شرور در یکی از محله های اصفهان، رسیدگی به این موضوع در دستور کار مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان قرار گرفت.

وی گفت: مأموران سرانجام با انجام گشت های نامحسوس در محل مذکور، توانستند این دو متهم که تحت تعقیب مراجع قضائی بودند را در مخفیگاه خود دستگیر کنند.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان اضافه کرد:در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد ۷۵ بسته هروئین و ۱۲ تیغه سلاح سرد کشف شد.

وی در پایان با بیان اینکه دستگیری این دو متهم امنیت لازم را دوباره به آن محله بازگرداند و موجبات خرسندی شهروندان را فراهم کرد،گفت :در این راستا پرونده قضایی  تشکیل و متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شدند.

**دستگیری ۴ قاچاقچی کالا در سمیرم

استان‌ها- اصفهان _ با تلاش مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان سمیرم ۴ قاچاقچی کالا شناسایی و در یک عملیات ویژه دستگیر شدند.

سرهنگ “سهراب قرقانی” به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: مأموران ایستگاه بازرسی شهید “رئیسیان” فرماندهی انتظامی شهرستان سمیرم حین کنترل خودروهای عبوری در محور سمیرم به شهرضا به ۳ دستگاه خودروی حامل کالای گمرکی مشکوک و بلافاصله آن ها را متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این عملیات طی بازرسی از خودروها انواع لوازم برقی خانگی ، لوازم آشپزخانه ، نوشیدنی و خوراکی های خارجی که همگی فاقد مجوز گمرک بوده و به صورت قاچاق بارگیری شده بودند کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم ارزش این محموله مکشوفه را براساس اعلام نظر کارشناسان مربوطه ۵۱۰ میلیون ریال عنوان کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری ۴ قاچاقچی در این عملیات گفت: متهمان همراه پرونده جهت اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان خاطر نشان کرد: مأموران این فرماندهی باتمام ظرفیت و توان عملیاتی خود با قاچاقچیان کالا و مخلان اقتصاد کشور برخورد می کننده و از شهروندان نیز می خواهیم هرگونه اخبار و اطلاعاتی را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**راه کارهای علاقمندی به حجاب در دختران تازه به تکلیف رسیده

گروه اجتماعی – نشان دادن زیبایی های خود به دیگران برای دختر نوجوان شما لذت بخش است. اگر می خواهید این لذت زودگذر را از او بگیرید، باید لذتی بزرگتر را جایگزین آن کنید.

مقدمه

همه پدر و مادرها دوست دارند از بهترین داشته هایشان به فرزندانشان بدهند. یکی از داشته های مهم شما به عنوان والدین، سرمایه بزرگ عفاف و حجاب است. اینکه چطور می توانیم فرزندانمان را به عفاف و حجاب علاقمند کنیم موضوعی است که باید با ظرافت های خاصی آن را دنبال کرد. شما باید به عنوان والدین دختر نوجوانی که به سن تکلیف رسیده و باید از این پس حجاب را به عنوان یک دستور الهی رعایت کند باید این نکته را مد نظر داشته باشید که نشان دادن زیبایی های خود به دیگران برای دختر نوجوان شما لذت بخش است. اگر می خواهید این لذت زودگذر را از او بگیرید، باید لذتی بزرگتر را جایگزین آن کنید.

به طور مثال برای دخترتان زیباترین و جذاب ترین روسری، مقنعه و چادرها را تهیه کنید و هر باری که او حجابش را رعایت کرد، تشویقش کرده و برایش جایزه بگیرید و خرسندی خود از رعایت حجاب دخترتان را با لحن کلامتان نشان دهید. طوری رفتار کنید که پوشیدن روسری برای او خاطرات خوبی به همراه داشته باشد .

برای علاقه مند کردن فرزندانتان به حجاب لازم است به نکات زیر توجه و دقت کافی داشته باشید :

۱-وقت شناس باشید

مهم است که فرزندتان از همان کودکی به صورت تدریجی و عینی با حجاب آشنا شود . بچه ها در این سن، هنوز وارد مرحله ای نشده اند که مفاهیم انتزاعی را بفهمند. پس باید دریچه های دیگری را برای آموزش به آنها پیدا کنید . یکی از مهم ترین دریچه ها، قصه و بازی هستند .

۲-به او حق انتخاب بدهید

اگر دختر شما دوست دارد بیرون از خانه روسری بپوشد و یا چادر به سر کند، از این انتخاب استقبال کنید. وقتی خسته شد و آنها را به شما داد او را با عباراتی مثل « خودت باید بیاوری»، «گفتم سرت نکن » و غیره سرزنش نکنید. به تمایلات کودکانه او احترام بگذارید. اگر دخترتان نوجوان است، به هیچ وجه او را به داشتن حجاب مطلوب خودتان مجبور نکنید. مرزهای حجاب را برای او مشخص کنید و در این چارچوب به او اجازه بدهید آنطور که دوست دارد پوشش داشته باشد.

۳-از در بهشت وارد شوید

همسرانی که عفیف و محجوبند، به اهدافی که برای زندگی مشترکشان تعیین کرده اند، بیشتر پای بند می مانند.

با بچه های کوچک درباره جهنم و خشم خدا صحبت نکنید. برای مثال نگویید «اگر روسری سر نکنی خدا تو را دوست نخواهد داشت و یا تو را در آتش می اندازد». به جای آن بگویید:« خدا همیشه تو را خیلی دوست دارد، تو هم او را دوست داری؟» و چون همه بچه ها به این سؤال پاسخ مثبت می دهند به او بگویید «فکر می کنی چگونه می توانی به خدا نشان دهی دوستش داری؟» و وقتی او نظراتش را می گوید شما هم به مسئله حجاب اشاره کنید: « یکی از راه هایی که خدا می فهمد تو دوستش داری این است که وقتی از خانه بیرون می رویم روسری سرت کنی ».

۴-خودتان عفاف و حجاب داشته باشید

امر به حجاب و عفاف را در منزل به صورت عملی پیاده کنید، مادران خودشان باید حجاب و عفاف داشته باشند چرا که آنان الگوی فرزندان خود هستند و دختران خود را در آینه مادرشان می بینند. از طرفی پدر هم در خانه باید پوشش مناسبی داشته باشد و اول خودش با حیا بودن را رعایت کرده و آن را به صورت عملی به فرزندانش چه دختر و چه پسر آموزش دهد.

در مقوله عفاف و حجاب، معمولاً به پسرها توجه کمتری می شود در حالی که آنها نیمی از ماجرا هستند. به همان اندازه که به دخترتان در این زمینه توجه می کنید به پسرتان هم توجه کنید و سعی کنید برای هر دوی آنها الگوهای عفاف را ارائه کنید .

۵-به هیجاناتشان اجازه برون ریزی بدهید

دختر شما به خصوص در سن نوجوانی نیاز دارد تا هیجاناتش را بروز دهد. نمی شود از نوجوانی که به او فرصت درستی برای تخلیه هیجانی نمی دهیم، انتظار داشته باشیم که به عفاف و حجاب پایبند باشد .

۶-به او احترام بگذارید

وقتی به دختران احترام می گذارید، او احساس می کند ارزشمند است و این احساس در آینده مانع از آن می شود به تمایلات زودگذر تن بدهد .

۷-به او فرصت بدهید

همه آدم ها در دوران نوجوانی سردرگمی هویتی را تجربه می کنند. در این دوران سرنوشت ساز با دختر نوجوانتان مدارا کنید، او را نصیحت نکنید زیرا تأثیر بلندمدتی ندارد و ضمن اینکه از دور مراقب او هستید، به او اجازه دهید خودش را پیدا کند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا