شهر و جامعهعناوین اخبار

 یکی از ایرلاین های مطرح کشور بعنوان اولین خط هوایی اصفهان خریداری شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در جلسه ی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به بررسی پیشنهادات کمیته کارشناسی این شورا در خصوص ارائه راهکارهای حمایت از تولید و مصرف کالای ایرانی، اظهارداشت: موانع و راهکارهای حمایت از تولید و مصرف کالای ایرانی در ۱۸ بند مورد بررسی قرار گرفت و بر همین اساس کالاهای ایرانی باید از نظر کیفیت و قیمت قابل رقابت باشند و از نظر تسهیل دسترسی مردم به کالای ایرانی نیز اقدامات لازم صورت گیرد.
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه باید با طراحی سایت هایی، کالاهای ایرانی به شکل روزانه در اختیار مردم قرار گیرد و مشخص شود که کدام کالای ایرانی با چه قیمت و کیفیتی عرضه می شود، افزود: با رفع موانع و اجرای این راهکارها شرایطی فراهم خواهد شد که مردم بیشتر با کالاهای ایرانی و تنوع و کیفیت آن آشنا شوند .
مهرعلیزاده با بیان اینکه باید دسترسی مردم به کالای ایرانی بیشتر و قیمت ها متناسب با زندگی مردم تصویب شود، افزود: تلاش خواهیم کرد که با کم کردن واسطه ها، فاصله ی بین قیمت تولید کننده و مصرف کننده کمتر شود و با کنترل قیمت ها و با توجه به شرایط ایجاد شده کالای ایرانی با قیمت و کیفیت مناسب عرضه شود.
محسن مهرعلیزاده در ادامه به ایجاد ایرلاین مختص اصفهان اشاره و تصریح کرد: استان اصفهان با تمام بزرگی و رجحانی که نسبت به دیگر استان ها داشت و همچنین مزیت های مختلف گردشگری، قدمت تاریخی و فرهنگی فاقد ایرلاین و خط هوایی متعلق به خود بود.
وی اضافه کرد: از ابتدای حضور در اصفهان در جهت تکمیل زنجیره گردشگری و کمک به ورود و خروج مسافران خارجی به پایتخت کشور، مجموعه پروژه های توسعه ی فرودگاه بین الملل اصفهان، قطار سریع السیر اصفهان – تهران و اتصال اصفهان به ۶ پایتخت مطرح جهان را از نظر رفت و آمد مسافر و بازرگانان به عنوان یک زنجیره برای توسعه ی گردشگری و اقتصادی استان مطرح نمودم و در این زنجیره فقدان یک ایرلاین مختص اصفهان که بعنوان ابزار برای این کار مورد استفاده قرار گیرد احساس می شد.
استانداراصفهان افزود: با پیگیری های ۳ ماه خوشبختانه شرکت قشم ایر یکی از ایرلاین های مطرح کشور که با دارا بودن امکانات وسیع، سرویس های خوبی را ارائه می دهد خریداری گردید.
محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه موافقت نامه به امضا رسیده است و باید براساس توافق نامه مراحل بعدی پیگیری شود، اظهارداشت: این ایرلاین متعلق به بخش خصوصی خواهد بود و در حال حاضر استانداری اخذ مجوز و قراردادهای آن را پیگیری می کند.
وی با بیان اینکه این شرکت مشکل تحریم ندارد و حتی اجازه ی ویژه ای برای پرواز به اروپا دارد، افزود: شرکت هوایی قشم ایر از هر نظر مناسب با رشدی است که برای اصفهان در نظر داشتیم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا