شهر و جامعهعناوین اخبار

برگزاری دوره آموزشی نقدو بررسی عرفان های نوظهور

به گزارش سرمایه گستران از اصفهان، خانم صدیقه بهشتی نژاد مدیر مدرسه علمیه خواهران کوثر اصفهان هدف از برگزاری این دوره را ارتقاء سطح علمی  و کاربردی دانش آموختگان و پیشگیری آگاهانه جامعه نسبت به آسیب ها و خطرات جدی این جریانات از طریق برنامه های تبلیغی دانش آموختگان عنوان نمود.

حجت الاسلام حسین عرب مدیر عامل موسسه بهداشت معنوی در این دوره به بیان گزارشی مختصر پیرامون جریان های انحرافی در سراسر دنیا پرداخت و سپس به بیان جزئیات عملکرد جریان های انحرافی فعال در ایران پرداخت.

وی گفت: سیصد جریان عرفان کاذب در ایران فعالیت دارند اما سه جریان عرفان حلقه (کیهانی)، یوگا و تفکر نوین گستردگی بیشتری در داخل کشور پیدا کرده اند .

حجت الاسلام عرب در ادامه  افزود: بنیان گذار عرفان حلقه، فردی به نام محمد علی طاهری می باشد و اصلی ترین بحث و آموزه ی محوری این جریان، اتصال به شبکه شعور کیهانی است، یعنی ارتباط با موجودات غیر ارگانیک که همان جنیان و ارواح سرگردان هستند.

وی در ادامه به بیان عرفان یوگا پرداخت و گفت: بنیان گذار یوگا که آن را از میان آئین هندوئیسم تدوین نموده است، شخصی به نام پتنجلی می باشد، یوگا در افکار عمومی به عنوان نوعی ورزش معرفی شده است، در حالی که در حقیقت عرفان هندوئیسم می باشد، سَشَه یا دستورات نظافتی یوگا، نوشیدن چند لیوان آب نمک و سپس برگرداندن آن و نظافت بینی و مجاری تنفسی با استفاده از نخ پلاستیکی است.

حجت الاسلام عرب در ادامه به بیان جریان تفکر نوین پرداخت و گفت: در این جریان قانونی به نام قانون جذب وجود دارد، که در این قانون گفته می شود، به هرچه فکر کنی همان اتفاق می افتد و آنها می گویند بر اساس قانون جذب، مبارزه با امور منفی همچون قاچاق مواد مخدر باعث تقویت امور منفی ( تولید مواد مخدربیشتر) می شود. مروجین قانون جذب برای اثبات علمی ادعای خود به مباحثی شبه علمی همچون تغییر شکل کریستال های آب به وسیله قدرت کلمات استناد می کنند و از مشهورترین کتاب سال های اخیر در موضوع قانون جذب کتاب راز است و از مروجان داخلی تفکر نوین فردی به نام علیرضا آزمندیان است .

استاد و پژوهشگر فرقه های انحرافی، در پایان به مواردی از راه های مقابله با اینگونه جریانات پرداخت و از طلاب خواستند با کسب اطلاعات علمی و لازم در این زمینه و تحقیق و پژوهش پیرامون اینگونه جریانات ،  مردم را از خطرات ناشی از فعالیت این گروه ها آگاهی بخشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا