شهر و جامعهعناوین اخبار

واژگونی سواری سایپا یک کشته و یک مجروح برجای گذاشت/۲۴تن شکر احتکار شده در برخوار کشف شد/پلمپ ۹ واحد صنفی فروش لوازم آرایشی و بهداشتی در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان،

سرهنگ “حسین پورقیصری” گفت: در ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه شب گذشته  در پی وقوع یک حادثه واژگونی در محور اصفهان _ نائین ، روبروی شهرک صنعتی جی ، بلافاصله عوامل گشت پلیس راه اصفهان نایین به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام مسئول عنوان داشت: در بررسی انجام شده مشخص شد یک دستگاه خودروی سواری پراید در این مسیر در حرکت بوده که از جاده منحرف و دچار واژگونی می شود که متاسفانه در این حادثه راننده خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و یک سرنشین دیگر آن مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

سرهنگ پورقیصری افزود: علت تصادف ، از سوی کارشناسان پلیس راه عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه اعلام شده است .

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان از رانندگان خواست در هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کرده و با دقت کامل به امر رانندگی پرداخته و از رانندگی در شرایط خستگی و خواب آلودگی جداً پرهیز کنند.

کشف ۲ تن کود شیمیایی قاچاق در نجف آباد

گروه استان ها- اصفهان – فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از کشف ۲ تن کود شیمیایی قاچاق توسط ماموران پلیس آگاهی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد رضا خدا دوست” در تشریح این خبر گفت: در اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی و مبارزه با قاچاق کالا ماموران پلیس آگاهی این شهرستان با ایست و کنترل و بررسی خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی نیسان مشکوک شدند.

وی در ادامه افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی از خودرو بازرسی به عمل آوردند که در نهایت مقدار ۲ تن کود شیمیایی خارجی قاچاق شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد با بیان اینکه ارزش این محموله برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۱۵۰ میلیون ریال عنوان شده اذعان کرد: در همین رابطه، یک نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل شد.

سرهنگ خدادوست اطلاع رسانی به مردم در خصوص آثار منفی کالاهای قاچاق و خارجی را موجب کاهش تقاضا برای مصرف این گونه کالاها دانست و خاطرنشان کرد: مبارزه همه جانبه با قاچاق کالا و ارز را لازمه تحقق حماسه اقتصادی خواند و برای رفع مشکلات اقتصادی باید با پدیده شوم قاچاق، مبارزه ریشه ای صورت گیرد.

۲۴تن شکر احتکار شده در برخوار کشف شد

گروه استان ها_ اصفهان _ با تلاش ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان برخوار در بازرسی از یک انبار ، ۲۴ تن شکر احتکار شده کشف و یک نفر در این رابطه دستگیر شد.

سرهنگ “علی براتی” با بیان این مطلب به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی شکر در انباری، موضوع در دستور کار مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان برخوار قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع، طی هماهنگی با مقام قضائی به همراه نماینده بازرسی اتاق اصناف از محل مورد نظر بازدید به عمل آوردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این عملیات تعداد ۲۴ تن شکر احتکار شده کشف شده است گفت: ارزش محموله مکشوفه برابر اعلام کارشناسان مربوطه بیش از یک میلیارد ریال اعلام شده است.

سرهنگ براتی، خاطر نشان کرد: در این رابطه ماموران با دستور مقام قضائی انبار مذکور را پلمپ و فردی که اقدام به احتکار این مقدار کالا کرده بود نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

توقیف لاستیک های میلیاردی قاچاق در نائین

گروه استان ها_ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف محموله لاستیک خارجی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال و دستگیری ۲قاچاقچی دراین رابطه خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “صادق کاظم زاد” در بیان حزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید “شرافت” فرماندهی انتظامی شهرستان نائین در راستای مبارزه با قاچاق کالا حین کنترل خودرو های عبوری به ۲ دستگاه کامیون که از استان های شرقی کشور به سمت تهران در حرکت بودند مشکوک و بلافاصله آنها را توقیف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این عملیات طی هماهنگی با مقام قضائی از خودروها بازرسی به عمل آمد که در نتیجه تعداد ۳۸۸حلقه لاستیک خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین، ارزش این محموله مکشوفه را براساس اعلام نظر کارشناسان مربوطه ۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه ۲ نفر به جرم حمل کالای قاچاق دستگیر و همراه پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل شدند.

سرهنگ کاظم زاد در پایان خاطر نشان کرد: مأموران این فرماندهی باتمام ظرفیت و توان عملیاتی خود با قاچاقچیان کالا و مخلان اقتصاد کشور برخورد می کننده و از شهروندان نیز می خواهیم هرگونه اخبار و اطلاعاتی را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

برخورد اتوبوس مسافربری با کامیون کشنده ۳ مجروح بر جای گذاشت

گروه استان ها _براثر برخورد اتوبوس مسافربری با کامیون کشنده که در محور اردستان به نایین رخ داد، ۳ نفر از مسافران اتوبوس به شدت مجروح و روانه بیمارستان شدند.

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : ساعت ۴۰ دقیقه بامداد امروز در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برخورد یک دستگاه اتوبوس مسافربری با کامیون کشنده در محور “اردستان به نایین” ، مأموران پلیس راه اردستان به منظور بررسی حادثه در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه ۳ نفر از مسافران اتوبوس به شدت مجروح و به وسیله نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه رانندگی را عدم رعایت فاصله طولی از سوی راننده اتوبوس اعلام کردند.

کشف بیش از ۲۶کیلو گرم انواع مواد مخدر در نائین

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف بیش از ۲۶ کیلوگرم تریاک و حشیش توسط پلیس مبارزه بامواد مخدر این فرماندهی خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس ، سرهنگ “صادق کاظم زاد” در این باره اظهار داشت: برابر اعلام گزارشی مبنی بر اینکه یکی از قاچاقچیان مواد مخدر قصد انتقال مقادیری مواد افیونی به وسیله یک دستگاه خودرو تریلی از استان های جنوبی به مرکز کشور را دارد، بلافاصله ماموران موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران، خودرو مورد نظر که حامل بار مبل و لوازم منزل بوده را شناسایی و متوقف کردند

سرهنگ کاظم زاد اظهار داشت: در این عملیات با همکاری عوامل سپکا طی بازرسی از خودرو مقدار۶کیلو و ۴۶۴گرم تریاک بالفافه و۱۹کیلو و ۸۱۵گرم حشیش که بصورت ماهرانه ای جاساز شد بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نایین خاطر نشان کرد :نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه فعالیت به آنها نخواهد داد

کشف ۳۶ وسیله نقلیه مسروقه ظرف ۲۴ ساعت گذشته در اصفهان

گروه استان ها_ اصفهان _ جانشین فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف ۱۶ دستگاه خودرو و ۱۰ دستگاه موتورسیکلت مسروقه ظرف ۲۴ ساعته گذشته توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد علی یوسلیانی”  با اعلام این خبر اظهار داشت :ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان در راستای پیشگیری از سرقت طی یک عملیات ضربتی موفق شدند ، ۱۶ دستگاه خودرو و ۱۰ دستگاه موتورسیکلت مسروقه را  ظرف ۲۴ ساعت گذشته کشف و به مالباختگان تحویل دهند

این مقام انتظامی با بیان اینکه سهل انگاری مالباختگان مهمترین عامل در به سرقت رفته وسایل نقلیه آنها است گفت: متأسفانه مالکان خودرو و موتورسیکلت کمتر به توصیه های پلیس در رابطه با مجهز کردن وسایل نقلیه خود به وسایل بازدارنده سرقت و تجهیزات ایمنی توجه می کنند.

سرهنگ “یوسلیانی” با اشاره به دستگیری تعدادی سارق در این عملیات ادامه داد: تمامی مالباختگان شناسایی و وسایل نقلیه مسروقه به آنان بازگردانده شد که این اقدام موجبات خرسندی آنان را در پی داشت.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان در پایان با بیان اینکه ما خادمان مردم هستیم و به این مدال ارزشمند افتخار می کنیم خاطر نشان کرد:طرح های پلیس هر روز پررنگ تر و در ساعات مختلف شبانه روز قابل اجراست تا مجرمان هیچگاه در امان نباشند.

پلمپ ۹ واحد صنفی فروش لوازم آرایشی و بهداشتی در اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ با اجرای طرح بازدید و کنترل واحد های صنفی، ۹ واحد فروش لوازم آرایشی و بهداشتی متخلف در شهر اصفهان شناسایی و پلمپ شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد حسن اسماعیلی” در تشریح این خبر گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، طرح بازدید و کنترل واحد های صنفی لوازم آرایشی و بهداشتی در شهر اصفهان توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس اجرا شد.

سرپرست پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اظهار داشت : در همین راستا ماموران نظارت بر اماکن عمومی پلیس در این طرح از ۱۸۸ واحد صنفی بازدید کردند که در نهایت ۹ واحد صنفی متخلف شناسایی و به علت عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه با حکم مقام قضائی پلمپ شدند.

وی از صدور اخطاریه پلمپ برای ۲۱ واحد صنفی دیگر خبر داد و گفت: همچنین از متصدیان ۴۲ واحد صنفی دیگر نیز تعهد اخذ شده که در صورت عدم رعایت مقررات مربوطه برابر قانون با آنان برخورد خواهد شد.

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

شناسایی باند ۹ نفره قدرت نمایی در فضای مجازی

گروه استان ها _ اصفهان _ سرپرست پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۹ نفره ای که با در دست داشتن سلاح گرم اقدام به قدرت نمائی در فضای مجازی می کردند خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” محمد حسن اسماعیلی”در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال انتشار فیلمی در شبکه اجتماعی اینستاگرام که در آن تعدادی از اراذل و اوباش با استفاده از سلاح گرم شکاری غیر مجاز و غیر متعارف اقدام به قدرت نمایی کرده موجبات نگرانی شهروندان را سبب شده بودند موضوع به صورت ویژه و خاص در ستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در این خصوص تحقیقات ویژه و گسترده ای انجام و در نهایت هویت اصلی این افراد شرور شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی ۹نفر از افراد وعوامل اصلی دستگیر وجهت اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل شدند.

سرهنگ “اسماعیلی” اظهار داشت: یکی از اولویت های اصلی پلیس امنیت عمومی استان اصفهان رصد تحرکات اراذل و اوباش در فضای مجازی است که عمدتاً این افراد با انتشار تصاویر و فیلم هایی از اقدامات مجرمانه خود سعی در قدرت نمائی ، جلب توجه و اعلام وجود می کنند ، که پلیس با پایش و رصد مستمر این اقدامات و تحرکات فرصت عرض اندام را از آنان می گیرد.

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان خاطر نشان کرد:برخورد قاطع وقانونی با افراد هنجار شکن واراذل واوباش در سطح استان وشهر اصفهان از مطالبات جدی مردم است و ماموارن این پلیس خود را موظف ومکلف به اجرای قانون و تامین نظر مردم شهید پرور اصفهان می داند.

بررسی علل گرایش نوجوانان به فضای مجازی

گروه استان ها_ اصفهان _ فضای مجازی دنیای وسیع و پیچیده ای است که گروه ها و افراد مختلف را با گرایش ها، باور ها و اعتقادات گوناگون با توجه به ویژگی انتخابی بودن و همه جایی بودن در سراسر دنیا و با انگیزه های حرفه ای و شغلی،دوست یابی، علایق مشترک در حوزه های مختلف دور هم جمع میکند.

 

در این مقاله علل گرایش به فضای مجازی در بین افراد و به خصوص نوجوانان و جوانان مربوط به ویژگی های خاص و منحصر به فرد این فضا می باشد، که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می گردد:

۱- جدایی میان زمان و مکان :

در فضای مجازی چیزی به عنوان زمان و مکان معنایی ندارد. مخاطب و استفاده کنندگان فضای مجازی برای دست یابی به اطلاعات خاص هیچ گاه منتظر زمانی خاص نمی مانند، چرا که هر زمان که اراده کنند می توانند از محتوای موجود در فضای رسانه های سایبر و فضای مجازی استفاده نمایند. همچنین افراد می توانند بدون اینکه از لحاظ جغرافیایی تغییر مکان بدهند از اطلاعات موجود در کشورها و یا مکان های دیگر کسب اطلاع نمایند. در ضمن حتی اختلاف ساعت با سایر کشورها نیز برای دسترسی به اطلاعات موجود در رسانه های سایبر نیز هیچ مفهومی ندارد. به علاوه برای این رسانه ها، هیچ مشکلی از نظر توزیع هم وجود ندارد، نه برف، نه باران، نه کمبود وسائل نقلیه زمینی و دریایی و نه مشکل تنظیم ساعت ارسال نشریه با خطوط هوایی، هیچ کدام مطرح نیست. بنابراین مکان و زمان در این فضا معنا و مفهوم خود را از دست داده اند و به پدیده ای تبدیل شده است که دیوید هاروی نام «فشردگی زمان- مکان» را بر روی آن نهاده است.

۲- تجربیات متنی جدید :

فضای مجازی این امکان را به افراد می دهدکه همه روزه با صور متنی، بازی های رایانه ای جدید، فرا متن ها سروکار داشته باشند. به این معنا که هر روز صبح که افراد از خواب بر می خیزند با دنیای جدید و امکانات جدید مواجه می شوند. که هر کدام از این امکانات به تنهایی کافی است تا فرد را ساعت ها غرق در خود نماید.

۳- امکان استفاده و تولید پیام های گرافیکی و چند رسانه ای :

در فضای مجازی و رسانه های سایبر افراد می توانند علائم، تصاویر، گرافیک، صوت، کلیپ و…. را ضمیمه پیام ارسالی خود نمایند تا تاثیر گذاری مطالب و پیام های خود را چند برابر نمایند.

۴- امکان ارتباط بی واسطه :

فضای مجازی به افراد جامعه این امکان را می دهدکه هر فرد به عنوان یک روزنامه نگار و یا یک خبر نگار عمل نماید و برای ارسال پیام خود احتیاج به مجوز هیچ فرد و نهادی نداشته باشد. به عبارت دیگر هر دو طرف ارتباط می توانند همیشه به یکدیگر دسترسی داشته باشند و همچنین امکان پس فرست هم به طور لحظه به لحظه برای طرفین موجود است.

۵- تعاملی بودن :

به این معناست که فضای مجازی امکان پاسخگویی یا نوآوری و خلاقیت به وسیله کاربر برای عرضه دیدگاه هایش به منبع یا فرستنده را فراهم می آورد و مخاطبان رسانه ها نیز می توانند اطلاعات و مطالب خود را برای رسان ها ارسال نمایند.

۶- امکان شخصی شدن محتواها :

در این فضا افراد می توانند مطالب خود را برای یک نفر انتشار دهند و همچنین می توانند از روزنامه ها بخواهند که اطلاعاتی خاص و مورد علاقه فرد را در اختیارش قرار دهد. به عبارتی دیگر می تواند مطالب خود را سفارشی نماید.

۷- جهت افقی ارتباطات :

در مدل های کلاسیک ارتباطات، همواره جهت ارتباط به صورت عمودی و از بالا به پایین بوده است که از جمله آن ها می توان به مدل گلوله جادویی و مدل شنون-ویور اشاره کرد. اما با رشد فضای مجازی، این امکان برای افراد فراهم آمده است که ارتباط عمودی از پایین به بالا و همچنین ارتباط در جهت افقی داشته باشند.

۸- حضور اجتماعی :

حضور در شبکه های اجتماعی، این احساس را در افراد به وجود می آورد که فرد در جامعه مجازی حضور اجتماعی فعال دارد و به نوعی تصور عدم انزوا در وی ایجاد می گردد.

گردآوری توسط ستوانیکم “سید مهرداد رنجبر” کارشناس اجتماعی پلیس فتا استان اصفهان

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا