شهر و جامعهعناوین اخبار

ثبت‌نام طرح حفظ مجازی کلام وحی شهرستان فلاورجان به ۲۵۰ نفر رسید

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، احمد آزادگی اظهار داشت: بسیاری از افراد علاقه‌مند به حفظ قرآن هستند که به دلایل مختلف امکان حضور در کلاس را ندارند لذا به این حوزه ورود نمی‌کنند از طرفی شناخت چندانی از مراکز حفظ غیر حضوری هم ندارند.

وی ادامه داد: این فرصت فراهم شده که ضمن معرفی مرکز حفظ مجازی قرآن، ثبت نام در دوره های غیر حضوری نیز انجام شود که خوشبختانه این امر با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان در ادامه افزود: در مرکز حفظ مجازی شرایط پذیرش افراد از سه سال به بالا فراهم است و علاقه‌مندان پس از ثبت نام با برگزاری یک آزمون شفاهی که توسط اساتید مرکز گرفته انجام می شود آموزش داده می‌شوند.

احمد آزادگی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵۰ نفر در شهرستان فلاورجان از طریق مرکز مجازی حفظ مشغول حفظ قرآن هستند.

**برگزاری جشن بزرگ «پیوند آسمانی» در امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر (علیم السلام) اصفهان

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان گفت: جشن بزرگ «پیوند آسمانی» به مناسب سالروز فرخنده پیوند آسمانی امام علی (علیه السلام) و حضرت زهرا (علیهاالسلام) در جوار حرم مطهر امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر (علیم السلام) اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، بهزاد صبری اظهار داشت: حجت الاسلام و المسلمین علی صغیرا در ویژه برنامه سالروز ازدواج حضرت علی (علیه السلام) و فاطمه زهرا(علیهاالسلام) که عصر دوشنبه ۲۲ مرداد ماه در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) برگزار شد، عنوان کرد: اگر زوج های جوان از زندگی حضرت علی (علیه السلام) و حضرت فاطمه (علیهاالسلام) الگو بگیرند، در زندگی خود مشکلی نخواهند داشت و یقینا زمینه سعادت دنیوی و اخروی را برای اعضای خانواده ایجاد می‌‏کند.

وی با تأکید بر اینکه مطابق با احادیث، پیامبر اکرم (صلوات الله علیه) به وحی الهی، حضرت فاطمه (علیهاالسلام) را به ازدواج حضرت علی (علیه السلام) در آورد، عنوان کرد: در جریان ازدواج حضرت فاطمه (علیهاالسلام) نیز افراد زیادی خواهان ازدواج با ایشان بودند، کسانی که از جایگاه اجتماعی یا اقتصادی بالایی برخوردار بودند، ولی همه آن‌ها با جواب رد روبه رو شد.

حجت الاسلام صغیرا افزود: همسر حضرت فاطمه (علیهاالسلام) باید شخصیتی باشد که از نظر کمالات معنوی و سجایای اخلاقی، پشت سر پیامبر بوده و چنین فردی کسی نبود غیر از علی بن ابی طالب (علیه السلام)، همراه همیشگی پیامبر(صلوات الله علیه)، آن حضرت همیشه می‏‌فرمود «لو لم یخلق علیٌ لم یکن لفاطمه کفو» اگر علی آفریده نمی‏‌شد، کسی که لایق همسری فاطمه باشد وجود نداشت.

این کارشناس حوزه در ادامه گفت: ساده گرفتن مهریه و تشریفات عروسی برای برپایی جشن و یک پیوند مبارک در عروسی حضرت زهرا و حضرت علی (علیهماالسلام) مشهود است که این مهم باید برای همه ما الگو باشد.

حجت الاسلام صغیرا با تأکید بر اینکه ازدواج باید به موقع باشد، خاطرنشان کرد: زندگی تشکیل دادن مهم است ولی مهم تر از آن حفظ زندگی است.

این استاد حوزه افزود: مهم‏ترین پیش نیاز زندگی، آرامش است، در زندگی حضرت زهرا (علیهاالسلام) و امام علی (علیه السلام) این مهم به خوبی نمایان است، حضرت علی (علیه السلام) می‏‌فرمایند «من هرگاه فاطمه (علیهاالسلام) را می‏دیدم به آرامش می‏‌رسیدم»

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان گفت: در ادامه این مراسم، مداح اهل بیت (علیهم السلام) کربلایی محمد ابراهیمی اشعار زیبایی در مدح و منقبت حضرت علی و حضرت زهرا ( علیهم السلام ) خواند.

**اصفهان میزبان شورای فناوری سازمان اوقاف و امور خیریه

مسئول فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان میزبان شورای فناوری سازمان اوقاف است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، مجتبی جوی زادگان اظهار داشت: در راستای ایجاد وحدت رویه و تقویت اقدامات در حوزه ماموریت های فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین برنامه ریزی جهت توسعه زیرساخت ها و فضاهای لازم برای ارائه هرچه بهتر خدمات به ارباب رجوع و قسمت های مختلف سازمان در قالب توسعه بانک جامع موقوفات و بقاع متبرکه و اجرای دولت الکترونیک سومین جلسه شورای فناوری سازمان اوقاف و امور خیریه به میزبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: این نشست یک روزه در روز چهارشنبه ۲۴ مرداد ماه در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و با حضور علیرضا ترکی مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات، وحید نیک فرجام رئیس اداره شبکه و ارتباطات مرکز فناوری، مهدی رامش کارشناس هماهنگی و پیگیری مرکز فناوری، حسینی رئیس گروه سخت افزار و پشتیبانی فنی مرکز فناوری و جمعی از کارشناسان مسئول فناوری استان ها برگزار می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا