شهر و جامعهعناوین اخبار

بررسی ۱۰ مورد از موارد جاری شهر اصفهان و طرح تفصیلی پیشنهادی شهر چادگان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در کمیسیون ماده ۵ استان که به ریاست علی مقدس زاده  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و باحضور حجت اله غلامی مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر اعضا برگزار شد ۱۰ مورد از موارد اصلاح،تعیین و دقیق سازی خط بدنه،تقلیل ویا تعریض عرض گذر، درخواست افزایش ارتفاع ،حذف و یا اضافه کردن گذر وتغییر کاربری مربوط به شهر اصفهان و موارد پیشنهادی طرح تفصیلی شهر چادگان  مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

در طرح تفصیلی شهر چادگان با توجه به بررسی محدوده ها ، زیر محله ها ، محلات عرفی شهر ، تقسیمات کالبدی و استانداردهای برنامه ریزی شده شهر به ۵ محله تقسیم شده است .

در گزارش ارائه شده در وضع موجود شهر چادگان متوسط سطح اشغال شهر ۵۲ درصد و تراکم ساختمانهای آن ۶۵ درصد است به گونه ای که ۷۵ درصد ساختمان های شهر یک طبقه و ۲۵ درصد آن نیز دو طبقه می باشد .

متوسط مساحت قطعات مسکونی ۳۰۰ متر و تراکم ساختمان ۳۰ نفر در هکتار در طرح تفصیلی پیشنهادی گزارش شد.

در ادامه سطوح کاربری به تفکیک کاربری ها و پهنه بندی های تراکم ساختمانی در طرح تفصیلی پیشنهادی و همچنین ۳۱ مورد تغییر کاربری اراضی نسبت به طرح جامع مطرح و مورد بررسی قرار گرفت .

از موارد مهم مطرح شده در شهر اصفهان نیز می توان به بررسی سایت پلان و ارتفاع پهنه زمینی به مساحت ۲ هکتار مربوط به شرکت تعاونی حافظ و مشخص کردن کاربری ها ، سطح اشغال و معابر آن و کاربری ذخیره خدمات و ذخیره خدمات- مسکونی محله گیان اشاره کرد که در بررسی های انجام شده به این اراضی کاربری ورزشی ، مسکونی و فضای سبز داده شد.

حجت اله غلامی مدیر کل راه و شهرسازی اصفهان در خصوص تحقق پذیری کاربری های داده شده به اراضی ذخیره خدمات شهرها گفت : در رابطه با اراضی گستره ویژه و ذخیره خدمات یکی از مهمترین عوامل تحقق یافتن کاربری های داده شده به این اراضی است.

وی در همین رابطه افزود : در خصوص کاربری های داده شده به اراضی ذخیره خدمات حتی اگر بخشی از امتیاز خدمات را به کاربری مسکونی اختصاص داده تا در راستای تحقق پذیری کاربری مورد نظر  ، از حاشیه نشینی و ساخت و سازهای خلاف و بی کیفیت جلوگیری شود ، کار منطقی است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا