پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

شناسایی انبار میلیاردی کالای قاچاق در اصفهان/راننده کشنده ولوو، جان عابر پیاده را گرفت/دستگیری عامل برداشت غیر مجاز از حساب شهروند خمینی شهری/دستگیری سارق بانک در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “سعید سلیمیان” با اعلام این خبر اظهار داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس در راستای تحقق شعار سال و همچنین اجرای تدابیر قرارگاه عملیاتی “اقدام و عمل” در پی کسب خبری مبنی بر حمل کالای دخانی قاچاق توسط یک دستگاه خودروی کشنده، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: کارآگاهان با سرعت عمل خود توانستند خودروی مذکور را حین تردد در یکی از خیابان های شهر اصفهان متوقف و در بازرسی از آن تعداد ۱۰۰ عدد کارتن انواع سیگار خارجی قاچاق که به طرزی ماهرانه در قسمت سقف کانتینر خودرو جاساز شده بود، کشف کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: راننده خودرو پس از دستگیری عنوان کرد که در حال انتقال محموله به یکی از انبارهای سطح شهر بوده که بلافاصله ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی به همراه کارشناسان مدیریت بازرسی و نظارت اصناف به محل اعزام شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان خاطر نشان کرد: در این عملیات تعداد ۶ کارتن نسکافه، ۵ دستگاه تلویزیون ال ای دی، ۵۸ دستگاه پرینتر، تعداد ۱۸ گونی پارچه و ۶۳ کیسه ۲۰ کیلوگرمی قهوه که همگی فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی و قاچاق بودند، کشف شد.

سرهنگ سلیمیان، گفت: در مجموع ارزش این محموله های قاچاق توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تخمین زده شده است که در این رابطه نیز پرونده تشکیل و یک فرد متخلف نیز به مراجع قضائی معرفی شد.

**کشف ۲میلیارد ریال لوازم خانگی احتکار شده در اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس آگاهی استان از کشف محموله لوازم خانگی احتکار شده به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ” سعید سلیمیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در ادامه اجرای طرح های مقابله با محتکران کالاهای اساسی مردم، کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان اصفهان در پی کسب خبری مبنی بر دپوی لوازم خانگی در یکی از انبارهای سطح شهر اصفهان موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع طی هماهنگی با مقام قضائی به همراه کارشناسان اداره صنعت و معدن به محل اعزام و از انبار مذکور بازدید به عمل آوردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در این عملیات تعداد ۲ دستگاه یخچال و ۵۶ دستگاه اجاق گاز که از مدت ها قبل در انبار احتکار شده و هیچ گونه خروجی نداشت کشف شد.

سرهنگ سلیمیان، ارزش این محموله مکشوفه را براساس اعلام نظر کارشناسان مربوطه ۲ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و یک فرد متخلف نیز به مراجع قضائی معرفی شد.

**برخورد پراید با کامیون در اصفهان یک کشته و یک مجروح برجای گذاشت

گروه استان ها_ اصفهان_ براثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری پراید با کامیون بنز که در محور “آزاد راه نطنز” رخ داد ، یک نفر از سرنشینان خودروی پراید به دلیل شدت جراحات وارده در دم فوت کرد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ساعت ۸ صبح روز گذشته در پی برخورد یک دستگاه خودروی سواری پراید با کامیون بنز در محور آزاد راه نطنز، بلافاصله عوامل گشت پلیس راه به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در بررسی انجام شده مشخص شد خودروی سواری پراید در حال عبور از این مسیر با کامیون بنز برخورد می کند که متاسفانه یک نفر از سرنشینان خودروی پراید به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و راننده آن نیز مجروح و روانه بیمارستان شد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: براساس اعلام نظر کارشناسان، علت این تصادف ، عدم توجه به جلو سواری پراید اعلام شده است.

**عدم توجه به جلو راننده سواری پرایدحادثه آفرید

گروه استان ها- اصفهان _ بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پراید در محور ” عسکران ” ، راننده خودرو براثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ساعت ۶ و ۳۰  روز گذشته در پی وقوع یک حادثه واژگونی در محور ” عسکران ” بلافاصله عوامل گشت پلیس راه ” نجف آباد ” به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در بررسی انجام شده مشخص شد یک دستگاه خودروی سواری پراید در این مسیر در حال حرکت بوده که از جاده منحرف و دچار واژگونی شده که در اثر این حادثه راننده خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت شد.

سرهنگ پورقیصری افزود: علت واژگونی این خودرو ، از سوی کارشناسان پلیس راه عدم توجه به جلوی راننده  اعلام شده است .

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان با بیان اینکه رانندگی در جاده نیازمند دقت و توجه کامل به جاده است به رانندگان توصیه کرد از انجام دادن هر گونه عملی که باعث عدم تمرکز آنان نسبت به رانندگی می شود خودداری کنند.

**راننده کشنده ولوو، جان عابر پیاده را گرفت

گروه استان ها_اصفهان_ بر اثر برخورد یک دستگاه کشنده ولوو با عابر پیاده در محور کمربندی “میمه” ، یک جوان ۲۳ ساله براثر شدت جراجات وارده در دم جان خود را از دست داد.

سرهنگ “حسین پور قیصری ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ساعت ۱۵ روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برخورد یک دستگاه کشنده ولوو با عابر پیاده در محور “کمربندی میمه” بلافاصله مأموران پلیس راه “شاهین شهر- کاشان ” به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام مسئول عنوان داشت: پس از بررسی صحنه تصادف مشخص شد یک دستگاه کشنده ولوو در حال عبور از مسیر بوده که با یک جوان ۲۳ ساله برخورد می کند که به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

وی افزود: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه را عدم توجه به جلو از سوی راننده کشنده ولوو اعلام کردند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان در ادامه از رانندگان خواست در هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کرده و با دقت کامل به امر رانندگی بپردازند.

**دستگیری عامل برداشت غیر مجاز از حساب شهروند خمینی شهری

گروه استان ها_اصفهان_ فردی که به صورت غیر مجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان بالغ بر ۹۰ میلیون ریال سرقت کرده بود، در عملیات کارشناسان پلیس فتای شهرستان خمینی شهر دستگیر شد.

سرهنگ “علی جعفری نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : در پی دریافت پرونده ای مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان ، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان این پلیس پس از انجام تحقیقات تخصصی دریافتند که مبلغ ۹۰ میلیون ریال به صورت متوالی از حساب شاکی سرقت شده و علت آن نیز ناشی از سهل انگاری دارنده حساب بوده که در نگهداری اطلاعات حساب خود دقت کافی نداشته و مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

سرهنگ جعفری نژاد اضافه کرد: سرانجام با بررسی های علمی به عمل آمده ،نهایتاً متهم شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و همراه پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان به شهروندان توصیه کرد: با عنایت به اینکه اغلب وقوع برداشت های غیرمجاز از حساب های بانکی ناشی از سهل انگاری دارنده حساب در استفاده و نگهداری از اطلاعات بانکی خود است، می بایست در نگهداری رمز عبور کارت های بانکی خود دقت لازم را داشته باشند و در پرداخت های اینترنتی هم حتماً از کیبورد های مجازی استفاده کنند و در هنگام اتصال به اینترنت از طریق گوشی‌های تلفن همراه، مراقب نامه‌های الکترونیکی مشکوک و وب‌سایت‌های اینترنتی فریبنده باشند.

**پلمپ ۱۴ حلقه چاه غیر مجاز در سمیرم

استان ها_ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از پلمپ چاه های غیر مجاز به منظور پیشگیری از خشک شدن چشمه های آب شرب و کشاورزی خبر داد.

سرهنگ “سهراب قرقانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: به دنبال کم آب شدن شدید چشمه بزرگ شهرستان که باعث بروز مشکلاتی برای کشاورزان شده است،براساس مصوبات شورای تأمین ، طرح اجرای پلمپ چاه های غیر مجاز در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: در این طرح که با حضور سه اکیپ از سازمان آب منطقه ای شهرستان و نیروهای انتظامی در مناطق کشاورزی انجام شد، تعداد ۱۴ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و با حکم مقام قضائی نسبت به پلمپ آن ها اقدام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان با درخواست از شهروندان و کشاورزان مبنی بر رعایت توصیه و هشدارهای ارائه شده در خصوص مصرف آب، بر برخورد قانونی با متخلفان تاکید کرد.

**توقیف برنج های احتکار شده در تیران و کرون

گروه استان ها- اصفهان _ با تلاش ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان تیران و کرون مقدار۵ تن برنج احتکار شده توقیف و یک نفر در این رابطه دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علی صادقی” با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی ایجاد نارضایتی های مردمی در خصوص کسری کالاهای ضروری و افزایش بی رویه قمیت آنها در بازار، ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی سودجو مقادیری برنج ایرانی را در یک انبار احتکار کرده و از عرضه آن در بازار خودداری می کنند، پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع، طی هماهنگی با مقام قضائی به همراه نمایندگان اداره صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی از انبار مذکور بازدید به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات مقدار پنج تن برنج ایرانی احتکار شده کشف شد.

سرهنگ صادقی، ارزش این محموله مکشوفه را برابر اعلام نظر کارشناسان مربوطه ۶۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این زمینه انبار مذکور به دستور مقام قضائی پلمپ شده و یک فرد متخلف نیز شناسایی و همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون در پایان از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه فعالیت در زمینه احتکار و قاچاق کالا توسط افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

**دستگیری سارق بانک در اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ سارقی که با تهدید آتش زدن بنزین در بانک، بالغ بر ۱۳۵ میلیون ریال سرقت کرده و متواری شده بود با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان در مخفیگاهش دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”جهانگیر کریمی” با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی وقوع سرقت از بانکی در شهر اصفهان که در آن سارقی نقابدار با تهدید کارمندان و مشتریان به آتش زدن بانک به وسیله بنزین توانسته بود مبلغ ۱۳۵ میلیون ریال را سرقت و متواری شود، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه متهم در این سرقت از یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه و فاقد پلاک استفاده کرده بود افزود: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات گسترده علمی و تخصصی دریافتند که این سرقت توسط یکی از سارقان غیر بومی و سابقه دارانجام یافته که پس از تلاش های فراوان مخفیگاه وی شناسایی شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: با شناسایی مخفیگاه متهم، ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل اعزام و طی یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

سرهنگ کریمی بیان داشت: متهم که در ابتدا منکر هرگونه جرمی بود ، پس از مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به سرقت یک دستگاه موتورسیکلت و همچنین سرقت از بانک با تهدید کارمندان و مشتریان آن اقرار و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا