شهر و جامعهعناوین اخبار

همکاری مشارکت بیش از ۲۰۰  مبلغ روحانی در برپایی جشن های غدیرخم در جوار بقاع متبرکه استان اصفهان

به گزارش سرمایهگستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین علی مهرابی با تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه ولایت و امامت اظهار داشت: روز غدیرخم عید بزرگ خدا است به گونه ای که در این باره امام صادق علیه السلام فرمودند: «هو عید الله الاکبر،و ما بعث الله نبیا الا و تعید فى هذا الیوم و عرف حرمته و اسمه فى السماء یوم العهد المعهود و فى الارض یوم المیثاق الماخوذ و الجمع المشهود. وسائل الشیعه روز غدیر خم عید بزرگ خداست، خدا پیامبرى مبعوث نکرده، مگر اینکه این روز را عید گرفته و عظمت آن را شناخته و نام این روز در آسمان، روز عهد و پیمان و در زمین، روز پیمان محکم و حضور همگانى است.»

وی در ادامه افزود: باتوجه به جایگاه و منزلت عید غدیرخم و همچنین براساس ابلاغ سازمان اوقاف و امور خیریه در دهه ولایت طرح ولایت علوی اکمال دین نبوی با هدف ترویج سبگ زندگی اسلامی و تببین جایگاه ولایت همراه با برنامه های مختلف در جوار حرم مطهر امامزگان عظیم الشان و بقاع متبرکه اجرا می شود که در همین راستا امسال این طرح به صورت ویزه در جوار حرم مطهر ۲۲۹ امامزاده جلیل القدر و بقعه متبرکه استان اصفهان در حال اجرا است.

مدیر گروه اعزام مبلغان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: برای برگزاری هرچه باشکوهتر این برنامه ها امسال از ۱۸۰ مبلغ بومی و ۳۴ مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم که در اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی تبحر دارند در جوار این اماکن متبرکه استفاده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین علی مهرابی در ادامه اضافه کرد: براساس روز شمار دهه ولایت از روز عید سعید قربان تا روز عید غدیرخم ویژه توسط مبلغین برنامه های مختلفی در جوار بقاع متبرکه سراسر استان در حال اجرا است که بخشی از آنان شامل؛ برپایی خیمه های معرفت، پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و… است.

وی در ادامه خاطر نشان شد: باتوجه به اینکه برخی از امامزادگان عظیم الشان و شاخص استان نیز میزبان گردشگران خارجی هستند از ۱۰ مبلغ اعزامی که به زبان های خارجی نیز مسلط هستند برای ترویج فرهنگ و دین مبین اسلام در جوار بقاع متبرکه استان استفاده می شود.

مدیر گروه اعزام مبلغان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه بیان کرد: روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه برابر با ۷، ۸ و ۹ شهریور ماه نیز به مناسبت عید سعید غدیرخم کاروان های شادی غدیرخم توسط مبلغان مختلف و با پرچم اهدایی از آستان مقدس امیرالمومنین علی(ع) در سراسر استان به سمت بقاع متبرکه حرکت می کنند و همایش های پیاده روی خانوادگی حرم تا حرم نیز برنامه ریزی شده است که در این ایام اجرا می شود.

**سومین جشنواره غدیرخم در امامزاده عزالدین محمد(ع) مبارکه برگزار می شود

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه گفت: به مناسبت دهه ولایت و در قالب طرح ولایت علوی اکمال دین نبوی سومین جشنواره غدیرخم در جوار حرم مطهر امامزاده عزالدین محمد(ع) مبارکه برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، علی مبشری اظهار داشت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و همچنین ترویج سبک زندگی اسلامی و همزمان با فرارسیدن یکی از بزرگترین اعیاد شیعیان و در قالب طرح ولایت علوی اکمال دین نبوی سومین جشنواره غدیرخم در جوار حرم مطهر امامزاده عزالدین محمد(ع) مبارکه برگزار می شود.

وی در افزود: سومین جشنواره غدیرخم همراه با برگزاری مسابقات مختلف، اجرای نمایش، تردستی، مولودی خوانی، اجرای سرودهای شاد و…. با اهدا جوایز نفیسی همچون سفر مشهد مقدس در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه مصادف با ۵، ۶ و ۷ شهریور به مدت سه روز در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان برگزار می شود.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه ادامه داد: همچنین روز پنجشنبه ۸ شهریور ماه ساعت ۷ صبح نیز به مناسبت عید غدیرخم همایش خانوادگی پیاده روی خانوادگی از میدان انقلاب شهر مبارکه به سمت آستان مقدس امامزاده عزالدین محمد(ع) برگزار می شود.

علی مبشری گفت: آستان مقدس امامزاده عزالدین محمد (علیه السلام) در شهرستان مبارکه، بخش مرکزی و در مرکز شهر مبارکه واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا