عناوین اخبار

طرح واگذاری حفاظت از ۵ میلیون هکتار اراضی منابع طبیعی کشور به مردم

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی خداکرم جلالی رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری در حاشیه طرح جنگل کاری تهران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: اجرای این طرح سبب جلوگیری از بروز توفان شن گرد و غبار می شود و مناطق جنوبی ، شرقی و مرکزی کشور از امنیت نسبی برخوردار شده است.

وی با اشاره به طرح جنگل کاری دست کاشت در بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هکتار تصریح کرد: ۹۰۰ هزار هکتار از این طرح در عرصه های جنگلی و در رویشگاه ها انجام شده است.
رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری وسعت جنگل های کشور را ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار دانست و گفت: نمره حفظ جنگل های ایران براساس آمارهای جهانی ۸۴،۶ از۱۰۰ و رتبه ما نیز ۱۶ است.
جلالی با اشاره به اینکه در سال های اخیر دیگر تصرف شخصی در منابع طبیعی کشور نداریم ، افزود : سرانه جنگل در جهان ۳،۴ درصد و در ایران رقم ۰٫ هکتار ۱ درصد است و طرح های عمرانی ، آتش سوزی و مقدار کمی هم تصرف غیرقانونی تاثیر منفی دارد.
وی گزارش های محیط زیست جهانی را حاکی از تولید سالانه ۹ تن گاز کربینک در ایران دانست و ادامه داد: رتبه ایران در تولید گاز کربنیک در جهان ۱۱ است که بخش اعظمی از آن مربوط به استفاده از سوخت های فسیلی و بخشی نیز به خودروها می شود.
رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به ۱۰۰ هزار هکتار جنگل داری در همه استان ها گفت: این طرح در جنگل های مخروبه و اماکنی که در گذشته جنگل بوده ، اجرایی شده است.
جلالی ، واگذاری حفاظت از ۵ میلیون هکتار از اراضی منابع طبیعی کشور را به مردم از طرح های موفق در نگهداری از جنگل ها اعلام کرد و افزود: این طرح سبب جلوگیری از تعرض به عرصه ها ، پیشگیری از آتش سوزی و مدیریت چرای دام با توجه به ظرفیت مراتع بر اثر خشکسالی می شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا