تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

استاندار اصفهان: با همت دولت و مردم، بر جنگ تمام عیار اقتصادی پیروز خواهیم شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفها، دکتر مهرعلیزاده، استاندار اصفهان با تقدیر از رشادت ها و غیرت مردم انقلابی و طرفدار نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: استان اصفهان با بیش از ۲۳هزار شهید، ده درصد شهدا ی کشوررا به خود اختصاص داده در حالی که می دهد که حدود ۶.۵ درصد از جمعیت کشور را دارا می باشد.

مهرعلیزاده با اشاره به طرح هایی که در هفته دولت در استان اصفهان افتتاح می شود، بیان نمود: در این هفته، ۱۳۰۰ طرح در ۲۴ شهرستان در استان اصفهان افتتاح می گرددکه مجموعاً ۱۸۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر اینکه استان اصفهان، قابلیت جذب سرمایه ها در بخش خصوصی را دارد، افزود: از مبالغ سرمایه گذاری شده در این ۱۳۰۰ طرح، حدود ۷۰ درصد یعنی ۸۵۰ طرح را بخش خصوصی انجام داده است و این مسئله نشان می دهد که علی رغم مشکلاتی که برای سرمایه گذاران هست، در استان اصفهان، شاهد علاقه مردم در سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم.

استاندار اصفهان، با اشاره به سرمایه گذاری در بخش های صنعت و گردشگری گفت: در استان اصفهان، به دلیل مسئله کم آبی، سرمایه گذاری در بخش صنعت را به صنایع روستایی و کوچک با آب بری بسیار پایین سوق داده ایم.

مهرعلیزاده ضمن معرفی طرح جامع اشتغال کشاورزان آسیب دیده از کم آبی، اظهار داشت: برای کشاورزانی که در اثر کم آبی، ناگزیر هستند اشتغال جایگزین در نظر بگیرند، طرحی تحت عنوان «طرح جامع اشتغال کشاورزان آسیب دیده از کم آبی» طراحی نمودیم که ۶۳ هزار شغل را با ۲۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری ایجاد می کند.

وی افزود: از این مبلغ سرمایه ی مورد نیاز، ۱۸۰۰ میلیارد تومان را بانک ها در قالب وام های ۴ و ۸ درصدی پرداخت می کنند و ۱۰۰۰ میلیارد تومان را بخش خصوصی خواهد آورد و کشاورز هم زمین خود را در اختیار قرار می دهد.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه این ۶۳ هزار شغل مجموعاً با ۷ میلیون متر مکعب آب مصرف در سال به دست می آید، بیان نمود: در بخش هایی از استان مخصوصا در مناطق شرق استان که مسئله کم آبی در آنها بیشتر دیده می شود، گاهاً مناطقی با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، بیش از ۳۵۰ میلیون متر مکعب آب در سال مصرف می کنند.

مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه با توجه به مسئله کم آبی استان اصفهان نمی توان از صنایع پر آب بر استفاده کرد، به کشت های گلخانه ای، گیاهان دارویی، دامپروری ها، پرورش شترمرغ، ایجاد مزارع تولید قارچ و … اشاره نمود و گفت: باید مصرف را با دقت تمام، مدیریت کنیم.

استاندار اصفهان با مهم دانستن توسعه گردشگری در استان اصفهان، اظهار امیدواری نمود: امیدواریم در آینده ای نه چندان دور، به نقطه ای برسیم که حدود ۳۰ درصد از درآمد استان از ناحیه گردشگری تامین شود.

دکتر مهرعلیزاده، توسعه فرودگاه اصفهان، راه اندازی قطار سریع السیر اصفهان- تهران و ایجاد یک ایرلاین خاص اصفهان را لازمه توسعه گردشگری استان دانست و اظهار داشت: هر سه این موارد را به جدّ پیگیر هستیم تا به خوبی از ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری استان، استفاده شود.

وی با اشاره به مشکل دریافت مجوز سرمایه گذاری ها بیان نمود: با طراحی و راه اندازی پورتال سرمایه گذاری در اصفهان، این زمان را به صفر رسانده ایم.

استاندار اصفهان با اشاره بر طرح های موجود در پورتال سرمایه گذاری گفت: در هر طرح مشخص شده است که در کدام شهرستان، با چه ابعادی، در چه زمینه ای و چقدر سرمایه مورد نیاز است و وقتی صلاحیت و اهلیت فرد تایید شود به صورت الکترونیکی، مجوز سرمایه گذاری برای وی صادر می شود.

مهرعلیزاده با اشاره به تصمیم دولت در خصوص نرخ بازار ثانویه، از دولت خواست تا این کار را کامل کند و به صورت ریالی برای خریدهایی اعم از دارو و … سوبسیدهایی پرداخت کند.

استاندار اصفهان در پایان گفت: قطعا با همت دولت و مردم، بر جنگ تمام عیار اقتصادی که علیه ما راه افتاده است، پیروز خواهیم شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا