پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

توقیف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در اصفهان/۳ کشته و یک مجروح در تصادف جاده‌ای در اصفهان/توصیه های پلیس فتای اصفهان برای تشخیص کلاهبرداری تلفنی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “حسن یار دوستی”  اظهار داشت : در پی وصول شکایاتی مبنی بر ایجاد مزاحمت و رعب و وحشت توسط یکی از مخلان نظم و امنیت عمومی دریکی از محلات شهر اصفهان و انجام حرکات نمایشی و خطرآفرین با یک دستگاه موتورسیکلت سنگین ، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: مأموران تحقیقات خود را آغاز کردند و موفق شدند مخفیگاه این فرد را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

سرهنگ یار دوستی بیان داشت : در بازرسی از مخفیگاه او یک دستگاه موتورسیکلت سنگین هوندا ۱۰۰۰ قاچاق کشف شد که کارشناسان ارزش آن را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرده‌اند .

این مقام انتظامی با اشاره به کشف تعدادی تجهیزات دفاعی غیرمجاز از مخفیگاه متهم ، اظهار داشت : در این رابطه پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ حسن یار دوستی در پایان خاطرنشان کرد: پلیس شهر اصفهان اجازه نخواهد داد عده‌ای از اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت عمومی در شهر جولان دهند و با این‌گونه افراد برخورد قاطع و قانونی می شود.

**واژگونی ۴۰۵ با ۳ کشته و ۲ مجروح در اصفهان

گروه استان‌ها_اصفهان_ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از واژگون شدن یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ در محور “گلپایگان-گوگد” و فوت ۳ نفر و مجروح شدن ۲ فرد دیگر خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ در محور “گلپایگان-گوگد”، بلافاصله گروه بررسی تصادفات جاده‌ای و نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: متأسفانه در اثر وقوع این حادثه رانندگی ۳ نفر از سرنشینان خودرو در دم فوت و ۲ سرنشین دیگر نیز به‌شدت مجروح و توسط مأموران امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه تلخ رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده‌ای تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام‌ شده است.

سرهنگ جهانگیر کریمی در پایان ضمن ابراز تأسف از وقوع این حادثه به رانندگان توصیه کرد: با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی آرامش، امنیت و آسایش را برای خود و همراهان خود به ارمغان آورید.

**۳ کشته و یک مجروح در تصادف جاده‌ای در اصفهان

گروه استان‌ها_اصفهان_ رئیس پلیس‌راه استان از برخورد سواری پژو با ستون برق در آزادراه “معلم” و فوت ۳ سرنشین و مجروح شدن دیگر سرنشین این خودرو خبر داد.

سرهنگ “حسین پور قیصری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ساعت ۳۰ دقیقه بامداد امروز مأموران پلیس‌راه “شاهین شهر-کاشان” از برخورد یک دستگاه سواری پژو با ستون برق در آزادراه “معلم” مطلع و بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه رانندگی ۳ نفر از سرنشینان خودرو در دم فوت، یکی دیگر از سرنشینان آن نیز به‌شدت مجروح که برای اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل شد.

سرهنگ پور قیصری بیان کرد: علت وقوع این حادثه رانندگی از سوی کارشناسان پلیس‌راه، تجاوز از سرعت مطمئنه اعلام‌ شده است.

رئیس پلیس‌راه اصفهان در پایان به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مجاز، مطمئنه رانندگی کنید و هرگاه احساس خستگی و خواب‌آلودگی داشتید در مکانی امن توقف و پس از رفع خستگی به ادامه مسیر بپردازید.

**کشف ۶ دستگاه موتورسیکلت مسروقه در شاهین شهر

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر” از دستگیری یک سارق حرفه ای موتورسیکلت و کشف ۶ دستگاه موتورسیکلت مسروقه خبر داد.

سرهنگ “رجبعلی مختاری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : مأموران پلیس آگاهی شهرستان شاهین شهر از سرقت چندین دستگاه موتورسیکلت مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه سارق شناسایی و دستگیر شد بیان داشت: این سارق در پارکینگ منزل خود اقدام به اوراق کردن موتورسیکلت های مسروقه می کرد و قطعات اوراق شده را به فروش می رساند.

سرهنگ مختاری اضافه کرد: فرد دستگیر شده به سرقت ۶ دستگاه موتورسیلکت اعتراف کرد.

این مقام انتظامی در پایان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست ، هر گونه موضوع یا موارد مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**توصیه های پلیس فتای اصفهان برای تشخیص کلاهبرداری تلفنی

گروه استان ها_اصفهان_ پلیس فتای استان در خصوص شگردهای مجرمان در کلاهبرداری از طریق تلفن به شهروندان هشدار داد.

گاهی در برخورد با بعضی از موضوعات تجاری به این فکر می‌کنیم از چه راهی تشخیص دهیم کدام طرح کلاهبرداری است؟ آیا طرح‌های کلاهبرداری و دسیسه‌ها مربوط به آن نشانه‌ای دارد؟

توصیه پلیس فتای اصفهان در خصوص شگردهای مجرمان در کلاهبرداری از طریق تلفن:

۱-این طرح در ابتدای کار فوق‌العاده جذاب به نظر می‌رسند:

مثلاً می‌گویند: شما برنده جایزه‌ای فوق‌العاده از یک مسابقه شده‌اید، البته شما هیچ‌گاه در آن مسابقه شرکت نکرده‌اید. به شما پیشنهاد می‌دهند در یک موقعیت که در تمام زندگی‌تان فقط یک بار تکرار می‌شود.

۲-برای دریافت جایزه باید مبلغی پرداخت کنید:

شما برنده شده‌اید، اما باید مبلغی را برای ارسال جایزه، بیمه، مالیات یا دیگر هزینه‌هایی که برای پرداخت جایزه هزینه می‌شود، پرداخت کنید ، حتی برخی اوقات تماس‌گیرنده یک پیک برای دریافت مبلغ از شما می‌فرستد تا مبلغ را از شما بگیرند و برای او ببرند.

۳-از شما می‌خواهند، اطلاعات کاملاً شخصی و محرمانه مالی خود را در اختیارشان قرار دهید:

تماس‌گیرنده از شما می‌خواهد تمام اطلاعات حساب بانکی و یا تمام اطلاعات کارت اعتباری خود را به آن‌ها بدهید. باید بدانید که سیستم‌های تجاری مطمئن و قانونی، هیچ‌گاه نیاز بر جزئیات حساب مالی شما ندارند و حتی اگر قرار باشد پولی یا جایزه‌ای را به شما بدهند، نیاز به رمز عبور کارت شما را ندارند.

۴- تماس‌گیرنده بسیار هیجان‌زده‌تر و خوشحال‌تر از شماست:

مثلاً شما برنده دریافت جایزه شده‌اید اما شخص تماس‌گیرنده بسیار هیجان‌زده‌تر و خوشحال‌تر از شماست زیرا کلاهبرداران می‌خواهند شما را هیجان‌زده و ذهن شما را درگیر کنند. قدرت فکر و تصمیم‌گیری عاقلانه را از شما بگیرند.

۵-مدیر تماس می‌گیرد:

شخصی که با شما تماس می‌گیرد ادعا می‌کند از طرف یک دفتر دولتی، مسئول مالیاتی، مرکز رسمی بانکی، یک وکیل یا یک مقام رسمی تماس می‌گیرد. شخص تماس‌گیرنده، در هنگام تماس، نام کوچک شما را به زبان می‌آورد و از شما اطلاعات زیادی در مورد اطلاعات شخصی یا اطلاعات نحوه زندگی شما کسب می کند.

۶-این یک فرصت با مدت زمانی محدود است، اگر عجله نکنید، آن را از دست می‌دهید:

اگر شما تحت فشار قرار گرفتید تا با سرعت یک تصمیم‌گیری در مورد یک خرید بزرگ و گران‌قیمت انجام دهید، مسلماً این یک معامله قانونی نیست. هر تجارت قانونی به شما این فرصت را می‌دهند تا آن‌ها و عملکردشان را بررسی کنید و بعد تصمیم بگیرید و مبلغ موردنظر را بپردازید.

گردآوری توسط ستوانیکم “سید مهرداد رنجبر” کارشناس اجتماعی پلیس فتای استان اصفهان

**پرونده سارق پراید در شاهین شهر بسته شد

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر” از دستگیری سارقی که اقدام به سرقت خودروهای پراید می کرد و کشف ۴ دستگاه خودروی مسروقه خبر داد.

سرهنگ “رجبعلی مختاری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : در پی وقوع چندین مورد سرقت خودروی پراید در شهر “شاهین شهر” شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت .

وی افزود: مأموران در این رابطه تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند یک سارق را شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت : فرد دستگیر شده در بازجوئی های پلیس به سرقت ۴ دستگاه سواری پراید اعتراف کرد.

سرهنگ مختاری در پایان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی به مالکان خودروها توصیه کرد: هشدارهای پلیس را جدی بگیرد و خودروی خود را به تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا