تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

زاون، سرمایه‌ای که جایگزین ندارد/جایزه زاون انگیزه‌ای برای جوانان فیلمساز است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان، قدرت الله نوروزی در حاشیه افتتاح نمایشگاه”به زمان زاون”، که نمایشگاهی از پوسترهای قدیمی از آرشیو شخصی زاون قوکاسیان در موزه هنرهای معاصر است، اظهار کرد: زاون نقش مهی در جریان فیلمسازی اصفهان داشته است و هنرمندان زیادی توسط او به این عرصه پا گذاشته اند.

وی تأکید کرد: امیدواریم با برگزاری چنین نمایشگاه هایی مردم بیشتر با اهالی هنر دیار اصفهان آشنا شوند.

شهردار اصفهان ادامه داد: متاسفانه گاهی سرمایه هایی را از دست می‌دهیم که برای باز گردانی آنها هزینه های معنوی زیادی را باید صرف کنیم و زاون یکی از این سرمایه ها بود.

وی با بیان اینکه پرکردن جای خالی هنرمندی مانند زاون قوکاسیان کار آسانی نیست، تصریح کرد: امیدواریم جوانانی که در عرصه هنر فعالیت می کنند با تلاش خود جای خالی زاون را پر کنند. 

نوروزی با اشاره به ایجاد بخش جایزه زاون در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان برای اولین بار گفت: حضور این بخش در جشنواره برای افرادی که در این فضا فعالیت می کنند انگیزه ایجاد می کند و امیدواریم اعطای این جایزه به بهترین شکل انجام شود تا پایه ای برای استمرار این حرکت در سال های آینده باشد. 

گفتنی است جایزه زاون قوکاسیان، چهره نامدار سینمای ایران برای اولین بار در جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان به سینماگران اهدا می شود. 

به همین بهانه نمایشگاه پوسترهای قدیمی از آرشیو شخصی زاون ۷ تا ۲۳ شهریور از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۰ در گالری شماره یک موزه هنرهای معاصر شهرداری اصفهان برپا است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا