تیتر دوحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

انهدام شبکه بزرگ جعل مدارک تحصیلی و پزشکی در کشور/توقیف محموله میلیاردی لوبیای قاچاق در اصفهان/تخطی از سرعت مطمئنه مرگ یک موتورسوار را رقم زد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سردار “مهدی معصوم بیگی” در تشریح جزئیات این خبر اعلام کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان با اشرافیت بالای خود و در پی یک کار دقیق علمی و پلیسی از فعالیت شبکه بزرگ جعل مدارک تحصیلی در استان مطلع و بلافاصله تحقیقات در این زمینه را در دستور کار خود قرار دادند.
وی با بیان اینکه جاعلان در زمینه مدرک دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس، دکترا، پزشکی، دندانپزشکی و طب سنتی فعال بودند، افزود: سرانجام با تلاش شبانه روزی کارآگاهان مخفیگاه این باند در یکی از مناطق شهر اصفهان شناسایی و طی یک عملیات ضربتی ۵ نفر از اعضای اصلی آن دستگیر شدند.
سردار معصوم بیگی، خاطر نشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۹ دستگاه لپ تاپ، ۳ دستگاه رایانه، ۲ دستگاه پرینتر، ۲دستگاه اسکنر و یک دستگاه زیراکس رنگی بزرگ و مجهز، به همراه ۸۶ مدرک آماده تحویل و ۲۰۰ مدرک خام جعل شده کشف شد.
فرمانده انتظامی استان همچنین از شناسایی دفتر این جاعلان در ۲ نقطه از استان تهران و همچنین دفاتر آنان در استان های اصفهان، مازندران، البرز، فارس و خوزستان خبر داد و گفت: با هماهنگی مقام قضائی اقدامات لازم نسبت به بسته شدن این دفاتر انجام گرفته است.
این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۰ نفر از همدستان و دلالان مرتبط با این باند دستگیر شده و تلاش ها برای دستگیری سایر افراد مرتبط با باند مذکور نیز همچنان در دستور کار کارآگاهان است.
سردار معصوم بیگی از شناسایی و احضار ۱۰۰ نفری که مدارک تحصیلی، پزشکی و طب سنتی جعلی خود را از این باند دریافت کرده بودند، خبر داد و گفت: با بررسی های به عمل آمده مشخص شد متهمان از این طریق توانسته بودند در مجموع ۲۴ میلیارد ریال درآمد کسب کنند.
فرمانده انتظامی استان با هشدار به استفاده کنندگان از اسناد جعلی گفت: افرادی که از اسناد و مدارک جعلی استفاده می کنند برابر قانون مجرم بوده و تحت تعقیب کیفری قرار می گیرند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه قانون مجازات سختی را برای کسانی که از مدارک و اسناد جعلی استفاده می کنند در نظر گرفته است، اظهار داشت: ممکن است کسانی عنوان کنند که قادر هستند مدارک جعلی معتبر را تهیه کنند اما شهروندان باید هوشیار بوده و فریب این افراد را نخورند و سعی کنند مدارک خود را از مراجع ذی صلاح تهیه کرده و مطمئن باشند هیچ فرد واسطه گری نیز نمی تواند مدارک معتبر را برای آنها تهیه کند.
***توقیف محموله میلیاردی لوبیای قاچاق در اصفهان
گروه استان ها – اصفهان – فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف یک محموله لوبیای قاچاق به ارزش یک میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ “محمد حسین بابا کلانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران انتظامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی ادامه داد: این خودرو حامل، ۱۰ تن و ۵۰۰ کیلوگرم لوبیا چیتی قاچاق بود که راننده مدارک گمرکی مربوطه را ارائه نداد .
سرهنگ بابا کلانی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در این خصوص راننده دستگیر و به مراجع قضائی تحویل داده شد.
انهدام باند سارقان اماکن خصوصی با ۱۵ میلیارد ریال اموال مسروقه
گروه استان‌ها – اصفهان – فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر از دستگیری اعضای باند ۶ نفره سارقان اماکن خصوصی و کشف ۱۵ میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه آنان خبر داد .
سرهنگ “علی جعفری نژاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت از کارگاه‌ها و اماکن خصوصی در منطقه “کوشک” شهرستان “خمینی‌شهر” بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند ۶ سارق را شناسایی و دستگیر کنند.
این مقام انتظامی با اشاره به اعتراف سارقان به ۶ فقره سرقت بیان داشت: در بازرسی از مخفیگاه سارقان ۱۵ میلیارد ریال اموال مسروقه کشف شد .
سرهنگ جعفری نژاد اظهار داشت: در این عملیات ۷۰ دستگاه میکسر خمیر، ۱۰۰ عدد فرگاز، مقدار زیادی سیم مفتول آهنی و خاموت، ۲۰۰ کارتن ظروف بلور و شیشه به همراه ۲ دستگاه خودرو نیسان مسروقه که سارقان برای سرقت از آن‌ها استفاده می‌کردند، کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر در پایان از تحویل متهمان به مراجع قضائی خبر داد و به مردم توصیه کرد: هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید .
***دستگیری ۵۳ مجرم و کشف ۱۵ وسیله نقلیه مسروقه در طرح غدیریک پلیس اصفهان
گروه استان ها_اصفهان_ مأموارن فرماندهی انتظامی شهرستان با اجرای طرح امنیت محله محور که طی ۲۴ ساعت گذشته انجام شد تعداد۳۴ مجرم را دستگیر و ۱۵ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه را کشف کردند.
سرهنگ “محمد علی یوسلیانی” جانشین انتظامی شهرستان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : در راستای تدابیر قرارگاه عملیاتی” اقدام و عمل” به منظور ارتقای امنیت اجتماعی ، طرح ضربتی امنیت محله محور شب گذشته با چندین عملیات در نقاط مختلف شهر اجرا شد که نتایج بسیار خوبی نیز به همراه داشت.
وی هدف از اجرای این طرح را برخورد بافروشندگان موادمخدر ،دستگیری سارقان ، جمع آوری معتادان متجاهر ، دستگیری محکومان غایب و فراری و متهمان تحت تعقیب صورت گرفت.
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به استفاده از ظرفیت تمام توان کلانتری ها و یگان امداد این فرماندهی در طرح مذکور اضافه کرد: در این رابطه تعداد ۱۰ سارق، ۱۶ نفرفروشنده مواد مخدر و ۱۳ نفرمعتاد متجاهر و ۱۴ نفر از محکومان غایب و فراری دستگیر شدند.
سرهنگ یوسلیانی کشف ۱۵ تیغه سلاح سرد ، توقیف ۱۸ دستگاه خودروی متخلف ، کشف ۱۵ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه و تحویل آنها به مالباختگان را از دیگر نتایج موفق این طرح برشمرد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه طرح های امنیت محله محور بنا به درخواست شهروندان و براساس نیاز و ضرورت به اجرا گذاشته می شوند گفت: اجرای طرح های مذکور علاوه بر رضایتمندی و خرسندی مردم باعث کاهش جرایم و ارتقای سطح امنیت در شهرستان شده که این روند همچنان در دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان است.
***کشف ۱۹کیلوگرم تریاک درشهرضا
گروه استان ها _اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” از کشف۱۹کیلوو۸۰۰گرم تریاک و دستگیری ۲ نفردراین خصوص خبر داد.
سرهنگ “محمد حسین باباکلانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه پژو۴۰۵ که از جنوب کشور به مقصد غرب در حرکت بودمشکوک و آن را متوقف کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، مقدار ۱۹کیلوو۸۰۰گرم تریاک کشف و ۲ نفر دراین خصوص دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه فعالیت به آنها نخواهد داد.
***کلاهبرداری از شهروندان با درج آگهی نگهداری از حیوانات خانگی
گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان از شناسایی و دستگیری فردی که با ایجاد صفحه‌ای در شبکه های اجتماعی با ترفند نگهداری از حیوانات خانگی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد خبر داد.
سرهنگ ” سید مصطفی مرتضوی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در یکی از شبکه های اجتماعی با ترفند نگهداری از حیوانات خانگی، اقدام به دریافت بیعانه و هزینه پیک می کرد و در نهایت هیچ‌گونه خدماتی ارائه نمی داد، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.
رئیس پلیس فتای اصفهان ادامه داد: در روند رسیدگی به پرونده مشخص شد که متهم با استفاده از این ترفند به ازای هر درخواست مبلغ ۵۰۰ هزار ریال به عنوان بیعانه و هزینه پیک دریافت می کرد که در نهایت مشخص گردید تاکنون مبلغ ۴۰ میلیون ریال از این طریق از شهروندان کلاهبرداری کرده است.
این مقام مسئول عنوان داشت: با استفاده از اقدامات تخصصی ، متهم مورد نظر پرونده شناسایی و با دستور مقام قضائی دستگیر شد .
سرهنگ مرتضوی در پایان به شهروندان توصیه کرد: بسیاری از صفحات و تبلیغاتی که در شبکه‌های اجتماعی با عناوینی مانند نگهداری و حمایت از حیوانات خانگی هستند، تقلبی بوده و با ارائه شماره حساب اقدام به کلاهبرداری می‌کنند لذا از شهروندان تقاضا داریم هیچ‌گونه وجهی به این حساب‌ها واریز نکنند.
***توقیف ۲۳ تن برنج قاچاق دراصفهان
گروه استان ها – اصفهان – فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف محموله برنج قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک کامیون کشنده خبر داد.
سرهنگ “محمد حسین بابا کلانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران انتظامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده که از جنوب کشور به مقصد تهران در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی ادامه داد: این خودرو حامل ۲۳ تن برنج قاچاق بود که راننده مدارک گمرکی را ارائه نداد و خودرو و محموله توقیف شدند.
سرهنگ بابا کلانی با اشاره به دستگیری راننده در این رابطه بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و خاطرنشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.#
***تخطی از سرعت مطمئنه مرگ یک موتورسوار را رقم زد
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با جدول کنار خیابان و فوت راکب خبر داد.
سرهنگ “رضا رضایی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان “خمینی شهر” از برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با جداول کنار خیابان مطلع و جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
وی افزود:متاسفانه در اثر وقوع این حادثه رانندگی ، راکب موتورسیکلت به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
سرهنگ رضایی ادامه داد: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه اعلام شده است .
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان در پایان با اشاره به اینکه تخطی از سرعت مطمئنه یکی از علل وقوع تصادفات جاده ای است به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید تا هنگام وقوع حوادث رانندگی تسلط بیشتری بر وسیله نقلیه داشته باشید .
***وظایف راننده پس از وقوع تصادف
گروه استان ها_اصفهان_ راننده هر وسیله ی نقلیه ای که مرتکب تصادف منجر به جرح یا فوت شده، موظف است بلافاصله وسیله نقلیه ی خود را در محل وقوع تصادف متوقف سازد و تا زمانیکه تشریفات مربوط به رسیدگی، توسط کارشناسان تصادف راهنمایی و رانندگی پایان نیافته، مطلقا از تغییر وضع خودرو یا صحنه تصادف خودداری کند.
لیکن هرگاه تصادف فقط منجر به خسارت مالی شود به نحوی که امکان حرکت از وسیله ی نقلیه سلب نشده باشد، راننده موظف است وسیله نقلیه را در نزدیکترین محلی که موجب سد معبر نمی گردد برای رسیدگی و معاینه، متوقف سازد.
مگر اینکه در مورد خسارت، از طرف بیمه مقرراتی وضع و اعلام شده باشد که در این صورت، توقف در محل به شرط انجام مقررات بیمه، از طرف رانندگان اجباری نخواهد بود.
علاوه بر این، رانندگان وسایل نقلیه ای که به هر ترتیب تصادف کرده اند، در صورت وقوع جرح، موظفند کمک های لازم را به مجروحان حادثه کرده و در اعزام آنان به بیمارستان، مساعدت نمایند.
لازم به ذکر است که در مورد تصادفات منجر به جرح، هرگاه مصدوم احتیاج به کمک فوری داشته باشد و راننده با وجود امکان رسانیدن مصدوم به مراکز درمانی و یا استمداد از ماموران انتظامی؛ از این کار خودداری کند و یا به منظور فرار از تعقیب، محل حادثه را ترک و مصدوم را رها کند، مقررات تشدید مجازات درباره او اعمال می گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا