عناوین اخبار

کلید جادویی اشتغال‌زایی تقویت بنگاه‌های خرد و کوچک است/باید به سمت یک ارتباط هوشمندانه و هدفمند در مناسبات جدید خارجی حرکت کنیم

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از پایگاه  اطلاع رسانی دولت ،محمد نهاوندیان عصر دوشنبه در جلسه توسعه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان یزد اظهارداشت: توفیق افتخار آفرینی که در دو و نیم سال گذشته به همت مردم ایران و با مدیریت رییس‌جمهور و با مهارت مذاکره کنندگان و بردباری و صبر مردم و کارآفرینان ایجاد شد به گونه‌ای بود که توانستیم هم حقوق هسته‌ای خود را حفظ کنیم و هم منطق ایران را در صحنه جهانی به نمایش درآورده و تحریم‌های ظالمانه اقتصادی را بشکنیم.

نهاوندیان تصریح کرد: باید به سرعت هزینه‌های فراوان متراکم شده را که تحریم بر اقتصاد کشورمان وارد کرده ، جبران کنیم.

رییس دفتر رییس‌جمهوری با بیان این که لازم است در فضای جدید ایجاد شده رویکردهای جدیدی نیز داشته باشیم، اظهار داشت: شرکت‌های خارجی کاملاً متفاوت و جدید بودن فضای پیش رو را درک نموده و در ۱۰ ماه گذشته بیش از ۱۲۰ هیأت اقتصادی خارجی به کشورمان سفر کردند و انتظار این است که فعالان اقتصادی داخل کشور بیشتر از خارجیان فضای جدید اقتصادی را هم بشناسند و هم بسازند.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی دو بال درون‌زا و برون‌نگر دارد و تأکید همزمان بر این دو ،رمز موفقیت آن است . باید به جای نگاه منفعل و هراسان، نگاهی با اشراف، فعال و مبتکرانه نسبت به رابطه با خارج داشته باشیم.

رییس دفتر رییس‌جمهوری سخت کوشی، تولیدگرا بودن، ‌تاجرپیشگی، نوگرایی و حساسیت مثبت نسبت به فرهنگ بومی را از ویژگی‌های شاخص مردم استان یزد برشمرد و گفت: این ویژگی‌ها و شاخصه ها جزو مؤلفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است از این رو معتقدم یزدی‌ها می‌توانند معلم اقتصاد مقاومتی باشند.

نهاوندیان تأکید کرد: حتماً باید به سمت یک ارتباط هوشمندانه و هدفمند در مناسبات جدید خارجی حرکت کنیم و از سوی دیگر مرتباً اقتصاد غیررسمی را کوچک‌تر سازیم.

رییس دفتر رییس‌جمهوری با تأکید بر این که بانکهای کشورمان به سوئیفت وصل شده است، اظهار داشت: نمی‌دانم چرا بعضی‌ها نمی‌خواهند واقعیت را مشاهده کنند شاید از آنجایی که علاقمند بوده‌اند تحریم‌ها برداشته نشود و سوئیفت برقرار نگردد اکنون که این موارد انجام شده همچنان مایلند حرف‌های گذشته خود را تکرار کند در حالی که ۲۵ بانک و مؤسسه مالی ایران از جمله بانک سپه به سوئیفت وصل شده‌ است.

نهاوندیان مأموریت و هدف برجام را رفع تحریم‌های هسته‌ای دانست و گفت: ‌اگر حوزه‌های دیگری مشمول تحریم‌های اولیه و غیرهسته‌ای هستند موضوعی خارج از دستورالعمل مذاکرات هسته‌ای بوده است و هیأت مذاکره کننده مجوزی نداشت که غیر از موضوع هسته‌ای در سایر موضوعات مذاکره داشته باشد.

رییس دفتر رییس‌جمهوری تصریح کرد: امروز باید همزمان با علاقمندی به رشد اقتصادی شتابان، توزیع متعادل این رشد در بین اقشار مختلف جامعه مورد توجه قرار بگیرد.

نهاوندیان ضرورت توجه به اشتغال زایی را مورد توجه قرار داد و گفت: کلید جادویی اشتغال‌زایی بنگاه‌های خرد و کوچک است و باید در عین حال که از اجرای پروژه‌های بزرگ غافل نباشیم ، همزمان بنگاه‌های خرد و کوچک را تقویت کنیم و سیاست دولت حمایت از چنین بنگاه‌هایی است.

در این جلسه همچنین کارآفرینان و نمایندگان بنگاه‌های اقتصادی استان در سخنانی مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا