شهر و جامعه

بسته خبری پلیس اصفهان در ۲۴ساعت گذشته

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” حسین پورقیصری” در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: با توجه به اینکه در روزهای آخر هفته برپایی مراسم های عزاداری با بازگشت مسافران تابستانی به مقصد های خود همزمان شده پلیس راه استان اصفهان به منظور تسهیل در عبور و مرور و امنیت و ایمنی بیشتر مسافران طرح ویژه کنترل راه های استان را به اجرا می گذارد.

وی افزود: به مسافران تابستانی توصیه می کنیم که سفر خود را به روز جمعه موکول نکنند و سعی کنند حتی المقدور سفر خود را به روزهای شنبه و یکشنبه که حجم ترافیک در جاده ها کم است انجام دهند.

رئیس پلیس راه استان بیش از ۶۰ درصد تصادفات فوتی را مربوط به شب ها عنوان و اظهار کرد: به مسافران توصیه می کنیم حتی المقدور از مسافرت در شب خودداری کنند و این نکته را نیز مد نظر داشته باشند که می بایست هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه در حاشیه امن جاده به استراحت پرداخته و مجدداً به رانندگی خود ادامه دهند.

به گفته سرهنگ پورقیصری یکی از عوامل مهم کشته شدن سرنشینان خودروها در هنگام واژگونی نبستن کمربند ایمنی است که منجر به پرت شدن آنان از داخل خودرو می شود.

وی تجاوز به چپ ناگهانی خودروها را یکی دیگر از عوامل مهم وقوع حوادث ناگوار در جاده ها دانست و بیان داشت: در جمعه گذشته در یکی از محور های استان با تصادف یک کامیون با سواری پراید روبرو بودیم که ۳نفر کشته داشت و شب گذشته نیز براثر برخورد یک دستگاه سواری پراید با کامیون ۲ نفر کشته شدند که تجاوز به چپ ناگهانی یکی از خودرو ها عامل به وجود آمدن این حوادث بود.

سرهنگ پورقیصری به عزاداری مردم روستاها در حاشیه جاده های اصلی روستا اشاره کرد و گفت: این کار علاوه بر اینکه باعث اختلال در ترافیک می شود ایمنی عبور و مرور را نیز با مشکل مواجه می کند که در این زمینه توصیه می کنیم عزاداران قبل به راه انداختن دستجات با پاسگاه پلیس راه منطقه هماهنگی لازم را داشته باشند تا تمهیدات ترافیکی لازم پیش بینی و از ایجاد خطر برای عزاداران جلوگیری به عمل آید.

وی همچنین از اجرای طرح ویژه شد آمدی در سطح جاده های استان در روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد .

رئیس پلیس راه استان در ادامه به اقدامات این پلیس در ۵ ماهه امسال اشاره و اظهار کرد: کارشناسان این پلس طی این مدت در زمینه صدور دفترچه ۳ هزار و ۷۸۴ مورد خدمات ارائه کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: سامانه سپهتن که سامانه هوشمند کنترل ناوگان حمل و نقل مسافربری است نصب آن بر روی ۴۰۰ اتوبوس کنترل شده است.

سرهنگ پورقیصری از کاهش یک درصدی میزان تصادفات فوتی در جاده های استان طی ۵ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: البته آمار تصادفات فوتی در شهریور ماه با افزایش بسیار بالایی همراه بود که پس از پایان تابستان و جمع بندی آمارها در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

پلیس راه استان به فعالیت ۱۱۳ دوربین دستی و ۱۰۵ دوربین ثابت کنترل تخلفات رانندگان اشاره کرد و گفت: همچنین پلیس راه استان ۱۱۰ تردد شمار در جاده های استان دارد که با استفاده از اطلاعاتی که این تردد شمارها می دهند گشت های خود را به نقاط پرتردد اعزام می کنیم.

کشف ۲۲۷ کیلوگرم مواد افیونی در اصفهان

گروه استان‌ها_اصفهان_رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف مقدار ۲۲۷کیلو تریاک و حشیش در بازرسی از سواری ۴۰۵ خبر داد.

سرهنگ “سید تقی حسینی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وصول اخباری مبنی بر اینکه یک سوداگر حرفه‌ای مرگ در حال انتقال محموله‌ای از شرق کشور به مرکز است، مأموران یگان تکاوری پلیس اصفهان وارد عمل شدند.

وی افزود: مأموران یک سواری ۴۰۵ حامل مواد افیونی را شناسایی و متوقف کردند که در بازرسی از آن  ۱۰۴ کیلوگرم حشیش و ۱۲۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه ۲ سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ حسینی از تداوم طرح‌های پلیس در راستای مبارزه با سوداگران مرگ خبر داد و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان و سرکشی به آنان داده نخواهد شد.#

۳ کشته و ۲ مجروح در تصادف کامیون و پراید

گروه استان‌ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از تصادف یک دستگاه کامیون بنز با سواری پراید در محور “خور-جندق” و فوت ۳ نفر و مجروح شدن ۲ فرد دیگر خبر داد.

 

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه شب گذشته ماموران پلیس راه “خور-جندق” از تصادف یک دستگاه سواری پراید با کامیون بنز در این محور مطلع و بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه، ۳ سرنشین سواری پراید در دم فوت و ۲ فرد دیگر از سرنشینان این خودرو نیز به شدت مجروح شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان تصادفات جاده ای عدم رعایت حق تقدم توسط راننده کامیون اعلام شده است.

سرهنگ پورقیصری در پایان خاطر نشان کرد: با عنایت به نزدیک شدن پایان تعطیلات تابستانی و افزایش حجم مسافرت های برون شهری لازم است رانندگان محترم قوانین را رعایت و با سرعت مجاز، مطمئنه و مقرره رانندگی کنند.#

طرح وی‍‍‍‍‍‍‍‍ژه ترافیکی مراسم های عزاداری، رژه ۳۱ شهریور و بازگشایی مدارس در اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راهور استان از اجرای طرح ویژه ترافیکی به منظور برگزاری مراسم های مخصوص روز عاشورای حسینی، ر‍ژه آغاز هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” رضا رضایی” در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص برنامه های پلیس راهور استان اصفهان برای برپایی مراسم های تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: به همین منظور از نخستین ساعات روز پنجشنبه ۲۹ شهریور ماه در مسیر های منتهی به میدان امام خمینی (ره) و همچنین گلستان شهدا محدودیت های ترافیکی اعمال خواهد شد.

وی در ادامه از اعمال محدودیت ترافیکی برای اجرای بهتر رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در مسیرهای منتهی به گلستان شهدا خبر داد و گفت: از ساعت ۲۴ روز جمعه۳۰ شهریور توقف هرگونه خودرو در محدوده چهار راه آبشار به سمت چهار راه آپادانا، زیرگذر ولایت به سمت بزرگراه شهید همت، میدان آزادی به سمت شیخ صدوق و فرایبورگ به سمت خیابان رسالت ممنوع است و از نخستین ساعات روز شنبه ۳۱ شهریور ماه نیز در این نقاط محدودیت ترافیکی اجرا می شود.

رئیس پلیس راهور استان به اجرای طرح ویژ ترافیکی در روز یکشنبه اول مهرماه اشاره و عنوان کرد: در این طرح پلیس راهور از توان ۱۰۰ درصدی خود و همچنین نیروهای کمکی دیگر یگان ها نیز استفاده و نسبت به پوشش ترافیکی استان اقدام می کند.

وی به والدینی که قصد دارند در روز اول بازگشایی مدارس فرزندانشان را به مدارس ببرند توصیه کرد: زمان حرکت خود از منزل را مدیریت کرده و کمی زودتر راه بیافتند تا به ترافیک شهر برخورد نکنند و دوم اینکه از تجمع در مقابل مدارس و مراکز آموزشی خودداری کنند.

سرهنگ رضائی از برخورد با رانندگانی که به صورت غیر مجاز اقدام به سوار کردن دانش آموزان می کنند خبر داد و گفت: به والدین توصیه می کنیم از سرویس مدارس مجاز و کسانی که صلاحیت آنها تائید شده استفاده کنند تا انشاء مشکلی برای فرزندانشان پیش نیاید.

کاهش ۷ درصدی تصادفات فوتی

سرهنگ رضائی گفت: با اقدامات بسیار خوبی که در حوزه فرهنگ ترافیک انجام شده در ۵ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۷ درصدی تصادفات فوتی در راه های درونشهری روبرو بودیم.

وی همچنان آمار کشته های ناشی از تصادفات موتورسیکلت سواران استان را بیشتر از میانگین کشوری عنوان و بیان کرد: در این رابطه با مدیرکل بحران استانداری جلسات خوبی برگزار کردیم و بعضی از سازمان ها هم همکاری خوبی با ما داشتند اما نقش خانواده ها در کاهش تصادفات موتورسواران بسیار زیاد است و بایستی از دادن موتورسیکلت به فرزندانشان خودداری کنند.

به گفته رئیس پلیس راهور استان سن کشته شدگان در تصادفات موتورسیکلت بین ۱۵ تا۳۰ سال یعنی سن مولد جامعه است.

اعمال قانون ۱۲۰ هزار نفر به دلیل عبور از چراغ قرمز

سرهنگ رضائی در ادامه از اعمال قانون ۱۲۰ هزار راننده متخلف به دلیل عبور از چراغ قرمز در مدت ۵ ماهه امسال خبر داد و گفت: همچنین طی این مدت در زمینه تخلف سرعت نیز ۳۲۰ هزار راننده متخلف به دلیل تخلف سرعت غیر مجاز به وسیله دوربین مورد اعمال قانون قرار گرفتند.

صدور ۱۵۰ هزار جلد گواهینامه رانندگی، تعویض پلاک ۸۶ هزار و ۵۵۰ خودروی سبک و ۳ هزار و ۲۱۰ دستگاه موتورسیکلت، اسقاط ۶ هزار و ۸۵۸ دستگاه خودروی سبک و ۷۴۶ خودروی سنگین در مدت ۵ ماهه امسال از دیگر اقدامات پلیس راهور استان به گفته رئیس این پلیس بود.

سرهنگ رضائی از ابطال نزدیک به یک هزار گواهینامه رانندگانی که نمره منفی آنها به عدد ۳۰ رسیده بود خبر داد و عنوان کرد: در این مدت ۵ هزار و ۷۰۰ خودرو نیز توسط پلیس راه و راهور استان به دلیل جریمه بالای یک میلیون توقیف شدند و ۱۳ هزار خودروی دودزا نیز متوقف و به آنها پلاک تعمیری داده شد که نهایتاً موظف بودند ظرف ۷۲ ساعت نسبت به رفع نقص خودروی خود اقدام کنند.

انهدام باند سارقان باطری ها خودروهای سنگین در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان از دستگیری اعضای ۳ نفره باند سارقان باطری های خودرو های سنگین در عملیات شب گذشته پلیس اصفهان خبر داد.

سرهنگ “حسن یاردوستی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی نارضایتی رانندگان خودرو های سنگین مبنی بر سرقت باطری های خود توسط سارقان بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۹ اصفهان قرار گرفت.

وی گفت:ماموران پس از فعال نمودن منابع خبری و گشت زنی در محل وقوع اکثر سرقت ها پرایدی را در کنار یک خودروی سنگین مشاهده کردند و وارد عمل شدند که مشاهد شد ۳ نفر در حال باز کردن باطری این خودرو می باشند.

این مقام مسئول ادامه داد: در این عملیات غافلگیرانه هر ۳ سارق دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان با اشاره به اینکه ۹ عدد باطری از سارقان از مخفیگاه آنان کشف شد خاطر نشان کرد :متهمان پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

کشف محموله کاغذ خارجی قاچاق در لنجان

گروه استان‌ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “لنجان” از کشف یک محموله کاغذ خارجی قاچاق به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا افشاری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : مأموران انتظامی شهرستان “لنجان” حین اجرای طرح ایست بازرسی در یکی از محورهای این شهرستان به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو تعداد ۱۲۳ بسته کاغذ خارجی کشف شد که راننده مدارک گمرکی را ارائه نداد.

این مقام انتظامی بیان داشت : ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۷۰۰ میلیون ریال اعلام شده است .

سرهنگ افشاری ازدستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد و افزود: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد .

فرمانده انتظامی شهرستان لنجان در پایان تاکید کرد : هر گونه فعالیت در زمینه کالای قاچاق زمینه رکود اقتصادی و تورم در کشور را فراهم می کند که از عموم مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار مربوطه را به سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.

پرونده زمین‌خوار میلیاردی بسته شد

گروه استان‌ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان از رفع تصرف اراضی ملی در این شهرستان به ارزش حوزه اداره راه و شهرسازی به ارزش ۳ میلیارد ریال و دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد.

سرهنگ “حسین بساطی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر تصرف اراضی ملی در شهرستان گلپایگان و در راستای اجرای احکام صادره از سوی مرجع قضائی، مأموران پلیس آگاهی به‌منظور رفع تصرف به منطقه موردنظر اعزام شدند.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی شهرستان با حضور در منطقه ، قطعه زمینی به مساحت ۴ هکتار را که به‌صورت غیرقانونی و بدون هیچ‌گونه مجوزی ، فردی تصرف کرده بود و اقدام به کشت و کار می‌کرد را با حضور نمایندگان قضائی و نماینده حقوقی اداره راه ، از تصرف وی خارج کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان با اشاره به اینکه برابر نظریه کارشناسان ، ارزش زمین تصرف‌شده ۳ میلیارد ریال برآورد شده است ، افزود: این مقدار زمین که مورد تعرض و تصرف غیرقانونی قرارگرفته بود ، از دست زمین‌خوار خلع ید و در اختیار مالک قرار گرفت.

این مقام مسئول در پایان گفت :در این خصوص پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

ادعیه های مذهبی بهانه مجرمان سایبری برای سوء استفاده از ماه محرم

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس فتای استان گفت: از آنجایی که در ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، میلیون‌ها انسان با اختلاف طبقات و نژاد و مذهب در هر کوی و برزن به عزاداری آن حضرت می‌پردازند، بنابراین فرصتی در اختیار مجرمان سایبری قرار دارد تا با سوءاستفاده از احساسات شهروندان عزیز، اعمال مجرمانه خود را عملی کنند.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : یکی از اقدامات مجرمانه این افراد ارائه فایل‌ها و ادعیه‌های مذهبی برای دانلود است که گاه برخی از آنها آلوده به بدافزار بوده و به محض دانلود، به سیستم قربانی نفوذ کرده و به دنبال عملی کردن اهداف طراح و سرقت اطلاعات است.

وی ادامه داد: بنابراین شهروندان باید نسبت به دریافت فایل‌ها از منابع نا‌معتبر دقت لازم را داشته باشند و در هنگام دانلود و نصب این گونه نرم‌افزارها از دادن مجوز دسترسی‌های مشکوک خودداری کنند.

این مقام مسئول عنوان داشت: برخی از نرم افزارها در هنگام نصب از کاربر درخواست می‌کنند تا برخی از مجوزها (از قبیل دسترسی به دفترچه تلفن، پیامک‌ها، تماس‌های تلفنی و…) را به نرم‌افزار بدهد که با کمی دقت می‌توان متوجه شد که این مجوزها هیچ ارتباطی به نوع فعالیت نرم‌افزار ندارند

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: بهترین راه برای دریافت ادعیه و فایل‌های مذهبی دانلود و یا خرید از سایت‌های شناخته شده و مارکت‌های معتبر است، شهروندان در هنگام پرداخت نذورات و کمک‌های مورد نظر خود و یا خرید تجهیزات و البسه ویژه ماه محرم، مراقب سایت‌های جعلی فیشینگ باشند. مجرمان سایبری با طراحی صفحات جعلی شبیه به صفحات پرداخت بانک به دنبال سرقت اطلاعات بانکی هموطنان هستند. لذا دقت داشته باشند تمامی سایت‌های معتبر و مهم در فرم ورود اطلاعات خود از پروتکل https استفاده می‌کنند.

انهدام باند سارقان منزل در خمینی شهر

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “خمینی شهر” از دستگیری اعضای یک باند ۳ نفره سارقان منزل و کشف ۸ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ” علی جعفری نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت منزل در شهرستان “خمینی شهر” و شکایت مالباختگان به پلیس آگاهی، تحقیقات گسترده ای در این زمینه توسط کارآگاهان انجام گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی پس از انجام یکسری اقدامات تخصصی موفق شدند ۳ سارق را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت : در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۲۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه منزل کشف و این افراد به چندین فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ جعفری نژاد بیان داشت : در این رابطه پرونده تشکیل و متهمان برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا