شهر و جامعهعناوین اخبار

نمایش «تراژدی شیرین» انتقامی زنانه/ رونمایی از کتاب «غلغله ی پریشان» در حوزه هنری اصفهان/سوژه یابی و ایده یابی با موضوع کودک و نوجوان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، این نمایش به مناسبت هفته دفاع مقدس ازسوم الی هجدهم مهرماه ۹۷ در ساعت ۲۰ هر شب اجرا می شود.

کارگردان این نمایش در توضیح داستان آن افزود: این نمایش داستان زنی را روایت می کند که انتقام خون شوهر خود را از مردی که به او و وطنش خیانت کرده است می گیرد و حال این داستان از زبان این زن روایت می شود که اکنون قاتل است و درگیر و دار قانون.

وی خاطرنشان کرد: نقش زنان در جنگ مهجور و مظلوم مانده است و بسیاری از عشق ها و احساسات نابی که در وجود زنان این سرزمین بوده است از میان رفته و بیان نشده است، این نمایش سعی دارد این عشق و نفرت و احساسات را به نمایش بگذارد.

رادمهر با اشاره به برگزیده شدن این نمایش در بسیاری از جشنواره ها گفت: نمایش تراژدی شیرین، برنده ۹ جایزه در دهمین جشنواره تئاتر ملی مرصاد و برنده ۵ جایزه در نوزدهمین جشنواره تئاتر بسیج استان اصفهان است.

وی ادامه داد: آهنگساز این نمایش محمد نادری است و آرزو رضاکرمی، بهاره خیری، عباس نادری، فرخنده دریایی، علی علی محمدی و محمد کربلایی به عنوان بازیگران این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

حوزه هنری استان اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ابراهیم کریمی هسنیجه یکی از نام آواران عرصه تئاتر اصفهان کتاب این هنرمند فقید را رونمایی می کند.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، رونمایی از مجموعه نمایشنامه «غلغله ی پریشان» همزمان با افتتاح تماشاخانه ماه در ساعت ۱۷ روز شنبه ۷ مهر۹۷ در عمارت سعدی(ساختمان مرکزی حوزه هنری استان اصفهان) واقع در خیابان استانداری با حضور مسئولین و اهالی تئاتر اصفهان، هنرمندان این رشته و خانواده این هنرمند برگزار می شود.

**سوژه یابی و ایده یابی با موضوع کودک و نوجوان

خانه کاریکاتورحوزه هنری استان اصفهان کارگاه‌های دوهفتگی خود را با عنوان سوژه یابی و ایده یابی با موضوع کودک و نوجوان برگزار می کند.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، کارگاه این هفته توسط علی اسدی ارائه خواهد شد، کارگاه این هفته به سوژه یابی و ایده یابی با موضوعات مربوط به کودک و نوجوان برای فراخوان سری جدید مجموعه آثار کارتون خانه کاریکاتور اختصاص داده شده است.
کارگاه فوق در ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه ۳ مهر ۹۷ درخانه هنرمندان اصفهان واقع در خیابان آبشار اول، پارک ایثارگران برگزار می شود.

**همراه شوید با هفته فیلم احمدرضا درویش

واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان اصفهان با همکاری دفتر تخصصی سینما و بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس در چهلمین سالگردانقلاب و به مناسبت هفته دفاع مقدس، برنامه هفته فیلم احمدرضا درویش را در سالن سوره برگزار می کند.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، به نقل از علی خطیبی مدیر واحد هنرهای تصویری حوزه هنری این هفته که در روز پایانی آن احمدرضا درویش نیز حضور خواهد داشت به اکران فیلم های این کارگردان دفاع مقدس می پردازد.
وی افزود: در این هفته به ترتیب فیلم های آخرین پرواز، کیمیا، سرزمین خورشید، متولد ماه مهر، دوئل به نمایش درمی آیند، این فیلم ها در ساعت ۱۶:۳۰ روز یکشنبه اول تا ششم مهرماه اکران می شوند.
خطیبی خاطرنشان کرد: این فیلم ها از فیلم های مطرح و تاثیرگذار سینمای دفاع مقدس و مقاومت است که در سالن سوره حوزه هنری واقع در خیابان آمادگاه به نمایش درمی آیند.

**فراخوان شب شعر آئینی ماه تاب با موضوع اربعین حسینی
خانه ادبیات حوزه هنری استان اصفهان، فراخوان « شب شعر آئینی ماه تاب» را با موضوع اربعین حسینی اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، به نقل از حسین خالقی پور مدیر خانه ادبیات حوزه هنری
این فراخوان با موضوع اربعین حسینی از تمامی شاعران اصفهانی دعوت می نماید تا آثار خود را تا ۱۵مهر به آدرس hossein_1440@ ارسال نمایند.
وی با اشاره به اهمیت اربعین حسینی و ارادت شیعیان به اباعبدالله الحسین (ع) افزود: از تمامی شاعران اصفهانی دعوت به عمل می آید تا در این فراخوان شرکت نمایند، حضور در این فراخوان شرایط سنی خاصی ندارد و تمامی علاقه مندان در قالب های مختلف کلاسیک و شعر نو می توانند اشعار خود را به این شب شعر ارسال نمایند.
وی خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس نیز شب شعر جوان این هفته با حضور استاد شاه زیدی متخلص به خروش با موضوع شعر دفاع مقدس و مقاومت با حضور علاقه مندان و پیشکسوتان و شاعران برجسته در خانه هنرمندان اصفهان برگزار شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا