شهر و جامعهعناوین اخبار

اجرای مانور “نه به خودرو تک سرنشین” در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران از اصفهان، احمد رضایی اظهار داشت: به منظور تشویق و ترغیب مردم اصفهان به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی این مانور نمایشی از یکم تا پنجم مهرماه در چهار راه های منتهی به مرکز شهر همچون چهار راه های آبشار و تختی اجرا خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هر ساله با بازگشایی مدارس، بار ترافیکی شهری افزایش پیدا می کند افزود:  اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برای  کاهش بار ترافیکی شهر با همکاری معاونت حمل و نقل ترافیک و اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهردای اصفهان، پوسترهایی با موضوع استفاده از حمل و نقل عمومی تدارک دیده است که در اتوبوس ها، تاکسی ها و مکان های عمومی شهر نصب شده است.

وی ادامه داد: این پوسترها در ۳۰۰ تابلو شهری و نزدیک به ۱۰۰۰ ایستگاه اتوبوس نیز نصب شده تا با فرهنگ سازی، مردم را به استفاده از وسیله نقلیه عمومی به خصوص در ساعت های پیک ترافیک ترغیب کند تا معضل ترافیک بر طرف شود.

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی تصریح کرد: کات اِستَندهایی با موضوع مراقبت رانندگان وسیله نقلیه از دانش آموزان نیز تدارک دیده شده که در سر چهار راه های شهر نصب شده است.

رضایی در ادامه  از توزیع ۲۰ هزار کتابچه  با موضوع های شهروندی نیز خبر داد و گفت:  این کتابچه ها  که با موضوع هایی همچون استفاده از دوچرخه، چگونگی عبور از عرض خیابان ها و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی است همزمان با بازگشایی مدارس در ایستگاه های مترو  و ایستگاه های خطوط پر سرعت اتوبوس (BRT) به دانش آموزانی که برای رفت و آمد خود از خانه به مدرسه از مترو و یا اتوبوس استفاده می کنند، اهدا می شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتراز تولیدات فرهنگی و برنامه های اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان می توانند با شماره ۶۱-۳۴۴۶۷۳۶۰ تماس بگیرند و یا به وب سایتshahrvandi.net مراجعه کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا