شهر و جامعهعناوین اخبار

رشد ۲۹ درصدی ارائه خدمات حقوقی به مددجویان اصفهانی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد اصفهان، جواد کرانی، رئیس اداره حقوقی کمیته امداد استان اصفهان بابیان اینکه شش هزار و ۸۱۰ خدمت حقوقی توسط این نهاد به مددجویان تحت حمایت در نیمه نخست سال جاری ارائه شد، گفت: این خدمات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد رشد داشته است و مشاوره حقوقی، تنظیم لایحه دفاعیه، شکوائیه و اظهارنامه از مهم‌ترین این خدمات هستند.

وی با اشاره به همکاری ۱۰۴ وکیل و حقوقدان نیکوکار با کمیته امداد اصفهان، گفت: ۹۱۷ پرونده مددجویی در شش‌ماهه نخست سال ۹۷ با همکاری این نیکوکاران مورد رسیدگی قرار گرفت.
کرانی در رابطه با سازوکار تعامل کمیته امداد اصفهان با حقوقدانان داوطلب، به ارتباط خوب این نهاد با کانون وکلای اصفهان اشاره کرد و گفت: افراد تحت حمایتی که دارای مشکلات حقوقی هستند به کانون وکلا معرفی و نسبت به ارائه خدمات و پیگیری پرونده آن‌ها از سوی وکلای نیکوکار اقدام می‌شود.
وی بابیان اینکه در ۱۹ شهرستان از استان اصفهان میزهای خدمت حقوقی باهدف تسهیل ارائه خدمات حقوقی به مددجویان تشکیل‌شده است، افزود: میز خدمت حقوقی برای کمک به مددجویان در امور حقوقی و ارتقای سطح آگاهی آنان ایجادشده و مشکلات حقوقی، عدم توانائی برای احقاق حق و پایمال شدن حقوق مددجویان تحت حمایت از دلایل تشکیل آن است.
کرانی تلاش درزمینهٔ کاستن از هزینه‌های دادرسی و کارشناسی مددجویان را از دیگر خدمات حقوقی کمیته امداد اصفهان اعلام کرد و گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۴۸۷ مورد در جهت معافیت هزینه‌های دادرسی به مراجع قضایی معرفی شدند.
رئیس اداره حقوقی کمیته امداد اصفهان در پایان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد در کنار ارائه خدمات حقوقی را آگاه‌سازی و آموزش مددجویان دانست و گفت: ۹۲۷ نفر در شش‌ماهه نخست امسال از خدمات مشاوره حقوقی بهره‌مند شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا