عناوین اخبار

معافیت افراد تحت پوشش کمیته امداد و مددجویان سازمان بهزیستی از پرداخت هزینه دادرسی

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۸اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، با ۱۳۰ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در صحن علنی با معافیت افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و مددجویان مستمری بگیر سازمان بهزیستی از پرداخت هزینه دادرسی موافقت کردند.

محمدعلی اسفنانی در جریان قرائت گزارش یک شوری کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: پیرو گزارش شماره ۷۸۹/ک ق مورخ ۱۷/۱/۱۳۹۳ این کمیسیون در خصوص طرح الحاق یک تبصره به ماده ۵۰۵ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب (در امور مدنی) که در جلسه مورخ ۱۶/۱۲/۱۳۹۴ کمیسیون مطرح و با اصلاحاتی با تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: حمایت از مددجویان سازمان بهزیستی و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) اقدامی است که می تواند در برقراری عدالت در محاکم قضایی به این افراد کم بضاعت کمک کند.

متن ماده واحده به عنوان تبصره به ماده ۵۰۵ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب (در امور مدنی) مصوب ۲۱/۱/۱۳۷۹ اضافه می شود:

تبصره – افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و مددجویان مستمری بگیر سازمان بهزیستی کشور با ارائه کارت مددجویی و تأییدیه رسمی مراجع مزبور از پرداخت هزینه دادرسی معاف می باشند./

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا