شهر و جامعهعناوین اخبار

کشف انبار میلیاردی رادیاتور احتکار شده در اصفهان/مرگ عابر ۸۴ ساله دراصفهان/نظارت و ساماندهی ۴۸۵ نت‌سرا در طرح مرصاد ۹ پلیس فتای اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “رجبعلی مختاری”  اظهار داشت : مأموران پلیس آگاهی شهرستان “شاهین‌شهر” از احتکار یک محموله رادیاتور خانگی ، لوله ۵ لایه و حوله خشک‌کن در انباری مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی از محل بازرسی شد که تعداد ۷ بسته لوله ۵ لایه ، ۱۸۵ رادیاتور و ۱۱۲ عدد حوله خشک‌کن کشف شد .

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه بیان داشت : ارزش محموله کشف‌شده توسط کارشناسان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام‌شده است .

سرهنگ مختاری در پایان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و خاطرنشان کرد : نیروی انتظامی با محتکران کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه فعالیت به آنان نخواهد داد.

دستگیری سارق اینترنتی ۴۵ میلیون ریالی در خمینی شهر

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “خمینی شهر” از دستگیری فردی که با بدست آوردن اطلاعات بانکی یکی از شهروندان اقدام به سرقت۴۵ میلیون ریال از حساب او بصورت اینترنتی کرده بود خبر داد.

سرهنگ “علی جعفری نژاد ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت:در پی شکایت یکی از شهرواندان مبنی بر اینکه مبلغ ۴۵ میلیون ریال بصورت اینترنتی از حساب وی برداشت شده است بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ جعفری نژاد افزود: ماموران پلیس فتا با انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند فرد سارق را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه فرد سارق هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به بزه انتسابی اعتراف کرد افزود: این فرد اطلاعات بانکی شاکی را بدست آورده بود و مبلغ ۴۵ میلیون ریال از حساب او برداشت کرده بود . فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و به منظور پیشگیری از وقوع سرقت های اینترنتی به شهروندان توصیه کرد : ۱- به هیچ عنوان کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید. ۲- از بازگو کردن رمز بانکی نزد دیگران اجتناب کنید. ۳- رمز بانکی خود را بصورت دوره ای عوض کنید. ۴- از نوشتن رمز بانکی بر روی کارت و یا جلد آن پرهیز کرده و همچنین از انتخاب رمزهای ساده و قابل حدس مانند اعداد متوالی پشت سر هم و یا تاریخ تولد خودداری نمایید. ۴-موجودی حساب خود را با نگهداشتن رسید های بانکی (تراکنش ها)به طور مرتب کنترل و حسابرسی کنید و هرگونه مغایرت را به بانک اطلاع دهید. ۵- از یک رمز برای حساب های مختلف بانکی استفاده نکنید. ۶-اگر مجبورید کارت عابر بانک خود را به فرد دیگری بسپارید، پس از اتمام کار سریعاً رمز خود را عوض کنید.

محموله میلیونی پوشاک قاچاق به مقصد نرسید

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “نطنز” از کشف یک محموله پوشاک خارجی قاچاق به ارزش ۸۴ میلیون ریال در بازرسی از یک وانت نیسان خبر داد.

سرهنگ “مرتضی هادیان” در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در راستای اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا ، ماموران انتظامی شهرستان نطنز به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو یک محموله کاپشن مردانه خارجی کشف شد که راننده مدارک گمرکی را ارائه نداد .

این مقام انتظامی بیان داشت : ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۸۴ میلیون ریال اعلام شده است .

سرهنگ هادیان در پایان با اشاره به دستگیری راننده و تحویل او به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با اخلالگران نظام اقتصادی کشور برخورد قاطع و قانونی می کند .

مرگ عابر ۸۴ ساله دراصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از تصادف سواری پراید با عابر پیاده و فوت عابر ۸۴ ساله خبر داد.

سرهنگ “رضا رضایی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : روز گذشته ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان از تصادف یک دستگاه سواری پراید با عابر پیاده در یکی از خیابان های شهر “اصفهان” مطلع و به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی ، عابرپیاده که مردی ۸۴ ساله در اثرشدت ضربه وارده شده در دم فوت شد .

سرهنگ رضا رضایی در ادامه خاطر نشان کرد: در این نوع تصادفات که رانندگان به جلو توجه ندارند اصولا یا در حال استعمال دخانیات، مصرف خوراکی وآشامیدنی و یا در حال استفاده از وسایل وتجهیزاتی اند که باعث انحراف ذهنی و رفتاری راننده می شود که لازم است در هرحال رانندگان و عابران پیاده توجه کامل به جلو و اطراف داشته باشند.

محدودیت‌های تردد در محورهای نراق –کاشان و اردهال

گروه استان‌ها_اصفهان_رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان از ممنوعیت تردد برخی وسایل نقلیه در محورهای “نراق-کاشان” و “کاشان-اردهال” و بالعکس خبر داد.

سرهنگ “جواد درستکار” در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: با عنایت به برگزاری مراسم قالی‌شویان در شهرستان‌  “کاشان” تردد برخی وسایل نقلیه در محورهای “نراق-کاشان” و “کاشان-اردهال” داری ممنوعیت است .

وی افزود: تردد انواع موتورسیکلت ، تریلر، کامیون و کامیونت به‌استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۱۲ ظهر روز پنج‌شنبه مورخه ۱۲ مهرماه تا ساعت ۱۲ شب روز جمعه مورخه ۱۳ مهرماه در محورهای “نراق-کاشان” و “کاشان-اردهال” ممنوع است .

این مقام انتظامی بیان داشت : خودروهایی که قصد تردد از این محورها رادارند می‌توانند از محور “کاشان-برزک” و “سه‌راهی موته” به‌عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند .

سرهنگ درستکار در پایان از شهروندان خواست ، با پلیس همکاری و تعامل داشته باشید و از توقف در مسیر و ایجاد ترافیک بپرهیزید تا ان‌شاءالله این مراسم به‌خوبی برگزار شود.

نظارت و ساماندهی ۴۸۵ نت‌سرا در طرح مرصاد ۹ پلیس فتای اصفهان

گروه استان‌ها_اصفهان_ رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان از نظارت و ساماندهی ۴۸۵ نت‌سرا باهدف افزایش اشراف صنفی و نظارت منظم و کارشناسی شده توسط مأموران پلیس فتای این فرماندهی درنتیجه اجرای طرح مرصاد ۹ خبر داد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : امروزه شبکه جهانی اینترنت،فضای مناسبی را برای مجرمان در انجام اقدامات مجرمانه ایجاد کرده و کافی‌نت‌ها به‌عنوان مراکز ارائه خدمات حضوری اینترنت ، قابل‌دسترس‌ترین درگاه ورود به این شبکه می‌باشند که در مواردی موردتوجه مجرمان اینترنتی قرارگرفته و اقدامات مجرمانه خود را از این طریق انجام داده‌اند.

وی افزود: از سوی دیگر این مراکز محل ارائه اینترنت عمومی به افراد جامعه است که برای رفع نیازمندی‌هایشان بسیاری از اطلاعات محرمانه شخصی خود را از طریق دستگاه‌های سخت‌افزاری این واحدهای صنفی وارد شبکه می‌کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت : درنتیجه اجرای طرح عملیاتی مرصاد ۹ از تعداد۴۸۵ نت‌سرا باهدف افزایش اشراف صنفی و نظارت منظم و کارشناسی شده توسط مأموران پلیس فتای استان اصفهان نظارت و بازرسی شد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق ایمیل به نشانی Esfahan_fata@police.ir به کارشناسان این پلیس اطلاع دهند تا امنیت پایداری برای کاربران اینترنت این مراکز ایجاد کرده و نهایتاً در صورت وقوع جرم ،پیگیری پلیس را با نتیجه همراه بسازد.

 

امنیت مهمترین شاکله آرامش /مردم داری رکن مهم موفقیت ماموریت ها

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان با بیان اینکه امنیت شاکله اصلی آرامش است گفت : آرامش وقتی به دست می آید که امنیت مطلوب و پایدار در جامعه حاکم باشد .

سرهنگ “حسن یاردوستی” در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت:امنیت زمانی به وجود می اید که تمام نهاد ها و دستگاه ها و مردم آن را بخواهند.

وی ادامه داد: آنچه هم اکنون برای نیروی انتظامی مهم می باشد مردم داری و افزایش محبوبیت در میان عموم مردم است.

یاردوستی افزود: نقش پلیس در ایجاد امنیت حفظ و نگهداری آن است و مردم عاملان اصلی به وجود آوردن امنیت هستند که این مهم می طلبد در این راستا آگاه سازی شود .

این مقام مسئول درادمه یکی از مشکلات جامعه را وجود آسیب های اجتماعی دانست و گفت : در این راستا باید با همکاری معتمدان در محلات آسیب شناسی شود و سپس گام های جدی در راستای پیشگیری از این معظل بر داشته شود .

این مقام انتظامی اشاره ای به طرح های پلیس در کاهش آسیب های اجتماعی کرد و اظهار داشت : پلیس با استفاده از ظرفیت کارشناسان اقدام به راه اندازی کارگاه های آموزشی و بر پایی نمایشگاه کرده است .

سرهنگ یاردوستی در پایان با اشاره به اینکه با مشارکت مردم امنیت و آرامش ایجاد می شود ، از همکاری و تعامل مردم فهیم و خوب اصفهان تشکر و قدر دانی کرد و از آنها خواست : در خصوص شناسایی آسیب ها و معظلات محلات خود فورا خادمان خود را در پلیس اصفهان از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ با خبر تا با برنامه ریزی مشکل برطرف شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا