تيتر يكعناوین اخبار

از ایران جز پایبندی به توافق ندیده ایم/ با اطمینان درباره پایبندی تهران روشنگری می کنیم

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران وبه نقل از ایرنا، کربی در نشست خبری روز گذشته (دوشنبه) خود در واکنش به گزارش هایی مبنی بر سطحی تر شدن گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی از فعالیت های هسته ای ایران نسبت به پیش از توافقنامه هسته ای با ایران اذعان داشت، آنچه مهم است پایبندی ایران به تعهدات خود طبق برجام است.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد: تا به حال هیچ گونه نشانه ای مبنی بر عدم پایبندی ایران به تعهدات بر اساس برجام وجود نداشته است.
وی درپاسخ به خبرنگاران در خصوص اظهارات اخیر «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه گزارش های اخیر آژانس در مورد فعالیت های هسته ای ایران با جزئیاتی کمتر و سطحی تر نسبت به پیش از توافقنامه منتشر می شود، گفت: گزارش های ارزیابی های آژانس، پایبندی ایران را به تعهدات خود در برجام تایید می کند و برای آمریکا همین کافی است و ما کند وکاو در مورد کمتر شدن اطلاعات منتشر شده در گزارش های آژانس را لازم نمی دانیم.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: توافقنامه هسته ای، شفافیت های بی نظیر بین المللی را در خصوص برنامه هسته ای ایران بوجود آورده است و از ایران غیر از پایبندی کامل به تعهدات خود طبق توافقنامه چیز دیگری دیده نشده است بطوری که به این درجه از اطمینان رسیده ایم که برای همگان در مورد پایبندی ایران به تعهداتش روشنگری کنیم.
کربی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مواضع آمریکا در مورد انتخابات اخیر در ایران اظهار داشت، باید اجازه داد دولت ایران در مورد انتخابات کشور خود سخن بگوید.
وی افزود، هنوز بیانیه رسمی در خصوص نتایج انتخابات از طرف دولت ایران در دست نیست و ما برای اظهار نظر منتظر آن خواهیم بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا