شهر و جامعهعناوین اخبار

دامپزشکی در خط مقدم مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و  دام قرار دارد

 در ابتدای این نشست حجت الاسلام و المسلمین کیانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان اصفهان به بیان شرح وظایف ناظرین شرعی مستقر درکشتارگاه های دام و طیور استان اصفهان پرداخت و افزود: بیش از ۷۰ نفر ناظر شرعی در سطح استان با جدیدت تمام بر نحوه ذبح شرعی نظارت می کنند و درصورت بروز هر گونه مغایرت با احکام شرع مقدس دین اسلام با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

سپس دکتر شهرام موحدی ،مدیر کل دامپزشکی استان گفت: مطالعه مستمر و برخورداری از دانش روز از رموز موفقیت اصحاب رسانه است. یک خبرنگار با درایت صاحب تفکر و اندیشه بوده و با امانت داری و پایبندی به اصل خبر، حقایق و واقعیت ها را به بهترین وجه ممکن به افکار عمومی انتقال می دهد.

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان ضمن بیان نقش مهم دامپزشکی در ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه،به بیان شرح عملکرد مجموعه دامپزشکی استان از ابتدای سال ۹۷ تا کنون پرداخت.

وی  با اشاره به محروم بودن دامپزشکی از اعتبارات نظام تحول سلامت اذعان داشت: دامپزشکی در خط مقدم مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و  دام قرار دارد و عملکرد مناسب آن باعث کاهش هزینه های بستری و درمان در بخش پزشکی شده استاما متاسفانه با توجه به عدم تخصیص اعتبارات این بخش نمی توانیم در ارائه خدمات گام های بلندتری برداریم.

موحد در ادامه با تاکید بر کمبودها و ضمن تقدیر از پرسنل این اداره کل که با حداقل امکانات عملکرد بسیار خوبی در راستای از حفاظت از سلامت جامعه و صیانت از سرمایه های ملی دارند بر لزوم سه برابر شدن اعتبارات تاکید کرد.

در ادامه دکتر محمد کشتکار معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان پیرامون عملیات فنی دامپزشکی همچون آغاز واکسیناسیون طیور صنعتی بر علیه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و همچون آغاز واکسیناسیون تب برفکی در دام سنگین از ابتدای مهر ماه موضوعاتی را مطرح نمود.

دکتروحید مقدس رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری دامی این اداره کل با بیان جزئیاتی پیرامون بیماری های دامی، با ابراز عدم همکاری برخی از دامداران در شهرها و روستا با اکیپ های عملیاتی واکسیناسیون گفت:در حال حاظر از لحاظ تامین واکسن های دامی هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

دکتر سید رضا موسوی رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل  دامپزشکی استان اصفهان نیز درخصوص نحوه نظارت های کارشناسان دامپزشکی استان، بر تولید، توزیع و عرضه دارو، واکسن و موادبیولوژیک دامپزشکی از اصحاب رسانه درخواست کرد ضمن اطلاع رسانی موضوعات ارائه شده در این نشست خبری به عموم مردم، در صورت مشاهده هرگونه جابجایی غیرمجاز دارو و واکسن های دامپزشکی مراتب  را در اسرع وقت به سامانه تلفنی ۱۵۱۲ گزارش دهند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا