شهر و جامعهعناوین اخبار

برگزاری مراسم تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه خواهران صدیقه کبری(س) گلپایگان

به گزارش سرمایه گستران از اصفهان،  حجت‌الاسلام ابطحی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان با تبریک شروع سال تحصیلی 

در مدرسه صدیقه کبری گلپایگان اظهار داشت: گلپایگان شهری عالم پرور و فرهنگی است که شما باید آبروی این شهر را حفظ کنید و راه عالمان گذشته را ادامه دهید.

وی خطاب به طلاب گفت: شما بهترین اوقات عمرتان و در جوانی به حوزه آمدید، شاید می‌توانستید به دانشگاه هم بروید ولی خدا را شکر کنید که این توفیق نصیب شما شده و توفیق بسیار بزرگی است.

وی با تاکید بر اینکه سعی کنید عمرتان به بطالت صرف نشود خاطر نشان کرد: ممارست و تلاش برای آموختن و بکار بردن آن در زندگی یکی از اصول اولیه تحصیل در حوزه علمیه است و درس خواندن زحمت دارد همانطور که باغبان برای به ثمر رساندن یک درخت زحمت زیادی می کشد، شما هم باید سختی ها را به جان بخرید تا پیروزی را احساس کنید.

وی ادامه داد: اگر بخواهید عالمه و مبلغه موفقی شوید، باید از این اوقات استفاده کنید و وقت خود را با علم، مطالعه و مباحثه پر کنید و مایه علمی خود را غنی کنید.

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان با بیان این که طلاب باید به کارهای تحقیقاتی و پژوهشی توجه داشته باشند، اظهار کرد: طلاب باید ضمن درس خواندن تقوا نیز داشته باشند، چراکه محبوب ترین افراد نزد خداوند کسی است که تقوا داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان با بیان این که طلاب باید به کارهای تحقیقاتی و پژوهشی توجه داشته باشند، اظهار کرد: منتظر فرخوان پژوهشی نمانید و بطور دائم مشغول کسب علم و تحقیقات باشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابطحی یادآور شد: تحصیل راهی است که وقتی به ثمر می رسد، لذت آن را خواهید چشید و با این امکانات رایگان و بدون پرداخت شهریه بهترین فرصت برای درس خواندن است، هر کدام از شما باید یک مجتهده امین شود، او هم مثل شما یک زن بود با همه گرفتاری هایی که شما دارید.

وی اظهارداشت: علم را بیاموزید و زکات آن را هم که همان نشر آن است پرداخت کنید، وقتی علم را بخوبی آموختید در همه مکان ها نشر دهید و دیگران را نیز در این زمینه آگاه سازید.

وی درباره اهتمام به درس خواندن نیز بیان کرد: مراجع تقلید و علمای گذشته باید الگو و سرمشق ما در تحصیل علوم حوزوی باشند که حتی در بدترین مصائب زندگی نیز لحظه ای کسب علم را ترک نکردند و حتی در طول تحصیل خود یک روز تعطیلی درسی نداشتند.

وی با بیان اینکه منتظر دعوت کردن دیگران نباشید خودتان ابتدا به ساکن تبلیغ برای اسلام انجام بدهید گفت: کار پژوهشی و تحقیقاتی را بیاموزید و در اوقات فراغت تحقیق انجام دهید.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در ادامه تصریح کرد: شما طلاب نیز به عنوان محصلین حوزه، باید فرصت ها را غنیمت بشمارید و به نشر معارف اهل بیت(ع) بپردازید، چرا که هر چیزی زکاتی دارد و زکات علم انتشار آن است.

حجت الاسلام ابطحی با تاکید بر اینکه مهمترین کار شما تهذیب نفس است افزود: نفس انسان، آدم را به کارهای بد دعوت می کند، اما پیامبر اسلام فرمود جهاد اکبر بکنید که همان جهاد با نفس است، جبهه جنگ برای زمان محدود است اما جهاد با نفس تا آخرین لحظه عمر ادامه دارد، انسان خلیفه‌ الهی در زمین است و نباید به کمتر از آن راضی باشد و از همه کارهایی که انسان را دچار سقوط و تنزل می کنید باید دوری کند، بنابراین یاد خدا باید در لحظه لحظه زندگی باشد تا خدا با ما باشد.

وی به طلاب جوان توصیه کرد: خود را با امام زمان پیوند بزنید و خود را خادمه آن حضرت قرار دهید، سحرگاه آن را از دست ندهید و این سختی را به جان بخرید و در مقابل خدا به مناجات و نماز شب مشغول شوید.

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی افزود:  در جنگ تحمیلی همه کشورها به عراق کمک می کردند و ایران با دستی خالی و با رهبری خدایی و سربازانی اسلامی در برابر جهان به پیروزی رسید و همه این ها به خاطر توکل بر خداوند متعال است.

در این مراسم  از زحمات خانم امیدی فر تقدیر و خانم سیده سمیه حسینی به عنوان سرپرست مدرسه حضرت صدیقه کبری (س) گلپایگان معرفی شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا