تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

طرح جامع شهر اصفهان راهی به سوی استانداردسازی شهر

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان ، قدرت الله نوروزی در برنامه رادیویی سلام اصفهان با اشاره به ۲۲ مهر ماه، روز جهانی استاندارد و لزوم داشتن شهر استاندارد، اظهار کرد: طرح جامع شهر اصفهان ما را به سمت شهر استاندارد می برد تا تمام امکانات شهر به منظور آسایش و آرامش مردم در اختیار همگان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه هفته گذشته گزارش عملکرد یکساله شهرداری به شورای شهر و مردم اصفهان تقدیم شد، تصریح کرد: در یک سال گذشته با کمک کارکنان و همکاران شهرداری و بر اساس برنامه اعلام شده، با وجود همه سختی ها امور مربوط به شهر را به پیش بردیم.
شهردار اصفهان ادامه داد: چهارشنبه گذشته انتخاب سه عضو شورای سازمان شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور برگزار شد که شهرداری اصفهان، بالاترین رأی نمایندگان تمام شهرداری های کشور را کسب کرد و امیدوارم با دعای خیر تمام شهروندان بتوانیم برای تمام شهرها و روستاهای کشور گام های اساسی برداریم.
وی اضافه کرد: طی تفاهمی که شهرداری اصفهان با اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان امضا کرده است، پنجشنبه گذشته به طور رسمی فرآیند شکل‌ گیری و تدوین اساسی ‌ترین طرح شهر یعنی طرح جامع شهر با تاکید بر مسائل و مشکلات موجود، توسعه شهر و با تاکید بر آمایش شهری آغاز شد.
نوروزی با بیان اینکه شهر اصفهان از سال ۱۳۳۰ طرح های مختلف و جامعی داشته است، افزود: به دلیل این که این طرح ها دیگر پاسخگوی نیازهای شهر نیست، طرح جدید جامع شهر با رویکرد نوین و نگاه امروزی و به صورت مسئله محور و تاکید بر آمایش شهری، توسعه پایدار و توجه به مسائل فرهنگی، اجتماعی،‌ اقتصادی و شهری تدوین می شود و این یک اتفاق مهم است که طی سالیان گذشته بی سابقه بوده است.
وی با بیان اینکه این طرح با مشارکت همه ذینفعان، نخبگان، مشاوران بخش های مختلف و دانشگاهیان انجام تدوین می شود و گامی به سوی توسعه مشارکت شهروندان اصفهانی خواهد بود، گفت: این طرح نه تنها می تواند گره های کور و پیچیدگی های شهر را باز و استانداردسازی در تمام زمینه ها ایجاد کند بلکه با نگاه به حل مسائل روز، آینده مردم را برای داشتن زیست خوب و مناسب در شهر تضمین می کند.
شهردار اصفهان تاکید کرد: با اجرای طرح جامع شهر گامی به سوی توسعه مشارکت شهروندان برداشته شده و مشکلاتی که امروز مانع توسعه مطلوب شهر شده است، مرتفع می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا