تيتر يكشهر و جامعهعناوین اخبار

 آغاز طرح جایگزینی چهار صد هزار دستگاه موتور سیکلت بنزینی فرسوده شهر اصفهان با موتور سیکلتهای برقی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در مراسم افتتاح خط تولید و شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های برقی کویر موتور که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار گردید اظهارداشت: در استان اصفهان کار نشدنی بسیار است ولی کار نشد وجود ندارد و امروز نمونه ی همین موضوع را شاهد هستیم که با اراده و حرکت هدفمند صورت گرفت.

استاندار اصفهان با اشاره به سرمایه گذار این پروژه و اقدامات بزرگ و فشرده ایشان در طول ۷۰ سال، اظهارداشت: نظیر آقای رضایی بسیار هستند ولی مهم تدبیر؛ حرکت و هدفمند بودن است و باید بدانیم که تکمیل یکدیگر موجب رشد و شکوفایی می شود.

محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه بیش از ۳۵ درصد آلودگی شهرها، ناشی از تردد خودروها می باشد، افزود: موتورسیکلت ها که جای کمتری را نیز اشغال می کنند آلایندگی بیشتری دارند و تعداد آن ها نیز بسیار بالا است و از طرفی قیمت پایین تری دارند و به همین دلیل باید در مرحله ی اول موتورسیکلت های بنزینی به موترسیکلت های برقی تبدیل شوند.

مهرعلیزاده با بیان اینکه با همکاری بانک ها؛ شهرداری و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت و با محوریت استانداری کنسرسیومی تشکیل گردید، افزود: در طرح جایگزینی ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت های بنزینی فرسوده شهر اصفهان با موتورسیکلت های برقی تلاش گردید که بدون اینکه هزینه زیادی به هر کدام تحمیل گردد این اقدام صورت گیرد و امروز این خط، برای تولید یکصد هزار دستگاه در سال افتتاح گردید و امیدواریم که در زمان کمتر از ۳ سال تولید سالیانه ۴۰۰ هزار موتورسیکلت برقی انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: در طرح جایگزینی بخشی از مابه التفاوت را دولت و بخشی هم توسط بانک ها پرداخت خواهد شد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه امیدواریم با هماهنگی، بانوان هم بتوانند از این وسیله استفاده کنند، خاطر نشان کرد: در خصوص تولید باتری های مورد نیاز و همچنین گواهینامه نیز پیگیری های لازم صورت خواهد پذیرفت و شهرداری ها نیز مکان هایی را تعیبه خواهند نمود که شارژ این موتورسیکلت ها در آن مکان ها انجام شود.

وی آب، اشتغال و محیط زیست را از جمله اولویت های استان برشمرد و افزود: در هر بخش فعالیت های بسیاری صورت گرفته است که در خصوص مشکل آب استان ۷ پروژه تحت عنوان پروژه های هفتگانه تعریف شده است.

محسن مهرعلیزاده تصریح کرد: اگر با جدیت فعالیت کنیم اصفهان، به عنوان محور توسعه، فرهنگ و تمدن می ماند و در غیر اینصورت شاید به جایی برسیم که نتوانیم جلوی کوچ مردم را بگیریم.

وی به پروژه های هفتگانه با شعار “احیاء زاینده رود، نجات گاوخونی، بقای اصفهان” اشاره کرد و تصریح نمود: تأمین آب از بهشت آباد؛ سد تونل سوم و خلیج فارس، مدیریت بهینه مصرف با اشتغال جایگزین، ساماندهی زاینده رود از سراب تا پایاب، پایش، کنترل و توزیع عادلانه آب از سراب تا پایاب با سیستم های پش بینی شده از جمله این طرح ها می باشد.

مهرعلیزاده اضافه کرد: جریان دائمی آب در رودخانه زاینده رود از باغ پرندگان تا سد آبشار تنها با ۶۰ میلیون متر مکعب بعنوان سهم نشاط و روحیه و زنده ماندن اصفهان؛ احیای تالاب گاوخونی با ۶۰ میلیون متر مکعب و جمع آوری پساب و ارتقای کیفیت و انتقال آن برای کشاورزی از دیگر طرح های هفتگانه مدیریت استان برای احیای زاینده رود است.

استاندار اصفهان در پایان اظهار امیدواری نمود که با اجرای این پروژه ها گل لبخند در چهره مردم اصفهان نمایان گردد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این آیین اظهارداشت: وضعیت آب در استان اصفهان با مشکلات فراوانی مواجه بوده که حوزه صنعت را نیز تحت تاثیر قرار داده، این در حالی است که کمتر از سه میلیارد مترمکعب از ۱۰۰ میلیارد مترمکعب آب مصرفی در کشور، در بخش صنعت استفاده می‌شود.

نجفی با بیان اینکه برای رفع مشکل دسترسی صنایع استان به آب، طرح‌های زیادی اجرا شده است، افزود: از جمله این طرح ها می‌توان به اجرای طرح انتقال پساب تصفیه شده شهرضا با سرمایه‌گذاری حدود ۸۰ میلیارد اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: اصفهان با بیش از هفت هزار واحد صنعتی فعال، کمترین میزان تعطیلی واحدهای تولیدی را در سراسر کشور دارد و یقینا بخشی از این مهم با تلاش گسترده دکتر مهرعلیزاده استاندار اصفهان صورت پذیرفته است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به این‌که بیشتر آلودگی کلان شهرها به دلیل تردد وسایل نقلیه است، خاطرنشان کرد: استفاده از موتورسیکلت‌های برقی مورد حمایت دولت و شهرداری‌ها است و در این راستا دولت عوارض ورود قطعات مربوط به موتورسیکلت‌های برقی را کاهش داده است.

معاون وزیر صنعت و معدن با بیان اینکه دولت وعده نوسازی ۲۴۰هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین در سراسر کشور را داده بودیادآور شد: یکی از برنامه های این وزارت خانه برای تحقق اهداف دولت در سال ۹۷ در این زمینه حمایت از تولید و افزایش استفاده از موتورسیلکت های برقی است.

گفتنی است نخستین خط تولید و شماره‌گذاری انبوه موتورسیکلت‌های برقی کویر در استان اصفهان با حضور معاون وزیر صنعت، استاندار اصفهان، اعضای شورای شهر و مدیران شهری اصفهان با همکاری شهرداری اصفهان و کارخانه کویر راه‌اندازی شد. خط تولید اولیه کارخانه کویر ۱۰هزار موتورسیکلت در سال است، که ظرفیت تولید ۱۳۰ هزار دستگاه در سال را دارد و این موتورها دارای گواهینامه استاندارد ملی و پلاک ملی می باشد.

شایان ذکر است پس از پایان مراسم افتتاح خط تولید و شماره‌گذاری انبوه موتورسیکلت‌های برقی کویر، استاندار اصفهان با حضور در شهرک صنعتی مبارکه از کارخانه بزرگ برنا باتری، تولید کننده انواع باتری های اتومبیل بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند تولید این محصول برند ایرانی قرار گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا