حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

دستگیری سارق داخل خودرو در اصفهان/خریداران سایت دیوار سارق از آب در آمدند/کشف ۶۴ هزار نخ سیگار قاچاق در خمینی شهر

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “سعید سلیمیان” اظهار داشت: در پی شکایت چند شهروند مبنی بر سرقت داخل خودرو در شهر اصفهان ،شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با بررسی کارآگاهان مشخص شد یک سارق با پرسه زنی در خیابان اقدام به سرقت از داخل خودرو های پارک شده در کنار خیابان که ایمنی پایینی دارند می کند.

این مقام انتظامی با اشاره به شناسایی و دستگیری سارق بیان داشت: فرد دستگیر شده در بازجویی های پلیس به چندین فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کرد.

سرهنگ سلیمیان اظهار داشت: در این رابطه پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.#

**کشف ۶۴ هزار نخ سیگار قاچاق در خمینی شهر

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر،از کشف ۶۴ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق توسط ماموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “علی جعفری نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : در راستای اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق ، مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز با انجام اقداماتی تخصصی محل دپوی یک محموله سیگار قاچاق را در شهرستان خمینی شهر شناسایی و با هماهنگی قضائی از این مکان بازرسی کردند.

وی تصریح کرد: در بازرسی از این انبار ، تعداد ۶۴ هزار نخ سیگار خارجی به همراه۳۴۰ بسته تنباکو با مارک معصل فاقد هر گونه مجوز گمرکی جمعأ به ارزش تقریبی ۹۴ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ جعفری نژاد افزود: در این رابطه، یک متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با اشاره به این که مبارزه با کالای قاچاق از اولویت های پلیس است، گفت: درصورت مشاهده هر گونه فعالیت غیرمجاز و موارد مشکوک توسط افراد سودجو، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

**خریداران سایت دیوار سارق از آب در آمدند

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری ۲ سارق که تحت عنوان مشتری سایت دیوار ۵ دستگاه موتورسیکلت را سرقت کرده بودند خبر داد.

سرهنگ “سعید سلیمیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از همشهریان مبنی بر سرقت موتور سیکلت آنها توسط ۲ سارق ، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام تحقیقات مشخص شد این سارقان با مراجعه به برنامه اینترنتی سایت دیوار ، افرادی که قصد فروش موتورسیکلت خود را دارند شناسایی ، با آنها تماس می گیرند و بعد جلب اعتماد مالباخته نسبت به خرید موتورسیکلت در محل مناسب با وی قرار گذاشته و به بهانه بازدید موتور سیکلت مالباخته آن را به سرقت می بردند.

سرهنگ سلیمیان گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات ویژه موفق به شناسایی هر ۲ سارق شدند و با هماهنگی قضائی آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت : افراد دستگیر شده در بازجوئی های پلیس به سرقت ۵ دستگاه موتورسیکلت اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی در پایان به همشهریان توصیه کرد:اگر قصد فروش موتور سیکلت یا هر وسیله دیگری را از طریق این سایت ها دارید باید محل ملاقات را خودتان تعیین کنید، در محل ملاقات به تنهایی حاضر نشوید و از تحویل مدارک موتور سیکلت به آنها خودداری کنید.

**نحوه صحیح استفاده از سرویس مدرسه توسط دانش آموزان

هر سال، با آغاز مهرماه، مدارس و سایر آموزشگاه‌ها، بازگشایی می‌شوند و والدین محترم، نگران رفت و آمد فرزندان خود از منزل به مدرسه و بالعکس می‌باشند و بطور دائم نیز به فکر برگشتن فرزندانشان هستند. این احساس هر مادر و پدر دلسوز و پر عاطفه‌ای است که نگران فرزند خود باشد. حال برای اینکه خاطر شما از رفت و آمد فرزندانتان با اتوبوس و یا سرویس مدرسه، آسوده باشد بایستی به آنان شیوه استفاده صحیح از این وسایل نقلیه را آموزش دهید.

از این رو، فرزندانتان را به موقع از خواب بیدار کنید تا برای رفتن به مدرسه و رسیدن به سرویس، بدون عجله و شتاب از منزل خارج شوند.

به آنان یاد دهید در محلی که از قبل تعین شده، منتظر شوند، تا سرویس مدرسه کاملاً توقف نماید و بعد که در باز شد، با اشاره راننده سوار شوند و مواظب باشند که هنگام بستن در سرویس؛ کیف یا لباسشان لای در گیر نکند.

همچنین، به آنان سفارش نمایید که داخل سرویس مدرسه، برای حفظ سلامتیشان، آرام و بی حرکت بنشینند و دست و سر، کیف و کتابشان را از پنجره وسیله‌ی نقلیه بیرون نبرند و تا لحظه‌ی رسیدن به مقصد‌ به توصیه‌های راننده توجه داشته باشند و به آنان، عمل نمایند. در ضمن، حین سوار و پیاده شدن، دیگران را هل ندهند و هنگام ورود و خروج از مدرسه، با پلیس مدرسه کاملاً همکاری نمایند. مطمئن باشید با آموزش و رعایت مقررات عبور و مرور و سایر نکات ایمنی، فرزند دلبند شما سالم به مقصد خواهد رسید.

**نبوغ خطرناک

گروه اجتماعی_ پدر ومادرم از این که من اینقدر با هوش و با استعدادم، خیلی خوشحال بودند و من را تشویق می کردند تا اینکه تصمیم گرفتم یک وبلاگ خصوصی برای خودم درست کنم و ….

من هیچ خواهر و برادری ندارم و تک فرزند خانواده هستم ، خانواده ما از لحاظ مالی و اقتصادی در وضعیت بسیار خوبی است و هیچ کمبودی در زندگی احساس نکرده ام و از بچگی هرچه می خواستم برایم فراهم بود.

حدوداٌ ۴ ساله بودم که از پدرم خواستم برایم یک کامپیوتر بخرد و او هم مثل همیشه خیلی سریع کامپیوتری خریداری کرد و آن را در اتاق شخصی من قرار داد ومن هر وقت می خواستم بازی کامپیوتری را انجام می دادم ، سی دی کارتون ها و فیلم هارا تماشا می کردم .

۷ساله بودم که وارد اینترنت شدم چون از بچگی با کامپیوتر کار می کردم وکلاس زبان انگلیسی می رفتم خیلی راحت به همه جای کامپیوترمسلط ودسترسی داشتم وپدر ومادرم هم از این که من اینقدر با هوش و با استعدادم، خیلی خوشحال بودند و من را تشویق می کردند. کلاس سوم دبستان بودم که یکی از دوستانم چند عکس غیر اخلاقی را از طریق گوشی موبایلش به من نشان داد، وقتی از او پرسیدم که آنها را ازکجا آورده من را راهنمایی کرد که وارد سایت های غیر اخلاقی شوم و هرچه می خواهم آنجا ببینم من هم از روی کنجکاوی این کار را کردم.

با دیدن سایتی که به من معرفی کرده بود راغب شدم که من هم برای خودم وبلاگ درست کنم واین کار را انجام دادم در وبلاگ های خودم عکس و داستان های تخیلی می گذاشتم ولی بعداٌ تشویق شدم که وبلاگ های غیر اخلاقی درست کنم از این کار لذت می بردم هفته ای سه بار به بهانه دیدن سی دی های آموزش زبان انگلیسی وارد اینترنت وسایت های غیر اخلاقی می شدم پدر ومادرم که خیلی به من اعتماد واطمینان داشتند اصلاٌ هیچ نظارتی بر روی کارهای من و کار با کامپیوتر من نداشتند.

چون من وضعیت درسی خوبی داشتم همه معلمان هم از من راضی بودند ومعدلم هم خوب بود آنها هیچ شکی به من نمی کردند و من خیلی راحت و بدون مزاحمت کارم را انجام می دادم تا اینکه چند روز پیش ماموران پلیس فتا به منزل ما آمده و بعد از صحبت کردن با پدر و مادرم لب تاپ مرا مورد بررسی قرار داده و تمام کارهایی که کرده بودم را برای والدینم لو دادند و بعد برای توضیحات بیشتر مرا به پلیس فتا بردند. با صحبت هایی که کارشناسان برایم کردند تازه متوجه شدم که کارم بسیار اشتباه و بی فایده بوده و فقط وقت خودم را بیهوده تلف کرده ام ولی دیگر این اواخر به این کار اعتیاد پیدا کرده بودم حالا از کارم  پشیمانم.

والدین فرزندان را در دنیای اینترنت تنها نگذارند

خانم عطائی، کارشناس مرکز مشاوره آرامش در خصوص این پرونده گفت: رایانه ها ، اینترنت و تلفن همراه در تمام سطوح رابطه والدین و فرزندان ، فرزندان بایکدیگر،خانواده و بستگان تاثیر می گذارد،امروزه والدین و فرزندان بخش زیادی از وقت خود را به جستجو در سایت ها و وبلاگ ها ، بازی های رایانه ای گوش دادن یا تماشای سی دی و اس ام اس فرستادن اختصاص می دهند.

وی افزود: در این شرایط مجال گفت و گو وتعامل گسترده بین والدین و فرزندان با یکدیگر کاهش می یابد، اینترنت و رسانه های دیجیتالی بر ترجیحات ارزشی افراد تاثیر می گذارد و باعث می شود، تا حدودی ارزشهای فردگرایانه برارزشهای اجتماع گرایانه غلبه پیدا کند. اما نکته ای که مسلم است ، این است که گاه رسانه ها با اغراق بزرگ نمایی آسیبها ، خانواده ها را به تصمیم غلط دیگری هدایت می کنند یعنی به جای آن که والدین را تشویق به آموزش خود و فرزندانشان پیرامون شناخت واقعی آسیب ها و تشخیص راه های پیشگیری وایمنی در دنیای اینترنت کند، آنها را وا می دارد که خود و فرزندانشان را از دسترسی درست و منطقی به اینترنت منع کنند.

این کارشناس مشاوره اظهار داشت: این کار اگر چه ممکن است دسترسی به اینترنت را در منزل دشوارتر کند، اما کنترل آن در خارج از منزل وکافی نت ها، به خصوص در مدارس که خانواده ها هیچ کنترلی بر کیفیت استفاده فرزندان از اینترنت ندارند ،تقریباٌ غیر ممکن است.

بیان داشت: همانطور که در این پرونده ملاحظه کردیدبی توجهی و عدم نظارت و کنترل کافی بر کار با اینترنت فرزند در خانه و اطمینان بیش از اندازه والدین به فرزندان شان باعث بروز چنین مشکلاتی شده است لازم است والدین با بالا بردن سطح اگاهی واطلاعات خود در زمینه کامپیوتر و نظارت کافی بر کارکردن فرزندان و همراه بودن با بچه ها در فضای مجازی فرزندان را از ورود به فضا های آلوده منع کنند و از آسیب ها ی آن جلوگیری کنند .

عطائی خاطرنشان کرد: همسالان نقش تعیین کننده ای در نوع رفتار نوجوانان دارند برای اینکه نوجوانان بتوانند با پیشنهادات نادرست همسالان مخالفت کنند و مطابق با ارزش های جامعه رفتار نمایند .باید در خانواده مهارتهای نه گفن را یاد بگیرند تا چنانچه در چنین شرایط مشابهی قرار گرفتن به راحتی و بدون هیچگونه تعارض (نه) بگویند و بتوانند در فضای آرام تصمیم بگیرند. همچنین نظارت بیشتر خانواده ها به امور مختلف فرزندان از جمله دوستان و چگونگی گذراندن اوقات فراغت آنها نباید فراموش شود.

نویسنده : حمیدرضا محمدی- کارشناس رسانه ، اصفهان

**توصیه‌های مهم برای استفاده از موتورسیکلت

گروه استانها – رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان در خصوص نحوه صحیح استفاده از موتور سیکلت نکاتی را بیان نمودند.

به گزارش خبرگزاری پلیس، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان “سرهنگ رضا رضایی” در خصوص استفاده صحیح از وسیله نقلیه موتور سیکلت نکات زیر را بیان نمودند:

۱- در هنگام استفاده از موتورسیکلت به عنوان وسیله نقلیه راکب موتور سیکلت باید از کلاه ایمنی مناسب استفاده کند.

۲- راکبان موتور سیکلت می‌باید پس از کسب مهارت‌های لازم و اخذ گواهینامه رانندگی با موتور سیکلت اقدام به موتور سواری کنند.

۳- رانندگی با موتور سیکلت مشمول تمام قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و ترافیک ایمنی می‌باشد.

۴- رعایت مقررات و احترام به قوانین با عدم سبقت غیر مجاز، انجام ندادن حرکات نمایشی و خطرناک، احترام به حق تقدم و … موجب سلامت خود و دیگران می شود.

۵- راکب موتور سیکلت قبل از استفاده از موتورسیکلت، تجهیزات ایمنی از قبیل چراغ جلو و عقب، ترمز، باد لاستیک‌ها و علائم هشدار دهنده مثل شبرنگ‌ها و … را کنترل کند و از سلامت آن‌ها مطمئن شود.

۶- چون موتورسیکلت دارای ابعاد کوچکتری نسبت به دیگر وسائل نقلیه است ممکن است به خوبی توسط رانندگان دیگر دیده نشود. پس توصیه می‌شود ضمن احتیاط و توجه به این موضوع چراغ‌های جلو حتما در روز روشن نگه داشته شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا