تيتر يكشهر و جامعهعناوین اخبار

اصفهان، شهری فراصنعتی است

در نشست خبری شهرداراصفهان با خبرنگاران، مهم‌ترین فعالیت‌های شهرداری براساس برنامه تعیین‌شده در موضوعات مترو، پیاده‌راه‌سازی چهارباغ، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و دیگر پروژه‌های شهری تشریح شد.

قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان، در یکمین سالگرد فعالیت خود در شهرداری با اذعان به اینکه براساس آنچه گفته است، عمل کرده و در همان مسیر گام برداشته، گفت: برای موارد بلاتکلیف، آنها را تعیین تکلیف کرده‌ایم و پیش از آنکه پروژه جدیدی را تعریف کنیم،
به تکمیـل پروژه‌هـای نیمـه‌تمـام پرداختـه‌ایـم.
وی با بیان اینکه اکنون روزانه ۶۰ هزار مسافر از مترو استفاده می‌کنند، به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ استفاده از مترو اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه برای هر مسافر ۵۰۰۰ تومان هزینه می‌شود، باید ظرفیت استفاده از مترو را روزانه به صد هزار نفر برسانیم.
وی در اشاره به پروژه چهارباغ عباسی از تبدیل آن به مرکز معرف تاریخ و میراث اصفهان سخن راند و گفت: چهارباغ به یک محور فرهنگی، اندیشه، محل کسب و کار و محیطی زیبا با امکانات تفرجگاهی برای خانواده‌ها تبدیل خواهد شد و این محور تا میدان امام حسین(ع)، خیابان سپه و اتصال به میدان امام ادامه دارد.
وی تأکید کرد: پروژه چهارباغ از یک پشتوانه علمی، معنوی و هنری برخوردار است و مهر تأیید کارشناسان شهرسازی، میراثی و مرمتی را دارد.
بدهی دولت، عامل سکون در پروژه اجلاس
شهردار اصفهان از بدهی ۱۲۰۰ میلیاردی دولت به شهرداری استان خبر داد و از تعاملات برای شیوه‌های غیرنقدی و تهاتر صحبت کرد.
وی گفت: بدهی ۶۵ میلیاردی سال ۹۰ برای پروژه اجلاس با ۶۵ میلیارد امروز متفاوت است و علاوه بر تأخیر، هزینه‌های بیشتری را به ما تحمیل می‌کند و دور از انصاف، عدالت، حقوق مردم و توسعه شهر است.
شهردار درباره تجمع کارکنان اتوبوسرانی اصفهان گفت: این شرکت باید بدهی میلیاردی خود را تأمین کند و بتواند حقوق پرسنل را بپردازد؛ بنابراین باید به گونه‌ای مدیریت کنیم که مشکلات اتوبوسرانی تعدیل شود.
تداوم استقرار فروشگاه‌های کوثر در محلات
وی درباره تداوم توسعه فروشگاه‌های کوثر در محلات، لزوم مشورت با خرده‌فروش‌ها و دکه‌های کوچک برای مشارکت و کار در فروشگاه‌های کوثر را مطرح کرد و افزود: به عنوان تجربه‌ای جدید و خوب که اکنون در دنیا اتفاق افتاده است، باید به سمت استقرار الگوی فروشگاه‌های بزرگ و مدرن پیش برویم.
نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود اصفهان را از لحاظ ظرفیت صنعتی، فراصنعتی خواند که دیگر تحمل و ظرفیتی برای پذیرش صنعت
ندارد.
وی گفت: اصفهان باید به حلقه جهانی و بین‌المللی برای عرضه تولیدات خود از طریق سایت ملحق شود.
رودخانه زاینده‌رود با ارزش میراثی و زیست‌محیطی
شهردار اصفهان در واکنش به طرح بازچرخانی آب در رودخانه زاینده‌رود گفت: رودخانه زاینده‌رود را ۳۴۰ کیلومتر می‌بینیم و بر آنیم سد سوم تونل کوهرنگ احداث شود. وی با اشاره به هشت توجیه فنی، مالی، فرهنگی، اقتصادی، اکولوژیک و محیطی برای هر طرحی و ازجمله زاینده‌رود، چهار چشم‌انداز بهداشت محیط و سلامت مردم در مقابل ریزگردها، میراثی، کمک به تعدیل فشار آلاینده‌های ذوب‌آهن، فولاد مبارکه و دیگر صنایع و جلوگیری از فرونشست زمین را مطرح کرد که اگر رخ ندهد، اصفهان عنوان شهر جهانی یونسکو را از دست خواهد داد. وی تصریح کرد: آب باید به گونه‌ای وارد اصفهان شود که به زیرزمین راه یابد و مادی‌ها احیا شوند؛ زیرا در اصفهان، عمق زمین، حفظ میراث و محیط زیست مهم است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا