پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

مامور پلیس اصفهان، جان جوان ۲۴ ساله را از مرگ حتمی نجات داد/تصادف پژو با پراید در اصفهان با یک کشته و ۲ مجروح/توقف لاستیک های قاچاق در نائین

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ” حسن یاردوستی” با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه فرد جوانی قصد پرت کردن خود از بالای یک ساختمان ۱۰ طبقه را دارد ، بلافاصله ماموران یگان فوریت ۱۱۰ فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان در محل حاضر شدند.

وی بیان کرد : عوامل آتش نشانی با پهن کردن تشک بادی در پایین ساختمان و حضور عوامل اورژانس در محل و خانواده ی وی حضور داشتند و تمام تلاش ها برای منصرف کردن فرد مذکور از خودکشی بی نتیجه بود تا اینکه یکی از ماموران وظیفه شناس پلیس اصفهان با رساندن خود به بالای پشت بام ساختمان و پرت کردن حواس وی توانست در یک اقدام به موقع و سریع خود را به این جوان نزدیک کرده و قبل اینکه خودش را به پائین پرتاب کند او را از به پائین می آورد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان ضمن تشکر از اقدام شایسته استوار یکم “آرش محبوب” از رشادت و شجاعت این مامور تقدیر کرد و افزود : این جوان که ۲۴ سال داشت دچار مشکلات روحی و روانی بوده و بخاطر شکست عشقی قصد خودکشی داشت که به حمد الله از این اتفاق ناگوار جلوگیری به عمل آمد.

وی اذعان کرد : بعد از منصرف کردن جوان ۲۴ ساله و آرام کردن آن نامبرده توسط کارشناسان واحد مشاوره کلانتری تحت مشاوره های تخصصی قرار گرفت .

سرهنگ یاردوستی ، با بیان اینکه مامور وظیفه شناس پلیس اصفهان توسط سردار معصوم بیگی، فرمانده انتظامی استان مورد تقدیر قرار گرفت اظهار کرد: خانواده این جوان نیز با حضور در کلانتری محل از اقدام هوشمندانه و به موقع مامورپلیس در نجات جان فرزندشان تقدیر کردند.

تصادف پژو با پراید در اصفهان با یک کشته و ۲ مجروح

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راه استان گفت: براثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری پژو با سواری پراید در محور مبارکه _ اصفهان یک نفر کشته و ۲ نفر مجروح شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” حسین پورقیصری” با اعلام این خبر گفت: ماموران پاسگاه پلیس راه اصفهان شیراز به محض اطلاع از وقوع تصادف بین دو دستگاه خودرو در محور مبارکه _ اصفهان، بلافاصله در محل حاضر شدند.

وی افزود: پس از بررسی صورت گرفته توسط ماموران مشخص شد، یک دستگاه خودروی سواری پژو به صورت شاخ به شاخ با خودروی سواری پراید که از روبرو در حرکت بوده برخورد کرده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: در این حادثه یکی از سرنشینان خودروی سواری پراید در دم فوت کرده و یک نفر از سرنشینان خودروی پراید و یک نفر از سرنشینان خودروی پژو نیز به شدت مجروح و روانه بیمارستان شدند.

سرهنگ پورقیصری، با بیان اینکه راننده سواری پژو از سوی کارشناسان پلیس راه مقصر شناخته شده است گفت: علت وقوع این حادثه را عدم توجه به جلو از سوی راننده سواری پژو بوده است.

**توقف لاستیک های قاچاق در نائین

گروه استان ها _ اصفهان _فرمانده انتظامی شهرستان نائین از توقیف محموله لاستیک سواری قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال توسط ماموران ایستگاه بازرسی شهید “شرافت” این فرماندهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “صادق کاظم زاد” اظهار کرد: ماموران ایستگاه بازرسی شهید “شرافت” نائین در راستای مقابله با ورود خودروهای حامل کالای قاچاق، حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده که از استان های جنوبی عازم تهران بود، مشکوک و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین گفت: پس از متوقف شدن خودرو در بررسی های صورت گرفته و استعلام های انجام شده از سامانه جامع امور گمرکی مشخص شد که مدارک با بار کانتینر مغایرت دارد.

سرهنگ کاظم زاد عنوان کرد: در این عملیات هزار و ۳۰۲ حلقه لاستیک سواری خارجی قاچاق کشف شد که ارزش این محموله برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۳ میلیارد ریال  تخمین زده شده است.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در این خصوص راننده خودرو دستگیر و همراه پرونده به منظور اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین با اشاره به تقویت ایستگاه بازرسی شهید “شرافت” نائین و تجهیز آن به سامانه هوشمند بازرسی خودروها، گفت: ماموران این فرماندهی با دقت و هوشیاری کامل مراقب تردد خودروهای حامل کالاهای خارجی قاچاق هستند و برابر با قانون با قاچاقچیان برخورد می کنند.#

**سارق داخل خودرو در اصفهان دستگیر شد

گروه استان ها_ اصفهان _ رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری سارق اموال و لوازم داخل خودروهای شهروندان توسط کارآگاهان این پلیس و اعتراف متهم به چندین فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “سعید سلیمیان ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت وسایل و لوازم از داخل خودروهایشان، موضوع شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: با بررسی کارآگاهان مشخص شد، یک سارق سابقه دار اقدام به سرقت از داخل خودرو های پارک شده در کنار خیابان که فاقد تجهیزات ایمنی نظیر دزدگیر هستند، می کند.

سرهنگ سلیمیان گفت: با انجام تحقیقات ویژه و به کارگیری یکسری اقدامات علمی و پلیسی سرانجام این سارق سابقه دار شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی طی عملیاتی ضربتی دستگیر شد و در تحقیقات صورت گرفته به چندین فقره سرقت از داخل خودروهای شهروندان در شهر اصفهان اقرار کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضایی تحویل شد، گفت: به شهروندان توصیه می کنیم هنگام ترک خودروی خود دقت کنند که درها و شیشه ها کاملا بسته باشد و اتومبیل خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر، سوئیچ مخفی، انواع قفل و سایر وسائل بازدارنده مجهز کنند و از قرار دادن وسایل شخصی چون کیف، اسناد و اموال با ارزش در داخل خودرو و در معرض دید جداً خودداری کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا