پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

کلاهبرداری از ۳۴ شهروند اصفهانی با ترفند عضویت در سایت بخت‌گشایی/کشف ۱۰ کیلو تریاک در خورو بیابانک/کشف ۱۷ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه طی ۲۴ ساعت گذشته در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی ” اظهار داشت :در پی شکایت تعداد ۳۴ نفر از شهروندان اصفهانی مبنی بر اینکه باهدف عضویت در سایت بخت‌گشایی یا پرداخت مبالغی بابت کمک به نیازمندان کل موجودی حساب آن‌ها برداشت‌شده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان داشت: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکیان با پرداخت مبلغ ۲۰ هزار ریال به‌عنوان حق عضویت در سایت بخت‌گشایی یا پرداخت مبالغی به‌عنوان کمک به نیازمندان در دام صفحه جعلی پرداخت(فیشینگ) گرفتارشده‌اند.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این پرونده ۳۴ شاکی دارد، تاکنون مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال از شهروندان به‌صورت غیر برداشت‌شده است.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتای اصفهان با انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند فرد کلاهبردار را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.

سرهنگ مرتضوی از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و به شهروندان توصیه کرد: سایت‌های فیشینگ سایت‌هایی هستند که فرد کلاهبردار طراحی کرده و در آن اقدام به تبلیغ و فروش اجناس مختلف می نمایند ،در اینگونه سایت ها صفحه درگاه بانکی دقیقاً شبیه صفحه اصلی درگاه می باشد و هنگامی که کاربر اطلاعات حساب بانکی خود را در آن وارد می کند این اطلاعات که شامل شماره کارت،رمز عبور و رمز CVV2 می باشد برای مجرم ارسال می گردد.

رئیس پلیس فتای اصفهان همچنین از مردم خواست ، هنگام پرداخت اینترنتی بسیار هوشیار بوده که در دام سایت های فیشینگ گرفتار نشوند و تنها راه تشخیص درگاه جعلی از اصلی این است که درگاه بانک در سایت اصلی از پرتکل SSL که پروتکلی امن می باشد جهت ارسال اطلاعات است استفاده می کنند که در نوار آدرس HTTPS می باشد در صورتی که صفحه جعلی درگاه بانک همان HTTP می باشد.

***کشف ۱۰ کیلو تریاک در خورو بیابانک

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “خوروبیابانک” از کشف مقدار ۱۰ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک توسط ماموران ایستگاه بازرسی شهید رشیدی این فرماندهی خبر داد.

سرگرد “نعمت خلیلی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : ماموران ایستگاه بازرسی شهید “رشیدی” شهرستان “خورو بیابانک” حین کنترل خوروهای عبوری به یک سواری ام وی ام مشکوک و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از این خودرو مقدار ۱۰ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک که در صندوق عقب خودرو بود کشف شد.

خلیلی اضافه کرد: در یان رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خور و بیابانک در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی برخورد قاطع و قانونی ومی کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

***کشف ۱۷ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه طی ۲۴ ساعت گذشته در اصفهان

گروه استان ها _اصفهان_ ماموران انتظامی شهرستان طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۷ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه را کشف کردند.

سرهنگ “حسن یاردوستی” فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : در راستای برخورد با سارقان وسایل نقلیه ، طرح شناسایی سارقان و کشف وسایل نقلیه مسروقه به مدت ۲۴ ساعت توسط ماموران انتظامی شهرستان اصفهان اجرا شد .

وی افزود : پس از اجرای این طرح ضربتی تعداد ۱۷ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه شامل ۱۳ دستگاه خودرو و ۴ دستگاه موتورسیکت مسروقه کشف که پس از طی مراحل قانونی به مالکان بازگردانده می شود .

این مقام مسئول با بیان اینکه شهروندان با رعایت نکات ایمنی و توصیه های پلیس می توانند نقش بسزای در پیشگیری از وقوع سرقت داشته باشند اضافه کرد : مجهز کردن خودرو به قفل پدال ، قفل فرمان و دزدگیر میتواند در به اختلال انداختن وقوع این سرقت موثر باشد .

***اجرای طرح بازدید از ۲۷۸ تالار و باغ تالار در اصفهان

گروه استان ها _اصفهان_ رئیس پلیس امنیت عمومی استان از اجرای طرح بازدید و کنترل تعداد ۲۷۸ واحد تالار و باغ تالار ها ‌در شهر اصفهان خبر داد.

سرهنگ “محمد حسن اسماعیلی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وصول گزارش های مردمی و نارضایتی عموم شهروندان از تبدیل باغ ها و اراضی کشاورزی در حاشیه شهر و تبدیل این امکان به کاربری تجاری ، اداره نظارت بر اماکن عمومی طی بازرسی از این اماکن را اجرا کرد.

وی با اشاره به بازدید و کنترل فعالیت ۲۷۸ واحد تالار و باغ تالار در اصفهان ادامه داد: طرحی ضربتی سرکشی از این مراکز اجرا شد که برای ۱۸ واحد اخطار پلمپ ، ۵۵ واحد تعهد و ۳ واحد نیز پلمپ شد .

این مقام انتظامی بیان داشت: عدم رعایت ضوابط انتظامی ، عرضه و ارائه اقلام ممنوعه بهداشتی همچون قلیان و بعضا نگهداری برخی از اقلام ممنوعه از مواد تخلفات واحدهای صنفی است.

سرهنگ اسماعیلی در ادامه بیان داشت : تغییر کاربری اراضی کشاورزی به تجاری و افزایش ساخت و ساز های غیر مجاز در اطراف اصفهان زمینه ساز آسیب های جدی به محیط زیست و خسارات غیر قابل جبران در حوزه امنیت اجتماعی و ایجاد حاشیه نشینی در مجاورت شهر خواهد شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی۱۱۰ اطلاع دهند.

نیروی انتظامی و قوه قضائیه ۲ دستگاه مکمل هستند /رویکرد جامعه محوری رمز موفقیت پلیس

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان در جلسه تعاملی پلیس و دستگاه قضا گفت: این ۲دستگاه مکمل اقدامات و فعالیت های یکدیگر هستند که برای تامین امنیت جامعه در کنار سایر دستگاه ها قدم بر می دارند.

سرهنگ “علی سبحانی” در نشست هم اندیشی پلیس و دستگاه قضائی که با حضور مسئولان قضائی ، مدیران داخلی و پلیس های تخصصی در سالن جلسات دادسرای عمومی شهرستان “گلپایگان” برگزار شد بیان داشت: برای ارتقای سطح امنیت در جامعه ،تعاملات دستگاه قضائی و نیروی انتظامی باید بیش از پیش افزایش یابد و در راه ایجاد احساس امنیت در جامعه باید محوریت ،خدمات رسانی هرچه بهتر به شهروندان با مشارکت حداکثری خود مردم طرح ریزی و پایه ریزی شود.

وی گفت: در همین راستا قوه قضائیه از دستگاه های مهمی است که در القاء امنیت در کنار نیروی انتظامی و سایر دستگاههای امنیتی قدم برمی دارد و‌ در واقع پلیس و ‌دستگاه قضا مکمل یکدیگر می باشند.

در ادامه این جلسه آقای “علیان” ریاست دادگستری گلپایگان ضمن تقدیر از کارکنان سخت کوش و جان برکف نیروی انتظامی ، بهره گیری از رویکرد جامعه محوری را رمز موفقیت روز افزون پلیس در ارتقاء امنیت جامعه اسلامی دانست و یادآورشد: در سایه تعامل دوجانبه پلیس و دستگاه قضائی ، امنیتی شایسته و در خور مردم در جامعه ایجاد و گسترش تعاملات بین این دو دستگاه ، بسترسازسرعت بخشیدن به روند رسیدگی به پرونده های قضائی و کاهش جرم در شهرستان خواهد بود .

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا