تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

احیای موقوفات در مناطق محروم شهر اصفهان به نفع مردم و موقوفات در اولویت قرار دارد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی روز دوشنبه ۷ آبان ماه و در آستانه دهه وقف و دیدار با قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: خوشبختانه توسط اداره اوقاف و امور خیریه تعامل بسیار خوبی با تمام دستگاه‌ها برقرار کرده که این تعامل، همراهی و همدلی سبب شده کار به خوبی پیش برود و بسیاری از اختلافات حل و فصل شود.
وی با بیان اینکه با هماهنگی شهرداران مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان موارد موقوفات در جهت بهره وری بهینه و اجرای نیات واقفان، توسعه، ‌عمران و آبادانی امامزادگان بسیار موثر بوده است، تصریح کرد: به عنوان مثال با تلاش شهردار منطقه یک اصفهان مشکلاتی که در خصوص توسعه امامزاده موسی(ع) جوزدان خیابان کاشانی وجود داشت که رفع شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه اضافه کرد: توافقاتی نیز با شهرداری منطقه ۹ برای مجموعه منارجنبان و اراضی اطراف آن که ۱۲ هزار مترمربع زمین و از موقوفات نیز محسوب می شود، صورت گرفته؛ این مکان مناسب برای سرمایه گذاری است که البته با مشکلاتی مواجه شده و باید سرمایه گذار به این مجموعه ورود کند تا مجموعه شهرداری‌ و اوقاف از رفع این مشکل بهره‌مند شوند.
حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی با اشاره به منطقه حصه که موقوفه است اظهار کرد: با رایزنی می‌توان برای این منطقه محروم نیز برنامه‌ریزی کرد تا این منطقه از محرومیت نجات پیدا کند.

***۱۱ موکب پذیرایی جاماندگان اربعین حسینی در غرب استان اصفهان بودند

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن گفت: همزمان با سراسر کشور ۱۰ هزار نفر در برنامه جاماندگان اربعین حسینی و در قالب همایش پیاده روی حرم تا حرم شهرستان فریدن شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، علی معینی اظهار داشت: در راستای نشر معارف اهل بیت(ع) و همچنین ترویج سبک زندگی اسلامی برنامه جاماندگان اربعین حسینی در قالب همایش پیاده روی حرم تا حرم در شهر دامنه برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این همایش پس از اقامه نماز صبح و قرائت زیارت عاشورا و اربعین از بقعه متبرکه شیخ ابوسلیمان(ره) آغاز شد و کلیه عزاداران حسینی به سمت حرم مطهر امامزاده عبدالله و ابراهیم(ع) حرکت کردند و در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر به عزاداری پرداختند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن ادامه داد: در این همایش ۱۱ موکب برپا شده که بود که در این موکب ها از ۱۰ هزار نفر پذیرایی شد.

***امامزاده شاهرضا(ع) میزبان خیل عظیم عزاداران حسینی در اربعین حسینی بود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا گفت: همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی در آستان مقدس امامزاده شاهرضا علیه السلام مراسم سوگواری و عزاداری امام حسین علیه السلام با شور و شعور حسینی و با حضور خیل عظیم مردم مومن و لایتمدار شهر شهرضا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، فرهاد عرب اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی در آستان مقدس امامزاده شاهرضا علیه السلام مراسم سوگواری و عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام در دو روز با حضور پرشور مردم برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این مراسم در روز های دوشنبه و سه شنبه مورخ ۷ و ۸ آبان ماه همراه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین کفیل و حجت الاسلام و المسلمین مظلومی و مداحی مداحان اهل بیت(ع) هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در رواق امام خامنه ایی این امامزاده عظیم الشان برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا گفت: آستان امامزاده شاه رضا (علیه السلام) در شهرستان شهرضا، بخش مرکزی، در شمال شهرضا و در بلوار مدرس واقع شده است.

***مراسم سوگواری دهه سوم ماه صفر در موقوفه اهل بیت(ع) شاهین شهر برگزار می شود

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: به مدت ۱۰ روز با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دهنوی مراسم سوگواری دهه سوم ماه صفر در موقوفه اهل بیت(ع) شاهین شهر برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی قربانی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح بصیرت عاشورایی و همچنین نشر معارف اهل بیت(ع) و ترویج زندگی به سبک اسلامی به مدت ۱۰ روز با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر دهنوی مراسم سوگواری دهه سوم ماه صفر در مصلی نماز جمعه شاهین شهر (موقوفه اهل بیت(ع) شاهین شهر) با موضوع استحکام بنیان خانواده برگزار می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه این مراسم که روز سه شنبه ۸ آبان ماه آغاز شده و به مدت ۱۰ روز نیز ادامه دارد افزود: این برنامه هر روز صبح ساعت ۳۰ و ۶ آغاز می شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: این مراسم با همکاری دفتر امام جمعه شاهین شهر و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین شهر و میمه برگزار می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا