تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

۱۳ آبان نماد حق طلبی و آزادی خواهی نسل جوان کشور است/ اعتقاد مدیریت شهری به سهم دانش آموزان در مدیریت شهری

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در برنامه رادیویی صدای شهر ضمن گرامیداشت سیزده آبان اظهار کرد: سیزده آبان نماد حق طلبی و آزادی خواهی نسل نوجوان و جوان کشور است به همین دلیل فردا به مناسبت ۱۳ آبان این عزیزان به خوبی در صحنه حاضر شده و نقش خود را به خوبی ایفا می کنند.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری نیز به سهم دانش آموزان در مشارکت برای مدیریت شهر اعتقاد دارد، تصریح کرد: مدیریت شهری این تجربه مفید را مدتی است آغاز کرده و از کمک آنها استفاده می کند. امیدواریم هر دانش آموز خلاق و علاقمند بتواند از این فرصت ایجاد شده استفاده کرده و به کمک شهر خلاق بیاید.

شهردار اصفهان ادامه داد: طی روزهای گذشته برای نخستین بار شهرداری اصفهان مناسبت روز شهرهای جهان را با برگزاری برنامه ای گرامی داشت.  به بهانه این روز و شعار سال ۲۰۱۸ که ساختن شهرهای تاب آور و پایدار نامگذاری شده است شهر اصفهان نیازمند بهبود کارآمدی در بحران ها، افزایش شاخص ها و ظرفیت های تاب آوری شهری است بنابراین ناگزیریم به سوی بهبود کالبدهای ناکارآمد شهری و نوسازی بافت های فرسوده حرکت کنیم. در این مسیر به کمک شهروندان توسعه گرا و بازآفرینان نیاز داریم.

وی در ادامه به موضوع کم آبی اشاره کرد و افزود: این موضوع ارتباط مستقیم با تاب آوری شهری دارد. با وجود بحران، تابستان امسال را به سختی پشت سر گذاشتیم. البته در صورتی که کمک شهروندان و برنامه ریزی مدیریت شهری نبود عبور از این بحران کار بسیار سختی می بود.

نوروزی با بیان اینکه بحران کم آبی نه تنها مربوط به اصفهان نبوده بلکه بحرانی کشوری و حتی جهانی است، تاکید کرد: باید برای عبور از این بحران تمام شهروندان همکاری خود را ادامه دهند تا برای تابستان سال آینده از هم اکنون آمادگی داشته باشیم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در اصفهان، گفت: از تمام دانش آموزان، دانشجویان و علاقمندان به کتاب دعوت می کنم از این نمایشگاه بازدید به عمل بیاورند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا