شهر و جامعهعناوین اخبار

حمایت شهرداری اصفهان از جریان فیلمسازی و راهیابی ۷ فیلم اصفهانی به جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، رئیس دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سه فیلم به تهیه کنندگی شهرداری اصفهان به بخش های اصلی رقابتی جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران راه یافت، اظهار داشت: «بین ما»، «فنگ شویی وارونه» و «من زالم» عنوان سه فیلم راه یافته به این جشنواره است.

مصطفی حیدری ادامه داد: در مجموع هفت فیلم از اصفهان موفق به حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران شده که از این تعداد سه فیلم به تهیه کنندگی شهرداری، سه فیلم به صورت مستقل و یک فیلم نیز با تهیه کنندگی مشترک بین شهرداری و فیلم ساز ساخته شده است.

وی تصریح کرد: «بی سرزمین تر از باد» به صورت مستقل ساخته غلامرضا جعفری، «تراداد» ساخته محدثه غیوری و «وارونگی» کاری از امیرحسین ریاحی نیز در بخش مستقل به جشنواره فیلم کوتاه تهران راه یافت.

وی با بیان اینکه فیلم «عافیت» به صورت مشترک از سوی دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و حمیدرضا وفاخواه، به جشنواره فیلم کوتاه تهران راه یافته است، گفت: موضوع این آثار کودک و نوجوان است.

وی ادامه داد: ۳۶ اثر از سال گذشته تا کنون از سوی شهرداری برای جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان تهیه شده که این ۳ اثر نیز از میان این مجموعه انتخاب و ارسال شده است.

رئیس دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: اصفهان بعد از تهران در تعداد آثار ارسالی بیشترین آمار را داشته است که امیدواریم این روند در سال های آتی نیز با حمایت شهرداری تداوم داشته باشد چراکه این مسیر به استمرار نیاز دارد و نباید به این موفقیت ها بسنده کنیم.

وی اظهار داشت: فرآیند تولید فیلم ها فرآیندی کاملاً حرفه ای است. بنابراین علاوه بر شهرداری باید نهادها و دستگاه های دیگر هم به جریان فیلمسازی در اصفهان کمک کنند تا کیفیت تولیدات اصفهان باز هم افزایش یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا