شهر و جامعهعناوین اخبار

بسته خبری اوقاف اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حسن عمادی اظهار داشت: همزمان با دهه وقف سید محسن سیفی با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار وقفی را برای باقیات و صالحات خود در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه به ثبت رساند.

وی در ادامه افزود: این واقف نیک اندیش ۹۸۶ متر مربع از یک قطعه زمین کشاورزی را به ارزش یک میلیارد ریال وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار ادامه داد: براساس وقف نامه ای که توسط این واقف نیک اندیش تنظیم شده است این موقوفه برای تامین هزینه های مسجد سیفی وقف شده است.

*موقوفاتی با نیات اجتماعی در شهرستان نجف آباد نداریم

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد گفت: در شهرستان نجف آباد ۴۹۶ موقوفه وجود دارد که از این تعداد ۵۷ عدد دارای متولی خاص بوده و بقیه را اداره اوقاف و امور خیریه مطابق نیت واقف اداره می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین روح الله بیدارم با بیان اینکه در این شهرستان ۴۹۶ موقوفه وجود دارد، اظهار کرد: این آمار مربوط به موقوفاتی است که مراحل ثبت قانونی را در اداره اوقاف و دفترخانه‌های اسناد رسمی را طی کرده‌اند، در حالی که سالیانه تعداد قابل توجهی وقف نیز بدون ثبت قانونی انجام می‌شود که جزء آمار محاسبه نمی‌شوند.
وی با هشدار در مورد تداوم اجرای نیت واقفان برای موقوفات ثبت نشده، اضافه کرد: سالیانه به طور متوسط بین ۱۰ تا ۱۵ وقف جدید در شهرستان به ثبت می‌رسد به طوری که از ابتدای سال جاری تاکنون ۹وقف جدید با مجموع ارزش دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مراحل ثبت قانونی خود را طی کرده‌اند.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه نجف آباد از وقف خانه‌ای ۳۶۰متر مربعی به ارزش بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان توسط علی میرعباسی خبرداد و خاطر نشان کرد: سایر وقف‌های به ثبت رسیده در سال جاری شامل چندین قطعه زمین کوچک و بزرگ با مجموع مساحت نزدیک به چهار هزار متر مربع به نیت کمک به مخارج مساجد، توسعه اماکن مذهبی و کمک به افراد نیازمند است.
وی با اشاره به جزییات وقف‌های جدید گفت: الحاق ۸۶۱ متر مربع زمین به مسجد جوادیه، اختصاص زمین ۵۷۳ متر مربعی برای هزینه‌های جاری مسجد میرزاخانی‌ها، تعیین زمینی با مساحت ۶۹۰ متر مربع برای ساخت مجموعه‌های فرهنگی، قرآنی و کتابخانه، الحاق ۱۱۹۰هزار متر مربع زمین به مساجد فاطمه، امام حسین(ع) و ۱۲ امام در کنار وقف ۶۰۰ متر مربع زمین برای کمک به نیازمندان از جمله وقف‌های جدید شهرستان هستند.
بیدرام تصریح کرد: متاسفانه وقف قابل توجهی با نیت رسیدگی به مسائل اجتماعی شهرستان نداریم و عمده وقف‌ها با محوریت تامین هزینه‌های مساجد و کمک به مراسم عزاداری صورت می‌گیرد، البته در خصوص برخی موقوفات که نیت واقف و چهارچوب‌های قانونی اجازه داده، موقوفه کاربری اجتماعی پیدا کرده، اما در مجموع با مشکلی ورود نیافتن واقفان به حوزه نیازهای روز جامعه مواجه هستیم.

*ایستگاه سلامت در امامزادگان شهرستان مبارکه پذیرای زائران بقاع متبرکه است

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه گفت: به مناسبت دهه وقف با همکاری هلال احمر در جوار حرم مطهر ۴ امامزاده عظیم الشان شهرستان مبارکه ایستگاه سلامت و ویزیت رایگان برپا شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، علی مبشری اظهار داشت: براساس هماهنگی های به عمل آمده به مناسبت دهه وقف و همچنین در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش ایستگاه سلامتی در جوار حرم مطهر ۴ امامزاده عظیم الشان شهرستان مبارکه برپا شده است.

وی در ادامه افزود: این ایستگاه سلامت با همکاری هلال احمر و به مدت ۱۰ روز از سه شنبه ۱۵ آبان لغایت روز جمعه ۲۵ آبان ماه به صورت دوره ای در جوار حرم مطهر امامزاده حلیمه خاتون(س)، امامزاده شاه سلیمان(ع)، امامزاده عزالدین محمد(ع) و امامزاده شاه منظر خاتون برپا می شوند.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه گفت: در ایستگاه سلامت غربالگری به همراه آزمایش های دیابت و… توسط پزشک متخصص انجام می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا