شهر و جامعهعناوین اخبار

پرداخت هزینه‌های ناشی از افزایش تعداد مسافران متروی اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مدیران شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با حضور در اصفهان ضمن بازدید از قطار شهری اصفهان با برخی معاونین و مدیران شهرداری اصفهان دیدار و گفت و گو کردند.

مدیر بخش حمل ‌و‌ نقل شرکت ملی بهینه ‎سازی مصرف سوخت در خصوص این دیدار اظهار کرد: با توجه به اینکه اصفهان یکی از کلانشهرهای مهم کشور است باید کمک شود تا خطوط قطار شهری این شهر هرچه سریعتر تکمیل شود.

ساسان کاظمی نژاد تصریح کرد: با همین حساسیت تلاش مضاعفی انجام شد تا بتوانیم موافقت ها برای افزایش واگن های مترو اصفهان را از ۳۵ به ۷۵ عدد برسانیم.

وی با بیان اینکه جلسات خوبی در راستای استفاده از ظرفیت های ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید (طرح‎ هایی که در قالب ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‎ پذیر اجرا می‎ شوند) با مدیران شهرداری اصفهان برگزار شده است، اضافه کرد: از حدود دو سال قبل تاکنون به دنبال عقد قراردادی با سازمان قطار شهری اصفهان بودیم که خوشبختانه پس از آبان ماه ۹۷ موافقت نامه این طرح به امضای شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و شهرداری اصفهان رسید و هم اکنون دیداری با مدیران قطار شهری و حمل و نقل شهرداری اصفهان برای اجرایی کردن مراحل نهایی آن انجام شد.

مدیر بخش حمل ‌و‌ نقل شرکت بهینه ‎سازی مصرف سوخت کشور تصریح کرد: به همین منظور تیم ارزیابی شرکت ملی بهینه ‎سازی مصرف سوخت از روند ورود واگن به ناوگان مترو، میزان مسافر و … برای صحه گذاری و اندازه گیری ها بازدید به عمل آورد.

وی افزود: با بازدیدهای انجام شده حرکت رو به رشد و آینده بسیار خوبی را برای متروی اصفهان مشاهده کردیم و تلاش می‌کنیم که مسائل اداری قراردادهای جانبی موافقت نامه با شهرداری اصفهان را سریعتر پیش ببریم تا زمینه بازپرداخت کار را فراهم کنیم.

کاظمی‌نژاد تصریح کرد: همچنین قرار شد از ظرفیت مصوبه شورای اقتصاد در خصوص جایگزینی ۱۴۰ هزار تاکسی استفاده کنیم. از گذشته پیشنهاد شهرداری اصفهان در خصوص استفاده از موتورسیکلت های برقی مطرح بوده که راهکارهای جایگزینی این وسیله نقلیه به جای موتورسیکلت های بنزینی، مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در زمینه هر دو طرح تاکسی و موتورسیکلت، مقرر شد که دستگاه مسئول اصفهان به منظور مکاتبه و بررسی ابعاد طرح با شرکت بهینه‌سازی تشکیل جلسه داده و دلایل توجیهی خود را ارائه کند.

مدیر بخش حمل ‌و‌ نقل شرکت بهینه ‎سازی مصرف سوخت کشور تاکید کرد: در کنار طرح مترو که طرحی در حدود ۸۸٫۵ میلیون دلار برای ۷۵ واگن است، به ازای هر افزایش سفر ناشی از افزایش واگن جدید در قطارشهری اصفهان، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت به نمایندگی از وزارت نفت، مبلغ ۹٫۸ سنت پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: دوره اجرای این طرح برای تهران ۱۰ سال و برای سایر کلانشهرها ۱۵ سال است و بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، تا سال ۱۴۰۰ که واگن جدید وارد ناوگان شود، شامل این طرح می‌شود.

کاظمی‌نژاد اضافه کرد: در بحث فرهنگ‌سازی نیز با توجه به مفاد مصوبه شورای اقتصاد در زمینه طرح توسعه مترو، مقرر شده که به منظور فرهنگ‌سازی و تشویق عموم مردم در بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش حمل و نقل، ساختمان و صنعت از فضای تبلیغاتی موجود در ایستگاه‌های مترو و واگن‌های اصفهان استفاده شود.

وی با بیان اینکه اصفهان از جمله شهرهایی است که جاذبه های توریستی بسیار زیادی دارد و ما باید بتوانیم در راستای تقویت ناوگان عمومی آن گام برداریم، اضافه کرد: با استفاده از حمل و نقل عمومی ترافیک سطح خیابان کمتر شده و گردشگران تمایل بیشتری به حضور در این شهر و استفاده از فضای غنی فرهنگی و تاریخی این شهر پیدا می کند.

مدیر بخش حمل ‌و‌ نقل شرکت بهینه ‎سازی مصرف سوخت افزود: این شرکت به شهرداری اصفهان کمک می کند تا مدیران شهری بتوانند با تمام توان از ظرفیت های بسیار خوب ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید استفاده کنند.

وی تاکید کرد: امیدوارم هر چه زودتر این طرح را برای نهایی کردن آخرین گام ها یعنی آخرین واگن های مورد نیاز این شهر نهایی کنیم و در مراسم خاصی پایان این طرح را جشن گرفته و آن را به مردم این شهر اهدا کنیم تا شهروندان اصفهانی بتوانند هر چه راحت تر سفرهای درون شهری خود را انجام دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا