تیتر دوحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

رمزدوم بانک ها یک بار مصرف می شود

سردار معصوم بیگی افزود: پس از اجرای این طرح، اگر بانکی سهل انگاری کند و به موقع رمز دوم جدید را در اختیار کاربر نگذارد باید خسارت ناشی از سواستفاده های احتمالی را به صاحب حساب پرداخت کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: جلیقه ایربک دار موتورسیکلت در اتاق های اندیشه فرماندهی انتظامی استان اصفهان طراحی شده است که آسیب های ناشی از تصادف را به حداقل می رساند.

*کاهش آسیب ها با اجرای طرح جلیقه ایربک دار

 با توجه به بالابودن جان باختگان ناشی از تصادف موتورسیکلت ، طرح جلیقه ایربک دار در اتاق های اندیشه انتظامی استان اصفهان طراحی شده است که آسیب های پس از تصادف را به حداقل می رساند که امیدواریم با اجرای این طرح در کنار فرهنگ سازی برای رعایت قوانین این آمار نگران کننده کاهش پیدا کند.

**ابراز رضایت گردشگران خارجی از فعالیت پلیس گردشگری در اصفهان

وی  با اشاره به اینکه پلیس گردشگری اصفهان در راستای ایجاد امنیت برای گردشگران داخلی و خارجی فعالیت دارد، بیان داشت: با وجود تبلیغات سوء رسانه‌های غربی در این زمینه، رضایت مندی گردشگران خارجی را در این راستا شاهد بودیم به نوعی که پلیس یکی از این کشورهای خارجی در سفری به اصفهان خطاب به من بیان داشت که آثاری از تحریم، کمبود و نا امنی در کشور ایران و اصفهان بر خلاف تبلیغات مشاهده نکردم و مردم نصف جهان را بسیار آداب دان و مهمان نواز دیدم.

سردار معصوم بیگی با اشاره به فعال شدن سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برای گردشگران خارجی ابراز داشت: با تماس گردشگران خارجی با این سامانه، پاسخگویی و امدادخواهی برای گردشگران انجام می شود تا شرایط بهتری را نسبت به گذشته شاهد باشیم.

*اجرای طرح زمستانه تا ۲۲ اسفندماه ادامه دارد

وی با اشاره به طرح زمستانه پلیس راه که از ۲۲ آبانماه آغاز و تا ۲۲ اسفندماه ادامه دارد، ابراز داشت: تمامی دستگاه‌های امدادرسان مانند اورژانس هلال احمر، امداد خودرو، استانداری، فرمانداری‌ها، شهرداریها و بخشداری ها برای اجرای این طرح با ما همکاری دارند.

سردار معصوم بیگی با تاکید بر اینکه محور موفقیت طرح زمستانه مردم هستند که باید قوانین و مقررات را رعایت کنند، تصریح کرد: ۱۶۰ نفر در استان در سال گذشته جان خود را در این فصل از دست دادند که امیدواریم امسال با رعایت قوانین توسط مردم شاهد کاهش جان باختگان باشیم.

وی با اشاره به طرح‌های عملیاتی مرصاد که  به منظور افزایش امنیت در استان اجرایی شده است، ابراز داشت: در آخرین طرح یعنی مرصاد ۲۱، سه باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم و  یک هزار و ۳۰۰  نفر از قاچاقچی عمده معتاد متهاجر و عمده فروش دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان داشت: در بحث قاچاق کالا ۸۸ نفر قاچاقچی کالا دستگیر و ۵۵ خودرو توقیف شد که ارزش ریالی اموال ضبط شده حدود ۶ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به چند مورد کلاهبرداری های مجازی در اصفهان ابراز داشت: یکی از این موارد  با عنوان حمایت از انجمن کودکان بهشت بوده است که افراد کلاهبردار دستگیر شدند، کلاهبرداری با ادعای تخصیص دادن اینترنت رایگان شبانه به مردم از دیگر موارد مطرح کلاهبرداری در ماه های اخیر بوده است.

**مردم به هیچ عنوان به فضای مجازی اعتماد نکنند

سردار معصوم بیگی گفت: از مردم می خواهیم به هیچ عنوان به فضای مجازی اعتماد نکرده و فریب شگردهای متعدد کلاهبرداران در این فضا را نخورند.

وی با اشاره به شناسایی باند توزیع دلار تحت عنوان دلارهای سبز و سیاه در استان اصفهان ابراز داشت: رنگ دلارهای کانادا متمایل به سبز و کانادا متمایل به سیاه است، این افراد کاغذهایی را  برای جعل این نوع لارها وارد و قصد چاپ دلارهای صد دلاری تقلبی داشتند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: باید به این نکته اشاره کنم که مردم حتما باید به صرافی های مجاز مراجعه کنند و حتی از دستفروش‌ها نیز خرید ارز نداشته باشند چراکه در صورت جعلی بودن دلارها امکان شکایت از فرد دستفروش نیست.

*انهدام ۱۱۳ باند سرقت در اصفهان

وی با اشاره به منهدم شدن ۱۱۳ باند سرقت در اصفهان بیان داشت: بیشترین باندهای سرقت متلاشی شده به ترتیب شامل سرقت منزل، اماکن و داخل خودرو بوده است، ارزش ریالی اموال مکشوفه بالغ بر ۵۳۶ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه دوبرابر شده است.

سردار معصوم بیگی با اشاره به اینکه در حوزه قاچاق کالا و ارز نیز سه هزار پرونده در مرکز نیروی انتظامی استان تشکیل شده است، اظهار داشت: در ۹ ماهه سال جاری ۶۸۰ وسیله نقلیه حاوی قاچاق توقیف شد که ارزش ریالی این کالاها ۹۴۸ میلیارد ریال است.

**کشف باندهای فعال قاچاق ۲۹ درصد افزایش یافت

وی با اشاره به اینکه کشف باندهای فعال قاچاق کالا در ۹ ماهه نخست سال جاری ۲۹ درصد افزایش یافت، ابراز داشت: در زمینه احتکار ارزش ریالی کالای مکشوفه بالغ بر ۸۴۱ میلیارد ریال بوده است  که عمده آنها شامل خوراکی جات، حبوبات ، لوازم یدکی خودرو، دارو غیره بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: از مردم می خواهیم انبارهای مخفی را به پلیس معرفی کنند همانگونه که بسیاری از موفقیت های پلیس در زمینه شناسایی انبارهای احتکار از اطلاع رسانی های به موقع مردم بوده است.

وی  در ادامه با اشاره به کاهش پنج درصدی جان باختگان ناشی از تصادف در حوزه درون شهری ابراز داشت: با این وجود ۲۶۵ نفر در سال جاری بر اثر تصادف در داخل شهر و ۳۷۱ نفر در تصادفات برون شهری جان خود را از دست دادند که آماری نگران کننده است.

**جان باختگان عابر پیاده  ناشی از تصادف ۲۰ درصد افزایش یافته است

سردار معصوم بیگی با تاکید بر اینکه از این تعداد ۱۳۴ نفر راکب موتورسیکلت و ۸۴ نفر از عابران پیاده  هستند، گفت: جان باختگان عابر پیاده نسبت به ۹ ماه سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در مجموع سهم عابر پیاده و موتورسیکلت در تصادفات بیش از ۸۰ درصد است، اضافه کرد: در همین مدت تعداد مجروحان تصادف در درون شهر هشت هزار و ۱۷۹ نفر بوده است که بسیاری از آنها قطع عضو شدند که بسیار ناراحت کننده است.

رتبه نخست اصفهان در زمینه جان باختگان ناشی از تصادف موتور سیکلت 

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در جان باختگان ناشی از تصادف موتور سیکلت  در کل کشور رتبه نخست را داریم، ابراز داشت: ۵۰ درصد تصادفات درون شهری توسط موتورسیکلت رخ داده است در حالیکه میانگین کشوری در این راستا ۳۵ درصد است.

وی ابراز داشت: چهار هزار و ۹۷۹ نفر مجروح ناشی از در تصادفات برون شهری در اصفهان داشتیم، دو هزار و ۳۸۸ فقره تصادف خسارتی رخ داده است و ۳۷۱ نفر نیز در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند.

۴۸ درصد تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو بوده است

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه دلیل  ۴۸ درصد این تصادفات به دلیل  عدم توجه به جلو بوده است،  ابراز داشت: هوشیاری در پشت فرمان خودرو باید به شکل کامل باشد در حالیکه برخی از رانندگان در حال پیامک زدن و صحبت با تلفن همراه هستند که هوشیاری و عکس العمل به موقع را از راننده می گیرد.

**۱۰۹ پیچ خطرناک در استان اصفهان وجود دارد

وی با بیان اینکه ۱۰۹ پیچ خطرناک در استان اصفهان وجود دارد، ابراز داشت: پرحادثه ترین روز برای تصادف پنج شنبه ها و در ساعات ۲۰ تا ۲۴ است.

سردار معصوم بیگی با اشاره به اینکه در حوزه مواد مخدر بیش از ۲۶ تن انواع موادمخدر کشف شد که نسبت به مدت مشابه ۲۵ درصد افزایش کشف جود دارد، گفت: یک هزار و ۷۶۰ طرح پاکسازی در سطح استان در مناطق آلوده به مواد مخدر اجرا شده است و برخورد با ۱۲۱ باند تهیه و توزیع مواد مخدر انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان  تاکید کرد: در همین راستا یک هزار و ۵۰۰ جلسه و کارگاه آموزشی برای توجیه و آگاهسازی دانش آموزان، اولیاء و مربیان برگزار شده است تا از آسیب های ناشی از مواد مخدر اطلاع پیدا کنند  و نمایشگاه دایمی نیروی انتظامی نیز در این راستا برای بازدید وجود دارد.

برداشت از حساب، کلاهبرداری رایانه ای و مزاحمت اینترنتی سه جرم دارای فراوانی در فضای مجازی است

وی با اشاره به اینکه برداشت از حساب، کلاهبرداری رایانه ای و مزاحمت اینترنتی سه جرم دارای فراوانی در فضای مجازی است،  بیان داشت: در سال جاری بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تماس با فوریت های پلیسی ۱۱۰ توسط شهروندان انجام و امدادخواهی انجام شده است.

سردار معصوم بیگی ادامه داد: برای درون شهر زمان رسیدن نیروی انتظامی پس از تماس مردم با سامانه ۱۱۰ کمتر از ۱۵ دقیقه و برای برون شهری کمتر از ۲۵ دقیقه  است که حدود ۱۰ درصد این زمان نرمال رعایت نشده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا